رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان زنجان:

در دور قبل 21 نفر شائبه تقلب مطرح کردند که همگی رد شد

«محمدی» گفت: در دور قبل 21 نفر در زنجان شائبه تقلب مطرح کردند که همگی رد شد.
کد خبر: ۶۶۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵ - 10May 2024

در دور قبل 21 نفر شائبه تقلب مطرح کردند که همگی رد شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «محمد جواد محمدی» امروز با حضور در ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اهمیت مرحله دوم کمتر از مرحله اول نیست و تکمیل مرحله اول انتخابات به‌شمار می‌رود.

وی تعداد ناظران مرحله دوم انتخابات را یک هزار و ۶۰۰ نفر برشمرد و گفت: هیأت‌های استانی هم در دو حوزه انتخابیه حاضر هستند و به طور کامل همه موارد رصد می‌شود.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان زنجان با تأکید بر مشارکت مردم در دور دوم انتخابات عنوان کرد: امیدواریم با حضور پرشور مردم تکلیف دو کرسی باقی‌مانده مشخص شود.

وی با بیان اینکه در هر دوره از انتخابات ممکن است تخلفات ریز و درشت صورت گیرد، تصریح کرد: در دور اول، تخلفات تأثیرگذاری که باعث ابطال انتخابات شود، نداشتیم و زنجان جزو نخستین استان‌هایی بود که سلامت انتخابات در آن تأیید شد.

محمدی یادآور شد: جرم‌انگاری توسط دستگاه قضائی انجام می‌شود و برخی از تخلفات سبب برکناری هیأت‌های اجرای و یا ناظران شد.

وی ادامه داد: تخلفات در شورای نگهبان در حال بررسی است و از عهده هیأت نظارت استان خارج شده است.

رئیس هیأت نظارت انتخابات استان زنجان در مورد اینکه در دور قبل برخی شائبه تقلب مطرح کردند، خاطرنشان کرد: ۲۱ نفر به این موضوع اعتراض داشتند و سندهای محکمی برای این ادعا ارائه نکردند و همه ۲۱ ادعا رد شد.

محمدی افزود: همه تخلفات را به شورای نگهبان گزارش کردیم و مجریان و ناظران که در مرحله اول تخلف داشتند در مرحله دوم حضور ندارند.

وی با اشاره به اینکه گزارشات قبل، حین و بعد از انتخابات به شورای نگهبان ارسال می‌شود، اظهار کرد: آبروی افراد خط قرمز ما است.

محمدی با بیان اینکه پیشگیری از تخلفات صورت گرفته است، ابراز کرد: تخلفات در خود صندوق امکان ندارد و تخلفات بیرون از صندوق اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار