کارشناس مسائل غرب‌آسیا در گفت‌‎وگو با دفاع‌پرس:

ابتکار حزب‌الله لبنان برای رویارویی با رژیم صهیونیستی/ مبارزه با صهیونیست‌ها محدود به جنگ غزه نیست

شکیبایی با بیان اینکه جنگ با رژیم صهیونیستی برای حزب‌الله لبنان پروژه نیست، بلکه پروسه است، گفت: حزب‌الله لبنان و در کل محور مقاومت برای رویارویی با رژیم صهیونیستی برنامه دارند و این برنامه به صورت مقطعی و مرحله به مرحله به اجرا گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۶۶۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 21April 2024

حزب‌الله لبنان و محور مقاومت برای رویارویی با رژیم صهیونیستی برنامه دارند«مهدی شکیبایی» کارشناس مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درخصوص تداوم و گسترش درگیری‌های نظامی بین حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی و تغییر راهبرد این گروه مقاومت لبنانی، اظهار داشت: سی‌امین روز عملیات «طوفان‌الاقصی» بود که سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان سخنرانی کرد؛ البته سخنرانی سید مقاومت بعد از یک ماه، انتظاراتی را در بین محور مقاومت و همچنین دشمنان محور مقاومت ایجاد کرده بود، مبنی بر اینکه بعد از این سخنرانی سرنوشت نبرد میدان غزه را روشن خواهد شد.

شکیبایی افزود: البته این انتظارات هم به حق بود؛ چون «سید حسن نصرالله» به‌عنوان فردی که در خط مقدم رویارویی با رژیم صهیونیستی قرار دارد؛ بنابر دلایلی سکوت کرده بود که این سکوت تعجب‌انگیز بود.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا ادامه داد: دوست و دشمن احتمال می‌داد که سید مقاومت در سخنان خود به موضوع و یا نکته مهمی اشاره کند؛ ولی در آن سخنرانی سید حسن نصرالله با آرامش خاصی نکاتی را پیرامون کلیات عملیات «طوفان‌الاقصی» و همچنین جنایات رژیم صهیونیستی بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران در تحلیل‌های خود تعجب کرده بودند که چرا «سید حسن نصرالله» نکته خاصی را بیان نکرد و انتظارات طرفداران خودشان را برآورده نکرد؛ این در حالی بود که سید در آن سخنرانی از عملیات «طوفان‌الاقصی» بسیار تعریف کرد و به پیامد‌هایی که برای رژیم صهیونیستی می‌تواند داشته باشد، اشاره کرد.

شکیبایی اضافه کرد: در واقع سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان بیشتر شبیه به توصیف مختصات و بزرگی پیامد‌های عملیات «طوفان‌الاقصی» برای رژیم صهیونیستی در منطقه و جهان بود و کمتر به آن دسته از سخنانی پرداخت که طرفداران او انتظار شنیدن آن‌ها را داشتند.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا عنوان کرد: اما این را هم باید بگوییم که در این سخنرانی به آن بخش از انتظاراتی که در فضای مجازی مطرح شده بود، مبنی بر اینکه چرا حزب‌الله لبنان با تمام توان خود وارد این جنگ نشده است، پاسخ داد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان به‌طور کلی گفت که این جنگ همان جنگی نیست که ما بخواهیم در آن از تمام توان خودمان استفاده کنیم؛ زیرا ما خودمان را برای جنگی بزرگ‌تر آماده کرده‌ایم.

شکیبایی افزود: دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش مهمی از سخنان خود گفته بود که قطعا برادران فلسطینی ما در میدان جنگ غزه از عهده نبرد با رژیم صهیونیستی برمی‌آیند.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: واقعیت میدان نبرد هم بعد از سخنان «سید حسن نصرالله» هم همین موضوع را به ما اثبات کرد که حزب‌الله لبنان و در کل محور مقاومت برای رویارویی با رژیم صهیونیستی برنامه دارند و این برنامه به صورت مقطعی و مرحله به مرحله به اجرا گذاشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که همه ما و حتی دشمنان مقاومت می‌دانند که حزب‌الله لبنان زرادخانه عظیمی از موشک‌ها و پهپاد‌های گوناگون را دارد؛ حزب‌الله لبنان در جریان این جنگ به صورت مرحله‌ای وارد میدان می‌شود و علت آن این است که جنگ با رژیم صهیونیستی برای حزب‌الله لبنان پروژه نیست، بلکه پروسه است.

شکیبایی با بیان اینکه حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه و سایر جنگ‌‎ها تمام توان خود را وارد میدان نبرد نکرده بود، گفت:  در جنگ غزه هم شاهد روی دادن چنین اتفاقی هستیم که حزب‌الله لبنان در تمام طول این شش ماه جنگ سعی کرده است تا به صورت مقطعی از توانمندی‌های خودش استفاده کند تا به آن چیزی که در ذهن «سید حسن نصرالله» و همان جنگ اصلی است، برسد.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا عنوان کرد: لذا طبیعی است که با توجه به محدودیت‌هایی که محور مقاومت دارد، باید که از تمام توان خودش بهره‌برداری نکند، علت آن  هم این است که این نبرد یک پروسه است که از زمان قدیم شروع شده و ادامه خواهد داشت و فقط منحصر به این جنگ غزه نخواهد بود؛ لذا اینکه می‌بینیم که حزب‌الله لبنان بعد از گذشت شش ماه از جنگ غزه حالا در حال استفاده از توانایی‌های جدید خودش است و ضرباتی را به نقاط حساس رژیم صهیونیستی وارد آورده است نشان می‌دهد که درگیری و مقابله با این رژیم اشغالگر و نامشروع در برنامه بلندمدت محور مقاومت قرار دارد و محدود به جنگ غزه نخواهد بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار