خاکسپاری دو یار آخرالزمانی سیدالشهدا در میعادگاه منتظران

مراسم تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس عصر امروز در مسجد مقدس جمکران، میعادگاه عاشقان و منتظران برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۵۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲ - 03May 2024

خاکسپاری دو یار آخرالزمانی سیدالشهدا در میعادگاه منتظرانگروه استان‌های دفاع‌پرس- ابوالفضل بمانی؛ مسجد مقدس جمکران، میعادگاه عاشقان و منتظران، امروز میزبان خیل عظیم زائران و مجاورانی از قم و اقصی نقاط کشور بود که علاوه بر کسب فیض از حضور و اقامه نماز امام زمان (عج) در مسجد، در مراسم تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام شرکت کردند.

شهیدان گمنام، ۲۲ ساله و ۲۶ ساله، تفحص شده در شلمچه، عملیات کربلای پنج سال ۱۳۶۵ و چنگوله، عملیات عاشورای دو سال ۱۳۶۴ بودند؛ شهدای خوشنامی که به تعبیر حضرت امام (ره) پاره‌های تن ملت بوده و مونسی جز نسیم صحرا و همدمی جز مادرشان حضرت زهرا سلام‌الله علیها نداشتند.

پیکر‌های مطهر شهدای گمنام حوالی ساعت ۱۶:۳۰ با حضور جمعیت زیادی که از قبل به انتظار ایستاده بودند، از میدان آل یاسین، منتهی الیه بلوار پیامبر اعظم (ص) تا ورودی درب شماره یک مسجد جمکران بر روی خودروی ارتش تشییع و سپس بر روی دستان منتظران تا جایگاه اقامه نماز، منتقل شد.

پس از اقامه نماز بر پیکر شهدا توسط آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پیکر‌های شهدای گمنام بر روی دستان خادمان مسجد مقدس جمکران تا نقطه میانی صحن جامع مهدوی (عج) و محل خاکسپاری تشییع شد.

آیین تدفین شهدا نیز با حضور آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و حجت الاسلام سید علی اکبر اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران و با مرثیه سرایی رضا ایزدی در قبوری که با دسته‌های گل به شکل زیبایی با مفهوم «انتظار فرج، انتظار شهادت» تزیین شده بود، صورت گرفت.

مادران شهیدان مفقودالاثر، حمیدرضا اصفهانیان و رضا گلباشی نیز با در آغوش گرفتن پیکر‌های شهدای گمنام، مادرانه با آنها به نیابت از فرزندانشان دردودل کردند؛ مادر شهید حسین اسماعیلیان مقدم نیز احساسات مادرانه خود نسبت به شهدای گمنام را با اهداء شاخه‌های گل بیان کرد.

حضور منظم خادمان مسجد جمکران با لباس‌های هماهنگ و با شمعدانی‌های رنگارنگ گرداگرد مزار شهدا و نیز اجرای گروه سنج و دمام شکوه خاصی به بعد هنری و حماسی مراسم بخشیده بود.

مراسم تشییع شهدای گمنام در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و با حضور استاندار قم، فرماندهان نیرو‌های مسلح استان و مسئولان برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دیگر دستگاه‌ها برگزار شد و دو یار آخرالزمانی سیدالشهدا (ع)، میعادگاه عاشقان و منتظران ظهور آرام گرفتند تا در وقت ظهور حضرت حجت (عج) جزو سپاهیانش باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار