خطیب موقت جمعه تهران در قزوین:

دشمنان مشکلات اقتصادی را ایجاد کردند تا مردم صحنه حضور را ترک کنند

حجت‌الاسلام «خاتمی» گفت: امروز گرانی ها بخشی از فتنه دشمن است و در حال جنگ اقتصادی با آمریکا هستیم. دشمنان مشکلات اقتصادی را ایجاد کردند تا مردم خسته شوند و صحنه حضور را ترک کنند.
کد خبر: ۶۶۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱ - 05May 2024

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، حجت‌الاسلام «سید احمد خاتمی» امام جمعه موقت تهران در مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج  که در سالن حضرت زهرا(س) سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با حضور مسئولان سپاه، مسئولان استانی، پاسداران، پیشکسوتان و جامعه بسیجیان استان برگزار شد، ضمن بیان این نکته که افتخار می کنیم مکتب ما مکتب جعفری است و ما پیرو این بزرگمرد اسلام هستیم بیان داشت: برادران اهل تسنن چهار مذهب دارند، مذهب حنبلی با ریاست احمد حنبل، شاگرد شافعی، رییس مذهب شافعیت است. شافعی شاگرد شیبانی شاگرد ابو حنیفه رییس مذهب حنفیه است که به صراحت گفت اگر دو سالی که در محضر امام صادق نبودم بیچاره بودم. مذهب چهارم مذهب مالکیه به ریاست مالک بن عبث است که گفته بود چشمی ندیده گوشی نشنیده بر قلب کسی خطور نکرده که برتر از امام صادق(ع) باشد.

وی با گرامیداشت یاد و نام شهدای قزوین گفت: عالمان برجسته در این دیار بوده اند، مرحوم شیخ بهایی و پدرش از علمای قزوین بودند که بسیار برجسته بودند و جهان اسلام به وجود آنها افتخار می کند و در کتاب های رجال و تراجم، فیلسوفان و عاملان و فقهای برجسته قزوینی می بینیم و انشالله این افتخارات همچنان افزاینده خواهد شد.

امام جمعه تهران اظهار کرد: سید آزادگان سید ابوترابی برای ملت ما بسی مایه افتخار است و حق حیات بر گردن آزادگان دارد. سختی هایی که در دوران اسارت کشید و صبوری برای سختی ها، درس عملی اسرای ما بود.

شهید محمدعلی رجایی عزیز دیگر شهید برجسته استان قزوین و الگوی عملی مسوولان، شهید حسین لشگری شهیدی که ۱۸ سال در اسارت رژیم بعث بود، اینها افتخارات عصر ما در قزوین هستند.

وی با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع) افزود: حدیثی از امام صادق(ع) با موضوع علوم مورد نیاز انسان ها در هر زمانی می فرماید که «خداشناسی»، «وظیفه شناسی»، «انسان شناسی» و « دشمن شناسی» چهار علم مورد نیاز انسان است. علوم دیگر هم مفید است اما به اهمیت این چهار علم نیست که اگر بود در مسیر درست هستید و اگر غیر این بود به بیراهه می روید. 

خطیب موقت جمعه تهران عنوان کرد: خدا را بشناسید.این شناخت نه لقلقه زبان باشد بلکه در عمل باید دیده شود. دین اسلام اخلاق را زیربنایی می سازد. در برخی نقاط کشور انتخابات به دور دوم کشیده شد. به فضل الهی شناسنامه شما مردم قزوین شناسنامه پرافتخاری است. علمای شما و سه هزار شهید و همچنین رزمندگان شما سند افتخار شماست. 

خداباوری علم اول است که امام صادق(ع) بیان فرموده و مصداق خداباوری در عمل امام راحل مشهود است. وقتی که ایشان برای احیای دین و برای مقابله با ظلم به پا خواست،با اتکا به نیروی خداوند و با باور قدرت و حمایت الهی قیام کرد.  

وی با بیان این نکته که کسانی که در انتخابات حضور می یابند، به دنبال عزت و عزیز شدن در بین مردم هستند تصریح کرد: خداوند کی فرماید عزت به وعده های دروغین و باغ سبز نشان دادن نیست بلکه اگر خدا بخواهد کسی را عزیز کند، عزیز می کند. ۱۵ سال رسانه طاغوت امام راحل را تخریب کرد اما نتیجه جز عزت امام نبود آنچنان که دل ها همه متوجه امام راحل شد و تهران یکپارچه استقبال بود. این عزت و احترام را در بدرقه و تشییع امام(ره) ده میلیون نفری امام راحل می توان مشاهده کرد.‌یعنب حتی ذره ای از این عزت کاسته نشد بلکه بر آن افزوده شد.

حجت‌الاسلام خاتمی اضافه کرد: دومین علم این است که نعمت های خدا را بشناسیم. متاسفانه ما داده ها را نمی بینم و نداده ها را می بینیم در حالی که سفارش خدا دیدن داده هاست. غرق نعمت های خداوند هستیم اما آنها را نمی ببینم نعمت هایی همچون سلامتی و نظام جمهوری اسلامی. چرا قدر نعمت جمهوری اسلامی را نمی دانیم. در طول سال های قبل از انقلاب، در حق جمهوری اسلامی کوتاهی کردند، اخلاق ستیزی، دین ستیزی، استقلال ستیزی، حیا زدایی، مردم ستیزی حرف اول را می زد.

وی افزود: قصه رأی و انتخابات در آن سالها مفهومی نداشت. بعد از انقلاب مردم با بصیرت آمدند بیش از چهل سال در انتخابات حضور یافتند و نماینده مجلس و رئیس جمهور، نماینده خبرگان و شورای شهر انتخاب کردند و اینها همه نعمت است. دشمنان تمام تلاش خود را کردند که مردم در انتخابات شرکت نکنند اما مردم با تمام جنگی که دشمن به راه انداخت با مشارکت ۴۱ درصدی بصیرانه پای صندوق رای آمدند، راهشان را انتخاب کردند و ادامه و ادامه خواهند داد. در حالی که در آمریکا مدعی دموکراسی فقط ۲۵ درصد پای صندوق رای حضور داشتند.

خطیب موقت جمعه قزوین سومین علم را تکلیف مداری عنوان کرد و گفت: باید بدانیم تکلیف و وظیفه امروز ما چیست؟ امروز تکلیف ما حفظ نظام اسلامی است که با حضور در صحنه محقق می شود و تمام مشکلات با این حصور حل شده و می شود. هشت سال جنگ تحمیلی با این حضور در صحنه شما مردم عزیز به پیروزی رسیده و این تکلیف مداری بود که برخی در جبهه و برخی در پشت جبهه، خدمت کردند. در فتنه ۸۸ که به تعبیر فرماندهان، آن هشت ماه به اندازه هشت سال جنگ بود، در نهایت این فتنه با حضور بصیرانه و تکلیف مدارانه مردم عزیز، با شعار حماسی «این همه لشگر آمده به عسق رهبر آمده» سرکوب شد.

حجت‌الاسلام خاتمی بیان کرد: امروز گرانی ها بخشی از فتنه دشمن است و امروز در حال جنگ اقتصادی با آمریکا هستیم. دشمنان مشکلات اقتصادی را ایجاد کردند تا مردم خسته شوند و صحنه حضور را ترک کنند. اما این مشکلات نتوانست حضور مردم را در صحنه های حساس انقلاب کمرنگ کند. در بیست و دو بهمن با تمام این مشکلات راهپیمایی از ده تا پنجاه درصد بیش از سال های قبل بود چرا که مردم احساس تکلیف کردند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می خواست نظام را از بین ببرد اما مردم تا آخرین نفس و آخرین قطره خون پای این نظام ایستاده اند و به ندای رهبرشان لبیک جانانه گفتند. بعداز قرن‌ها پرچم الله اکبر، توحید و اهل بیت در این کشور بلند شد. مردم از دین و از آرمان انقلابی خود دست برمکی دارند اینجا ایران خانه اهل بیت است همچنان که امروز در روز شهادت امام جعفر صادق(ع) و یا در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و یا در هر مناسبت دینی مردم ثابت کردند که زیر پرچم اهل بیت(ع) هستند. بدانید امروز تکلیف، ماندن در صحنه و دفاع از نظام مقدس اسلامی است

حجت‌الاسلام خاتمی چهارمین علم را علم دشمن شناسی نامید و یادآور شد: بدانید که دشمن کیست و چه هدفی را می خواهد دنبال کند. دشمن برای جوانان یک برنامه دارد برای بانوان و عموم مردم یک برنامه دارد و تلاش دشمن این است که مردم را مایوس کند و مردم از انقلاب کنار بکشند الحمدلله از انقلاب کنار نکشیدند و نمی کشند. بی تردید بی حجابی نقشه و برنامه ای است که دشمن برای بانوان طراحی کرده است و می خواهد با بی حجابی هویت بانوان ایرانی را و پوشش و حیا و عفت بانوی ایرانی را از بین ببرد.

وی گفت: دشمن می خواهد ولایت فقیه، حجاب و نظام را از بین ببرد. این موضوع را شما بانوان حزب اللهی برای بانوانی که حجاب را رعایت نمی کنند با زبان خوش بگویید تا بدانند که نقشه و توطئه دشمن چیست و امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف است. امروز صحبت از نصیحت و این نکته است که برخی از لجن بی هویتی بیرون بیایند. 

این مسئول عنوان کرد: آن چیزی هم که دشمنان برای جوانان تدارک دیدند فضای مجازی آلوده است که آغاز به کار آن در آمریکا زده شده است. شارژ فضای مجازی دست آمریکا و بیگانگان است و این فضا برای براندازی انقلاب راه‌اندازی شده است. فضای مجازی آمریکایی قتلگاه دین، اخلاق؛ شرف و نظام است و باید هوشیار باشیم و اهمیت این فضا و سواستفاده دشمن از این فضا را برای جوانان تشریح نماییم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار