کهنسال در نشست تخصصی با پژوهشگران استان مازندران اظهار کرد؛

موضوعات مرتبط با زنان ایثارگر مازندران در اولویت پژوهش و تدوین قرار دارد

مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مازندران گفت: در تلاشیم با برگزاری نشست های تخصصی موضوعات مرتبط با زنان ایثارگر را در اولویت کارهای پژوهشی قرار بدهیم.
کد خبر: ۶۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ - 13January 2016

موضوعات مرتبط با زنان ایثارگر مازندران در اولویت پژوهش و تدوین قرار دارد

 به گزارش دفاع پرس از مازندران ،گلی کهنسال مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مازندران پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی با پژوهشگران برتر استان مازندران که در اداره کل حفظ آثار برگزار شد،  ضمن اشاره به اهداف برگزاری این نشست، اظهار کرد: هدف از این نشست احصاء اولویت های پژوهشی حوزه زنان و دفاع مقدس و بومی سازی شاخص های مرتبط به استان مازندران است.

وی با بیان اینکه ایران انقلابی دهه های  چهل، پنجاه و شصت مهد حیات شیرزنانی بوده است که شانه به شانه زنان دیگر اعصار تاریخ اسلام و ایران و بلکه پیشروتر از آنان پیش رفته اند، خاطرنشان کرد: زنان مکتبی ایران زمین از یک سو مادران فرزندان انقلابی خویشند و از سوی دیگر در صدور و توزیع اطلاعیه های ضد سلطنتی و ضد استعماری با حضور در تظاهرات علیه رژیم منحوس پهلوی پیش قراول شدند.

کهنسال ادامه داد: این زنان مسلمان ایران اسلامی بودند که مدیریت خانواده را در طول سال های دشوار جنگ هم به عهده داشته و از پشت جبهه برای حمایت از جبهه های جنگ همانند مردان جبهه برنامه و طرح داشته اند.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: زنان عصر ما هم با ضجه های فرزندان و همسران شیمیایی شده خویش ایام طاقت فرسایی را سپری می کنند.

کهنسال با بیان اینکه داغ های جنگ مدرن قرن، قد رشید بانوهای ما را خم کرده است، افزود:  آنها با حضورشان در مناطق جنگی، جنگ را لمس نموده و خود نیز با همت والا از شدائد و مصائب جنگی وارده بر دولت و ملت کاستند.

مسئول حفظ و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: حال این فرصت پیش آمده که نقش و تأثیر و عملکرد و آشکار و پنهان زنان را نیز به طریق اولی در مقاطع انقلاب و نیز جنگ تحمیلی که مدت هاست به فراموشی سپرده شده بهانه ای برای معرفی آن زنان و بانوان فداکارمان بپردازیم.

وی با بیان اینکه ما در مازندران از فقر اطلاعات و فقدان اخبار و اطلاعات در حوزه زنان و دفاع مقدس دچار حیرت شده ایم، افزود: این در حالی است که بانوان فداکار مازندران قهرمان ما در امر پشتیبانی جنگ مقام نخست را در کشور از آن خود کرد.

کهنسال ضمن اظهار تأسف از اینکه بسیاری از اطلاعات دفاع مقدس یا از اذهان پاک شده و یا اینکه با  صاحبان آن اطلاعات در کمال معصومیت و گمنامی وفات یافتند، افزود: بسی جای خوشحالی است که با تشکیل سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس که بدون شک سرمایه بزرگی است برای جبران کمبودها و خلاهای موجود و مرتبط با شناساندن و معرفی نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس به جامعه ما نیز مثل سایر استان ها این فرصت را غنیمت می شماریم و نیز چون گذشته به خانواده های معظم شهیدان، شهیده های استان مادران و همسران و دختران شهید عرض ادب و تواضع می نمائیم.

وی با اشاره به اینکه به پاس احترام به آنها در تلاشیم با برگزاری نشست های تخصصی موضوعات مرتبط با زنان ایثارگر را در اولویت کارهای پژوهشی قرار بدهیم، افزود: خداوند توفیق قدرشناسی از زنان مازندرانی را که به حق نعمت بزرگ الهی هستند به ما هم عنایت کند.

نظر شما
پربیننده ها