سعید جلیلی در مشهد:

انحراف در مبارزه، خط مشی دشمن در سیاست نفوذ است/ داعش پیاده نظام اسرائیل است

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام گفت: تردید در ایمان، دشمن را به این فکر می­ اندازد که در پی براندازی نظام باشد. دشمن در پی آن است که ملت ایران اسلامی را از اصل مبارزه منصرف کند و اگر از این راه موفق نشد دنبال آن است تا موفقیتهای این ملت را که حاصل دست رنج خودشان است کوچک بشمارد.
کد خبر: ۶۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ - 16January 2016

انحراف در مبارزه، خط مشی دشمن در سیاست نفوذ است/ داعش پیاده نظام اسرائیل است

به گزارش دفاع پرس از مشهد، به مناسبت بیست­ و نهمین سالگرد فرمانده رشید تیپ­88 انصارالرضا(ع) در عملیات کربلای 5 و یادبود دیگر شهدای این عملیات مجلس گرامیداشتی در مسجد رضوی مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم که اقشار مختلف مردم و همرزمان شهید حضور داشتند سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با طرح این سوال که جنگ ما چه ویژگی­هایی داشت که از آن با شکوه و عظمت یاد می­کنند و آن را مقدس می ­دانند اظهار داشت: در دنیا جنگ­های بسیار زیادی رخ داده و اقتضای آن جنگها این است که رشادت­هایی انجام می­ گیرد و یک طرف پیروز و طرف دیگر مغلوب می­ شود و کشته ­شدگان این جنگ­ها برای ملت خود اسطوره می­ شوند.

وی افزود: در دنیای امروز جنگهایی که انجام شده یک طرف آن شعارهایی مقدس با پرچم­هایی مقدس قرار گرفته است. آن ویژگی مهم جنگ ما چه بوده است که بعد از گذشت سالها وقتی چهره شهدا را می­ بینیم با عظمت از آنها یاد می­ کنیم. پیر و جوان این ملت در جبهه حضور داشتند و امروز حقیقتاً مردم کشورمان آنها را تکریم کرده و در برابرشان احساس تواضع می­کنند.

جلیلی یادآور شد: من به عنوان فرزندی از محله طلاب مشهد، در زمان جنگ رزمندگان این محل را که از اقشار مختلف مردم بودند را می­دیدم که برای اعزام به جبهه سر از پا نمی­شناختند.عده­ای از آن جمع در همان دوران به فیض شهادت نائل آمدند. آنها برایم عزیز بودند. امروز وقتی در عرصه­های جهانی و حتی در جلسات مهم داخلی به تناسب به یاد عزیزان می­افتادم احساس می­کنم که شهدا چه کار بزرگ و ارزشمندی انجام دادند. آنها با بذل جان خود برای حفظ اسلام، با خدا معامله کردند و همین شد که به چنین جایگاه عظیمی دست پیدا کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلح نظام گفت: فرماندهان این جنگ هر کس در مقام همراهی با آنها بود به آنها افتخار می­کرد و معتقد بود که آنها انسانهایی بودند که در حوزه مدیریتی­شان بهتر از آنها کس دیگری نبوده است. آنچه جنگ ما را متمایز می­کرد آن بود. مجموعه­ای از مباحث بود و هدفی بود که آن جنگ به همراه داشت. محاسبات و مناسباتی که با این هدف شکل گرفت.

جلیلی یکی دیگر از عوامل که در مقدس شمردن جنگ از آن نام برد ولایت فقیه بود و خاطر نشان کرد: مدیریت عالی جنگ و رهبری این چنین صحنه ­ای را کسی بر عهده داشت که به آن ولی فقیه عادل می­ گوئیم. رهبری جنگ ان رهبری بود که به یکسال و هشت سال نگاه نمی­ کرد. جنگی ما مبنای حق و حقیقت داشت و اگر از حق و حقوقی و همچنین تمامیت ارضی یک ملت دفاع شد بر پایه حق و حقیقت بود.

وی ادامه داد: ما در جنگ با صدام نمی ­جنگیدیم بلکه با هر آنچه که دنیا در توانش بود و به میدان آورد بود جنگیدیم. استکبار معتقد بود که اگر هر آنچه در توان دارد را به میدان بیاورد می­ تواند این نظام نوپا را ساقط کند. آنها در این جنگ نه تنها موفق نشدند بلکه این تهاجم ددمنشانه باعث شد تا یک شجره طیبه ­ای شکل بگیرد که روز به روز رشد کند. این مدل وقتی شکل گرفت باعث ­شد که جنوب لبنان آزاد شود و سلسله شکستهای رژیم صهیونیستی آغاز شود.

جلیلی اظهار داشت: هر چند استکبار از نظر اقتصادی و نظامی غالب بود ولی عواملی دست به دست هم داد تا پیروزی را برای ملت ما به ارمغان بیاورد. در کشور ما ضرادخانه­ هایی با عنوان مساجد و مردم فعال بود و سلاحی که تولید می ­کرد همین جوانان پرشور انقلابی و متعهد و مومن بود که تعدادی از آنها به فیض شهادت نائل آمدند . شهدا با حضور به موقع خود در صحنه خط بطلانی بر همه توطئه­ های استکبار کشیدند.

رزمنده دفاع مقدس افزود: شهید محراب یکی از هزاران نفری است که از محله طلاب بپا خواست و به کردستان رفت و با تمام توان خودش را برای چنین صحنه­ ای عرضه، و پیروزی­های بزرگی را خلق کرد. حضور او و دیگر همرزمانش مناسبات جنگ را تغییر داد و باعث شد تا پیروزی­های مکرری رقم بخورد. او در عملیاتها ابتدا خود جلو می ­رفت و بعد به نیروهای تحت امرش می­ گفت بیایید. ولی در ارتش عراق فرمانده در بصره بود و از همانجا نیروها را کنترل و هدایت می­ کرد. شهدای عالی مقام محاسبات جدیدی را با عنوان «حسبنا الله و نعم­ الوکیل» را خلق کردند که یاری خدا را در بر می­ گرفت. 

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: تمام سلاح دشمن تهدید و ارعاب و ترساندن است. نترسیدن جوانان ما از هیاهوی دشمنان و برگزاری این چنین جلساتی که یاد و خاطره شهدا در آن زنده نگه­ داشته می­ شود دشمن را خلع سلاح می­ کند. در برابر ناو هواپیما بر آمریکا کسی می­ ایستد که ایمان دارد و نمی­ ترسد. اگر از گنج جنگ در عرصه­ های دیگر نیز استفاده کنیم تنها باعث آزادسازی خرمشهر نمی­ شود بلکه موفقیتهای دیگری را به همراه خواهد داشت.فرهنگ بسیجی و فرهنگ دفاع مقدس باعث رویش جوانانی همچون احمدی­ روشن شده است. او با علم به اینکه جزو اهداف دشمن است و می­ خواهند او را از بین ببرند ولی می­ ایستد و کار خود را به سرانجام رساند. تفکر بسیجی و سیره عملی که شهدا داشتند باید در جامعه نهادینه شود که اگر این طور شد باعث رشد و توسعه جامعه اسلامی می­ شود.

جلیلی تأکید کرد: شهدا نه دچار تفریط شدند که به سیاست کار نداشته باشند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند بلکه احساس مسئولیت بیشتری ­کردند، و نه دچار افراط تا وظیفه خود را به واسطه بعضی حرفهای بی­ ارزش رها کنند. دشمن با ملت و نیرویی روبرو است که از لحظه حرکت هر آنچه دارد از تلاش و موفقیت خودش بوده است. دشمن در بررسی­ های خود فهمیده است که در عرصه ­های مختلف فرهنگی سیاسی هر کجا مدل فرهنگ بسیجی و دفاع مقدس آمده موفق بوده و همین اعتراف نشان از آن دارد که ملت کشورمان در برابر تهدیدات مقابله به مثل کرده و پیروز میدان شده است و دشمن نیز به اهداف از قبل پیش بینی شده خود دست نیافته است. پیروزی­ های مردم کشورمان در تمام دوره­ های بعد از انقلاب موید همین ادعا است.

عضو تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ایمان یک ملت و باور نظام به این ملت عواملی هستند که وقتی شکل بگیرند نصرت و یاری خدا شامل حال مجاهدین  می­ شود. تردید در ایمان، دشمن را به این فکر می­ اندازد که در پی براندازی نظام باشد. دشمن در پی آن است که شما را از اصل مبارزه منصرف کند و اگر در این مرحله دید کار به جایی نمی ­رسد روش دیگری را عملیاتی می­ کند. او برای این کار به دنبال آن است تا موفقیتهای این ملت را که حاصل دست رنج خودشان است کوچک بشمارد. انحراف در مبارزه و یا انصراف در مبارزه اهدافی هستند که دشمن در سیاست نفوذ خود طراحی کرده است. دشمن برای تحقق این دو مسئله مزدورانی را اجیر کرده تا به عنوان عوامل او در داخل کشورها، در مبارزات آزادی خواهانه مردم آن کشور انحراف بوجود بیاورد.

جلیلی گفت: استکبار وقتی می­ خواست افسانه شکست­ ناپذیری خود را برای ملتها عنوان کند جوانان کشورمان و دیگر کشورها با بهره­ گیری از فرهنگ اصیل اسلامی و پیاده سازی تفکر بسیجی، خواری و ذلت را نثار اربابان بی کفایت و جنایتکار کردند.

وی خاطر نشان کرد: داعش پیاده نظام رژیم صهیونیستی است. استکبار و دشمنان قسم­ خورده اسلام از پیشرفت روزافزون این مکتب حیاتبخش در جهان واهمه دارند. آنها مبارزه­ای را در منطقه شکل دادند که به جای اینکه جهان اسلام ظرفیتهایی را که دارد برای گسترش و نشر معارف اصیل هزینه کند و یا صرف مبارزه با استکبار شود باید در مقابل گروهایی که خود استکبار آنها را سازماندهی و پشتیبانی کرده و به نام اسلام در منطقه دست به جنایت زده ­اند بایستد و با آنها بجنگد. دشمنان هر نوبت با عناوینی همچون عرب و عجم یا شیعه و سنی منازعاتی را در منطقه به راه می­ اندازند که این حرکتها رسوایی دشمن را به همراه خواهد داشت. 

جلیلی افزود: مدل دفاع مقدس ما وقتی تکثیر شد پیروزی­های منطقه ­ای در قالب بیداری اسلامی شکل گرفت. آنچه برای ملت ما موفقیت، پیشرفت، صلابت و اقتدار به همراه خواهد داشت در گرو اجرای مدل دفاع مقدس است. امروز انقلاب اسلامی در مدت سی و پنج سال عبور از فراز و نشیب های سخت و دشوار علی­رغم اینکه دشمن در پی نابودی اسلام بوده و هست اما راه به جایی نبرده است.

وی در بخش پایانی سخنانش تأکید کرد: حفظ ایمان، حفظ وحدت و همبستگی می­ تواند پیروزی­های بیشتری را برای ملت کشورمان به همراه داشته باشد. ما میراث­دار شهدا هستیم. این میراث پویا است. شهدا به عنوان سرمایه­ های این کشور به ما پیام بشارت و نترسیدن از دشمن را را می ­دهند و این به صراحت در قرآن کریم آمده است.       

در ابتدای این مراسم علی محمدی از ملایر و عبدالله خدمتی از همرزمان شهید حسینی محراب به بیان خصوصیات و ویژگی­های اخلاقی این شهید عزیز پرداختند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار