مروری بر زندگینامه شهید «سید غلامرضا نظرپور»

شهید «سید غلامرضا نظرپور» در ۱ مهر ماه ۱۳۴۵ در شهرستان گچساران چشم به جهان گشود و در ۱۱ اسفند ۱۳۶۶ در سلیمانیه عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۶۶۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷ - 11May 2024
مروری بر زندگینامه شهید «سید غلامرضا نظرپور»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، «سید غلامرضا نظرپور» فرزند فاضل، در جمعه ۱ مهر ۱۳۴۵ در روستای باغ انار از توابع شهرستان گچساران دیده به جهان گشود. 
 
از تیر سال ۱۳۶۱ به‌عنوان بسیجی «تک‌تیرانداز» همکاری خود را سپاه پاسداران در تیپ امام سجاد (ع) آغاز و سال ۱۳۶۲ دوره آموزش عمومی را در پادگان سیدالشهدا (ع) شیراز سپری کرد و در همان سال برای چند ماه به عنوان خدمه پدافند در پادگان امام حسین (ع) شیراز خدمت خود را ادامه داد.
 
این شهید والامقام سپس به‌عنوان جانشین گردان پدافند هوایی در یگان‌های تیپ فاطمه‌الزهرا (س)، لشکر ۱۹ فجر، لشکر ۲۵ کربلا و در مهرماه سال ۱۳۶۵ به‌عنوان فرمانده گردان پدافند هوایی تیپ مستقل ۴۸ فتح منصوب و از خردادماه سال ۱۳۶۶ تا زمان شهادت به‌طور همزمان به‌عنوان فرماندهی گردان‌های پدافند هوایی و ادوات تیپ ۴۸ فتح حضور داشت.
 
سرانجام پس از سال‌های خدمت مخلصانه در عملیات والفجر۱۰ در ۱۱ اسفند ۱۳۶۶ مصادف با شب میلاد امیرالمومنین (ع) براثر بمباران شیمیایی در سلیمانیه عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
وصیت نامه شهید:
 
سخنی چند دارم با نسل آینده انقلاب همانطور که می‌دانم اسلام برای زنده ماندن احتیاج به خون دارد و حال اگر خداوند خون ناقابل ما را قبول کند در راهش به زمین ریخته شود اسلام زنده خواهد ماند، شما‌ ای نسل جوان و آینده سازان این انقلاب همانطور که تا به حال حضور خود را در تمام صحنه‌ها نشان داده اید به راهتان ادامه دهید.
 
انتهای پیام /
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار