فعال عربستانی تأکید کرد

انتحار آل‌سعود با اعدام النمر؛ فرصتی ارزشمند برای استمرار قیام مردمی

یک فعال رسانه‌‌ای عربستانی تأکید کرد رژیم سعودی منبع و منشأ افکار و شیوه‌های خونین داعش است و با کشتن شهید انقلابی، شیخ نمر باقر النمر دست به خودکشی و حماقت سیاسی زد، این رژیم ارزشی برای جان انسان‌ها و افکار عمومی قائل نیست.
کد خبر: ۶۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵ - 16January 2016

انتحار آل‌سعود با اعدام النمر؛ فرصتی ارزشمند برای استمرار قیام مردمی

به گزارش گروه سایر رسانه ها ی دفاع پرس، "علی آل غراش" فعال رسانهای عربستانی در گفتوگو با یک رسانه عربی اظهار داشت رژیم آل سعود با حماقتی که از طریق اعدام شیخ النمر مرتکب شد، هدیه ارزشمندی به مردم مبارز داد و شهادت شیخ النمر عامل قوی برای استمرار جنبش مردمی برای دستیابی به حقوق و تحقق اهداف این جنبش به شمار میرود.

آل غراش تأکید کرد رژیم آل سعود با کشتن آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی با آتش بازی کرد، آتشی که این رژیم را به آتش خواهد کشید و بیشک، بهای این جنایت خود را پرداخت خواهد کرد.

وی درباره جنایت آل سعود در اعدام شیخ نمر اظهار داشت این اقدام دلیل دیگری بر این است که رژیم سعودی شایستگی بقا در جهان امروزی نیست، بلکه وجود این رژیم لکه ننگی بر جبین بشریت و جامعه بین المللی است، رژیم ریاض با اعدام شیخ نمر النمر آن هم با شمشیر و جدا کردن سرش از بدن و به صلیب کشیدن آن، از وی و مکتبی (مکتب اهل بیت علیهم السلام) که از آن پیروی میکند، انتقام گرفت.

آل غراش افزود اعدام شیخ نمر، تلاشی برای ایجاد رعب و وحشت میان کسانی است که به انتقاد از حاکمان و درخواست برای اصلاح و حقوق شهروندی فکر میکنند و کشتن و سربریدن با شمشیر هم یک عملیاتی برای عرض اندام است که نشان میدهد رژیم آل سعود منبع و منشأ افکار و شیوههای تروریستی تکفیری خونین داعش است.

شیخ النمر هیچ جرمی مرتکب نشده بود

این فعال مخالف آل سعود درباره اقدام رژیم در وارد کردن نام شیخ شهید النمر به فهرست گروهی از تروریستها و اعدام وی بههمراه آنها تصریح کرد قرار دادن نام شیخ النمر در فهرست تروریستها با هدف مخدوش کردن وجهه این شهید صورت گرفت، زیرا آل سعود هیچ دلیلی که مجرم بودن شیخ نمر و درست بودن اعدامش را اثبات کند، ندارند به همین سبب آنها دست به این کار زدند (نام شیخ النمر را کنار گروهی از تروریستهای پرورش یافته خود قرار دادند) حاکمان عربستان برای انتقام گرفتن از شهید شیخ النمر تنها به این حد اکتفا نکردند، بلکه از تحویل پیکر این شهید و سه شهید دیگر بهنامهای علی الربح، محمد الشیوخ و محمد الصویمل به خانوادههایشان خودداری کردند و پیکرهای مطهرشان را در مکانی نامعلوم به خاک سپردند.

آل غراش افزود ترور شیخ النمر، بیانگر حقد و کینه و نفرت انگیزی و انتقامجویی از مردی است که کلمه حق را بر زبان جاری کرد و خواستار عدالت، آزادی و فعالیت همگانی گفتوگو شد و با ظلم، فساد، دیکتاتوری، برخورد مستبدانه با شیوههای مسالمتآمیز، خشونت، قتل و بهکارگیری سلاح مخالفت کرد.

رژیم آلسعود یک رژیم طایفهای انحصارطلب

فعال رسانهای مخالف رژیم حاکم بر ریاض گفت: رژیم آل سعود، یک رژیم طایفهای انحصارطلبی است که هرگز به قوانین و توافقنامههای بین المللی احترام نمیگزارد، رژیمی که هیچ نهاد و ساختار قانونی در آن وجود ندارد، رژیمی است که با اعدام آیت الله شهید انقلابی شیخ نمر باقر النمر و جدا کردن سرش از پیکر فقط بهجرم بیان نظراتش مرتکب جنایت شنیعی شد.

وی افزود آل سعود، یک رژیم تکفیری است که از وحشیانهترین شیوهها برای برخورد با کسانی که با این رژیم اختلاف دارند و از آن انتقاد میکنند، استفاده میکند، این رژیم دقیقاً همانند داعش و بوکوحرام رفتار میکند و شیوه طایفهای انحصارطلبانه دارد و فتاوا و احکام شرعی را بر اساس تمایلات و منافعش همانند این گروهها صادر میکند، هیچ فرقی میان رژیم آل سعود و داعش و بوکوحرام وجود ندارد، چرا که داعش و بوکوحرام هم اندیشههای وهابی تکفیری دارند و آل سعود پدرخوانده آنهاست و رژیم خود را بر پایه خون و تروریسم بنا کرده و تاریخ این رژیم از این جنایات ضدبشری انباشته است.

فعال مبارز عربستانی درباره ماهیت رژیم آل سعود افزود رژیم آل سعود هرگز احترام و ارزشی برای قوانین و توافقنامههای بین المللی قائل نیست، هیچ خبری از قانون در آن نیست، استقلال قوا در آن جایی ندارد و همه تابع تمایلات حاکم مستبد آل سعود و خانوادهاش هستند.

وی تصریح کرد حکمی که علیه آیت الله شهید شیخ نمر باقر النمر صادر شد، یک حکم کاملاً سیاسی و انتقامجویانه است از شیخ نمر بهسبب اظهارات جسورانه و شجاعانهاش و کلمات حقی که در برابر حاکم ظالم و ستمگر بر زبان راند، حکمی که هیچ ارتباطی با دستگاه قضایی و دادگاهها نداشت.

به گزارش تسنیم، آل غراش در ادامه گفتوگو با پایگاه خبری آسیا تأکید کرد هیچ خبری از عدالت، بیطرفی و شفافسازی در دادگاههای سعودی نیست، شیخ النمر مرتکب هیچ جرمی نشد و به هیچ انسانی هم تعدی نکرد، وی خواهان گفتوگو و مخالف خشونت، دستگیری و زور سلاح بود.

جامعه جهانی شریک جنایت آلسعود

آل غراش تصریح کرد جامعه جهانی در جنایت آل سعود که شیخ نمر النمر را اعدام کرد، شریک است، جامعه جهانی در برابر این جنایت سکوت کرد و رژیم سعودی را تحت فشار نگذاشت و به این رژیم درباره ارتکاب حماقت شیخ النمر و وارد کردن منطقه به تونل تاریک هشدار نداد.

فعال رسانهای عربستانی از اینکه برخی از جهان اسلام و آزادگان و شرافتمندان خواستهاند تا در واکنش به جنایت آل سعود در کشتن عالمی بزرگ و مظلوم و سه شهید دیگر با بریدن سرهایشان، آرامش خود را حفظ کنند، ابراز تأسف کرد و گفت: چرا این طرفها هیچ اقدامی برای بازداشتن آل سعود از ارتکاب این جنایت انجام ندادند و به این رژیم درباره پیامدهای ارتکاب چنین اقدام جنونآمیز یعنی قتل انسانهای بیگناه و مظلوم هشدار ندادند؟

آل غراش گفت: جنایت کشتن شیخ النمر و سه جوان مظلوم همراه وی، تمام کسانی را که امور منطقه را دنبال میکنند، شوکه کرد بهویژه این جنایت زمانی رخ داد که اوضاع منطقه ملتهب و متشنج است و نیازی به ریختن بنزین بهروی آتش نبود (نیازی نبود که آل سعود با این جنایت به اوضاع ملتهب و متشنج منطقه دامن بزند) این جنایت با هدف شعلهور کردن آتش جنگ طایفهای در جهان و نهفقط در منطقه صورت گرفت.

پیامدهای داخلی و خارجی اعدام شیخ النمر

آل غراش درباره پیامدهای اعدام شیخ نمر در داخل و خارج عربستان ابراز کرد قتل شیخ النمر، جنایتی است که پیامدهای بزرگی در داخل و خارج عربستان دارد، چرا که شیخ نمر نماد جهانی مطالبه حقوق، عدالت و آزادی و مخالفت با ظلم و ستمگری بود، وی شخصیت دینی جهانی بود که از نظر دینی در مرتبه آیت الله بود و در هر نقطه از جهان هم طرفدار داشت و اعدام وی، یک اقدام جنونآمیز و برای تحریک احساسات میلیونها مسلمان و آزادگان، شرافتمندان و فعالان حقوقی جهان بود، وی نماد جهانی و مسئله وی یک مسئله جهانی به شمار میرود.

خون شیخ نمر سبب استمرار و پوپایی قیام مردمی میشود

درباره آینده جنبش مردمی در عربستان بهویژه منطقه شرقی، این فعال مبارز عربستانی گفت شهید نمر باقر النمر رهبر برجستهای بود که به آنچه آرزو میکرد، یعنی شهادت دست یافت، شهادت یعنی همان راهی که سیدالشهداء امام حسین(ع) رفت و سرش از پیکر مطهرش جدا شد، شیخ نمر گفته بود "مشتاق شهادت در راه خدا و حق و عدالت و آزادی هستم...".

وی افزود رژیم آل سعود با اقدام احمقانه خود در اعدام شیخ نمر، هدیه ارزشمندی به جنبش مردمی داد تا عامل قوی برای  استمرار و پویایی این جنبش برای دستیابی به حقوقشان باشد،این اقدام احمقانه، سبب ادامه تغییر تا تحقق اهدافی خواهد شد که شیخ نمر و دیگر شهدای جوان که بههمراه وی اعدام شدند (سه جوان شیعی دیگر) بهخاطر آن مبارزه کرده و قربانی و شهید شدند.

این مبارز عربستانی در پایان تاکید کرد عظمت و جاودانگی از آن شهید انقلابی، شیخ نمر باقر النمر و ننگ و عار برای رژیم قاتل جنایتکاری است که بهای جنایتش را پرداخت خواهد کرد و خداوند  انتقام آن خونهای پاک را خواهد گرفت و آدمکشان هرگز روی آرامش را نخواهند دید، یاد و فکر و راه شیخ نمر باقی خواهد ماند و کلماتی که بر زبان جاری میکرد، قویتر از صدای گلوله است و ننگ و خفت و عار برای قاتلان جنایتکار ظالم است.

 

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار