پيام فرمانده انتظامي استان اصفهان به مناسبت هفته گراميداشت مقام معلم

فرمانده انتظامي استان در پيامي با گراميداشت ياد و خاطره شهيد استاد «مرتضي مطهري» هفته بزرگداشت مقام معلم را به معلمان، استادان، مدرسان و مربيان تبريک گفت.
کد خبر: ۶۶۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳ - 02May 2024

پيام فرمانده انتظامي استان اصفهان به مناسبت هفته گراميداشت مقام معلمبه  گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، در پيام سردار «حميد علينقيان پور» فرمانده انتظامی استان اصفهان در پیامی روز و هفته معلم را تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

معلمي، شغلي حساس ، مهم و اثرگذار بوده و در آموزه هاي ديني ما مسلمانان به اهميت شغل معلمي و استادي بسيار پرداخته شده است آنجا که امام علي (ع) مي فرمايد: « اگر شخصي به من مطلبي بياموزد مرا بنده خود کرده است.» بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي امام خميني (ره) نيز  در خصوص فرمودند: « شغل معلمي شريف ترين شغل ها و پر مسئوليت ترين شغل هاست. شريف ترين شغل هاست براي اينکه شغل انسان سازي است همان شغلي که  تمامي انبياء براي همين معنا آمدند.»

امروزه تقريباً در کمتر جايي از دنيا اين مقدار به مقام و جايگاه معلم و استاد توجه  شده است. در ايران پيش از انقلاب اسلامي روزي به نام معلم در تقويم کشور وجود نداشت اما پس از پيروزي انقلاب ،به شايستگي از سوي مسئولان  سالروز شهادت استاد آيت الله "مرتضي مطهري" به نام روز معلم و استاد نامگذاري شد تا مردم بيش از پيش به جايگاه و مقام کساني که عمر خود را مصروف تعليم و تربيت آنان کردند واقف شوند.   

بدون ترديد جامعه سالم در گرو تعليم و تربيت صحيح و متعالي است و در اين ميان معلمان عزيز و استادان گرامي که نقش مهمي در تعليم و تربيت نسل هاي آينده کشور دارند در حقيقت مي توانند در امنيت جامعه نيز تاثير گذار باشند. معلمان همچنين افراد كاردان و متخصص در زمينه كار فرهنگي هستند و نقش تاثير گذاري در کاهش آسيب هاي اجتماعي دارند چرا که مي توانند با تعليم و تربيت صحيح و آگاهسازي کودکان و نوجوانان آنان را در برابر جرايم و آسيب ها مصون سازند.

اينجانب ضمن گراميداشت ياد و خاطره استاد شهيد مرتضي مطهري و همه شهداي معلم کشور هفته گراميداشت مقام معلم را به معلمان، مربيان و اساتيد گرانقدر تبريک و تهنيت گفته ، سلامتي ، بهروزي و توفيق روز افزون آنان در ظل توجهات حضرت ولي عصر(عج) و تحت زعامت مقام معظم رهبري حضرت آيت الله امام خامنه اي عزيز را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار