مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

طرح «لاله‌های روشن» در مدارس خراسان جنوبی برگزار می‌شود

«موسوی‌نژاد» از برگزاری دو هزار یادواره شهید با عنوان «لاله‌های روشن» در مدارس و در آستانه برگزاری دومین یادواره شهدای استان خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۶۶۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸ - 30April 2024

دیدار ۴۰ معلم خراسان جنوبی با رهبر انقلاب/ طرح «لاله‌های روشن» در مدارس استان برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «سید علیرضا موسوی‌نژاد» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری، اظهار داشت: شعار هفته معلم امسال با عنوان «همه ما مدیون توییم» تعیین شده که طبق این شعار باید زحمات و فداکاری‌های فرهنگیان را قدر دانسته و به جامعه معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه معلمان مسئولیت خطیر و سنگین انسان‌سازی را برعهده دارند و دانش‌آموزان به مثابه امانت در نزد آنان هستند، گفت: برنامه‌های هفته معلم از صبح روز (چهارشنبه) ۱۲ اردیبهشت‌ با نواختن زنگ «سپاس معلم» به‌صورت هماهنگ در تمامی مدارس استان آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اعلام اینکه مراسم محوری «سپاس معلم» ساعت ۹ روز ۱۲ اردیبهشت با در مدرسه متوسطه ۱۵ خرداد شهر بیرجند برگزار می‌شود، اضافه کرد: مراسم تجلیل از ۸۹ معلم نمونه استان با حضور استاندار در روز ۱۶ اردیبهشت‌ماه در سالن قلم‌چی بیرجند برگزار می‌شود.

موسوی‌نژاد به دیدار معلمان کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ۱۲ اردیبهشت اشاره کرد و ادامه داد: ۴۰ نفر از معلمان برتر استان در قالب این برنامه در دیدار معلمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور خواهند داشت.

وی غباروبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا، حضور فرهنگیان در نماز جمعه، مسابقات فرهنگی، قرآنی و کتابخوانی، مراسم یادبود معلمان فقید، اردوی فرهنگی و تجلیل از معلمان پیشکسوت و بازنشسته متولد ۱۳۴۶ در اردوگاه نوفرست را از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم در استان ذکر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری دو هزار و ۳۰۰ محفل انس با قران در مدارس استان به مناسبت ماه مبارک رمضان، دهه مبارک فجر و هفته قرآن، عترت و نماز خبر داد و اضافه کرد: طرح «نوای عشق» در قالب اقامه نماز جماعت در بیش از ۹۰ درصد مدارس استان در حال برگزاری است.

موسوی‌نژاد با اشاره به برگزاری دو هزار یادواره شهید با عنوان «لاله‌های روشن» در مدارس و در آستانه برگزاری دومین یادواره شهدای استان، تصریح کرد: دو هزار و ۶۷۰ آموزگار ابتدایی به میزان ۱۵۸ هزار و ۲۰۰ نفر ساعت در اجرای طرح شهید «همت» مشارکت داشتند.

وی به شناسایی و جذب ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل ۶ تا ۱۱ سال در استان اشاره و خاطرنشان کرد: با رویکرد دولت سیزدهم آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ هیچ مشکلی در عرصه نیروی انسانی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها