انتشار برای نخستین‌بار؛

رکن حرکت رزمندگان اسلام در کلام شهید «محسن وزوایی»+ فیلم

فیلمی از شهید محسن وزوایی در دورانی که وی فرماندهی گردان حبیب‌بن‌مظاهر (ع) را برعهده داشت، به یادگار مانده است که او در آن به تشریح عملیات پیش روی این گردان پرداخته و در ادامه، رکن حرکت رزمندگان اسلام را بر سه پایه استوار می‌داند.
کد خبر: ۶۶۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۷ - 03May 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار شهید محسن وزوایی دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف و یکی از دانشجویان پیرو خط امام بود که به‌عنوان اولین فرمانده تیپ ۲۷ محمدرسول‌اللّه (ص) و همچنین نخستین فرمانده تیپ ۱۰ سیدالشهداء (ع) شناخته می‌شود و قبل از آن یعنی اسفند سال ۱۳۶۰ نیز فرماندهی گردان حبیب بن مظاهر را بر عهده داشت. این فرمانده رشید سپاه اسلام ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسید.

فیلمی از شهید محسن وزوایی در دورانی که وی فرماندهی گردان حبیب‌بن‌مظاهر (ع) را برعهده داشت، به یادگار مانده است که او در کنار مرحوم جانباز «حسین خالقی» ایستاده و به تشریح عملیات پیش روی این گردان می‌پردازد و در ادامه تأکید می‌کند: رکن حرکت رزمندگان اسلام بر سه پایه استوار است؛ که همانا «ایمان» و «هجرت» و «جهاد» است. برادران حال که آماده رزم هستند، به‌دنبال جهادی که در پیش دارند [تا] برای خدا انجام دهند، مسئله شهادت را به جان می‌خرند و شهادت را نقطه اوج حرکت خود به جهت پیوستن به لقاءالله می‌دانند.

سردار شهید «محسن وزوایی» در این فیلم می‌گوید:

در رابطه با هدفی که برای برادران‌مان در نظر گرفته شده، یک‌مقدار مسائل امنیتی مانع می‌شود تا جزء به جزء عمل را توضیح دهیم؛ اما کلیت آن با توجه به وسعت و عمق عملیات، این است که برادران گردان سپاه به‌نام حبیب‌بن‌مظاهر (ع) که حقیر مسئولیت آن را برعهده دارم، به اتفاق گردان ۱۴۱ از تیپ ۲ لشکر ۲۱ حمزه در منطقه‌ای از جبهه‌های غرب دزفول عملیاتی در پیش رو دارند و یکی از هدف‌های کلاً کلیدی منطقه است که بالغ بر دو سوم از پیروزی کل عملیات مؤکد به این است که این هدف تصرف شود و حالتی است که ان‌شاءالله به یاری خدا، این برادران باید از ۲ خط مقدم دشمن نفوذ کنند و در خط سوم، با آن‌ها درگیر شوند و بعد از تصرف آن هدف، توپخانه‌های دشمن را به‌طور کلی منهدم کنند و این چیزی است که تنها و تنها به یاری خداوند امکان‌پذیر است و ما همه امیدمان به این است.

رکن حرکت رزمندگان اسلام بر سه پایه استوار است؛ که همانا «ایمان» و «هجرت» و «جهاد» است. برادران حال که آماده رزم هستند، به‌دنبال جهادی که در پیش دارند [تا] برای خدا انجام دهند، مسئله شهادت را به جان می‌خرند و شهادت را نقطه اوج حرکت خود به جهت پیوستن به لقاءالله می‌دانند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها