برپایی مراسم عقد زوج تایبادی در یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد+ تصاویر

در آستانه فرارسیدن دهه کرامت، مراسم عقد زوج تایبادی در یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان مرزی برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱ - 07May 2024

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، خطبه عقد «ابوالفضل حسینی» و «ساجده صادقی» از سوی حجت‌الاسلا‌والمسلمین «مهدی حسن زاده» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، در سفر به شهرستان تایباد، در جوار مزار شهدای گمنام شهرستان تایباد قرائت شد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده در این مراسم، اظهار داشت: وجود الگوی مناسب برای جوانان باعث می‌شود که همواره در زندگی معنوی خود موفق باشند.

وی با اشاره به اثرپذیری از شهدا در زندگی جوانان و نوجوانان به عنوان یکی از الگو تصریح کرد: زنده نگهداشتن یاد و سیره شهدا و بهره‌مندی از برکات وجودی شهیدان در آغاز زندگی زناشویی و پرهیز از هزینه‌های غیرضرور و ترویج فرهنگ ازدواج آسان از دلایل اصلی تصمیم این زوج جوان برای این وصلت آسمانی در جوار مزار نورانی شهدای گمنام بوده است.

حجت‌الاسلام حسن‌زده گفت: تأسی از سیره ائمه اطهار علیهم‌السلام و ساده گرفتن مراسم جشن عروسی موجب رغبت جوانان به این سنت الهی و ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه اسلامی می‌شود.ف

همچنین فاطمه رضایی رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران تایباد در حاشیه این مراسم گفت: این اقدام با هدف فرهنگ‌سازی ازدواج آسان انجام شد، تا جوانان به دور از صرف هزینه‌های اضافی و تجمل به فکر سنت ازدواج باشند. 

وی خاطرنشان کرد: با گسترش روحیه ساده‌زیستی، همکاری و توجه مسوولان شاهد آغاز زندگی مشترک بسیاری از جوانان و کاهش معضلات اخلاقی در جامعه خواهیم بود.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران تایباد ابراز داشت: امروز این حرکت نشان از آن دارد که می‌توان در جوار مزار شهدا شادی هم کرد، بدون این که مرتکب گناه شد.

گفتنی است؛ شهرستان تایباد از توابع استان خراسان رضوی است که در ۲۲۵ کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و ۱۲۵ شهید، ۳۲۹ جانباز و ۳۰ آزاده سند افتخار غیورمردان این خطه از استان است که برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جانفشانی، فداکاری و مقاومت کردند و به انقلاب اسلامی عزت بخشیدند.

زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند + تصاویر

زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند + تصاویر

زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند + تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار