جانشین رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور:

مرز خسروی می تواند مرکز ثقل انتقال زائران اربعین در کشور باشد

«نامجو» گفت: مرز خسروی می تواند مرکز ثقل انتقال زائران اربعین در کشور باشد و به مرز اول کشور تبدیل شود و باید خودمان را برای انتقال یک و نیم میلیون زائر از این مرز آماده کنیم.
کد خبر: ۶۶۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۶ - 05May 2024

مرز خسروی می تواند مرکز ثقل انتقال زائران اربعین در کشور باشدبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «مجید نامجو» جانشین رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور امروز در دیدار با استاندار  ومعاونین استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: زمین هزار و ۱۷۵ متری کشتارگاه در مرز خسروی را برای ارائه خدمات بهتر در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار دهد.

وی افزود: سال گذشته حدود ۲ هزار کامیون از مرز خسروی عبور کرد که برای تسریع در روند ترخیص این کامیون ها نیاز است استانداری زمین دیگری را در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار دهد.

نامجو تاکید کرد: مرز خسروی می تواند مرکز ثقل انتقال زائران اربعین در کشور باشد و به مرز اول کشور تبدیل شود و باید خودمان را برای انتقال یک و نیم میلیون زائر از این مرز آماده کنیم.

جانشین رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: در مرز خسروی به دلیل محدودیت جا باید در برپایی موکب ها اولویت بندی کنیم.

نیاز است برای موکب ها طراحی جدیدی داشته باشیم

«علی شعبانی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز گفت: متاسفانه در اربعین سال گذشته نتوانستیم روی بسیاری از موکب هایی که در مرز خسروی مستقر شده بودند حساب باز کنیم.

وی افزود: ما برای اسکان و تردد زوار مشکل داشتیم و مواکب مردمی که باید از بار مشکلات بر می داشتند چالش ایجاد کرده بودند و هیچ موکبی خدمات نمی داد و فقط می توانستیم به زوار آب بدهیم.

شعبانی تصریح کرد: نیاز است برای موکب ها طراحی جدیدی داشته باشیم تا موکب ضعیف نداشته باشیم برای همین بهتر از به جای ۱۰۰ موکب ضعیف ۱۰ موکب قوی ایجاد شود.

وی در خصوص زمین کشتارگاه در مرز خسروی نیز گفت: این زمین محدود است و قابل توسعه نیست و آنقدر کوچک است که نمی توان به عنوان قرارگاه و اسکان از آن استفاده کرد در حالی که بهتر است ستاد عتبات عالیات طرحی را اجرا کند که قابلیت توسعه در آینده داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در خصوص دیگر نیازمندی های مرز خسروی نیز گفت: مشکل اسکان زوار برای ما جدی‌تر از تغذیه است چرا که خود عراقی ها نگاه اسکانی به زوار ندارند و اعتقاد دارند زائر بعد از زیارت نباید در کربلا بماند.

مسیر اربعین ایجاد و حدود سه و نیم کیلومتر بزرگراه ساخته شد

«طهماسب نجفی» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز گفت: در اربعین سال گذشته ۵۳۶ چشمه بهداشتی در طول مسیر اربعین ایجاد و حدود سه و نیم کیلومتر بزرگراه ساخته شد.

وی افزود: ۱۲ هزار متر مربع سایه بان صنعتی ساز مدرن نیز در مرز خسروی ایجاد شد ضمن اینکه ۲۳ گیت چهار کاربره و نیز ۵۶ سرویس بهداشتی نیز در طرف عراقی ساخته شد.

نجفی مجموع اعتبارات اربعین سال گذشته مرز خسروی برای ایجاد زیرساخت را هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مرز خسروی امسال به بیش از این مبلغ اعتبار نیاز دارد.

در مرز خسروی به دلیل محدودیت جا باید در برپایی موکب ها اولویت بندی کنیم

 «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه نیز گفت: در مرز خسروی به دلیل محدودیت جا باید در برپایی موکب ها اولویت بندی کنیم و فقط موکب های توانمند اجازه حضور داشته باشند.

وی در خصوص درخواست زمین نیز گفت: هرجایی از مرز خسروی که خالی بود و معارض نداشت ستاد عتبات عالیات می تواند مستقر شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها