شهید «اسدپور»:

مردن در رختخواب برای ما که جنگ داریم ننگ است

شهید «سید علاءالدین اسدپور» در بخشی از وصیت‌نامه خود می‌نویسد: به فکر جنگ باشید که حیثیت کشور در خطر است، ما که مرگی در پیش داریم چه بهتر به جبهه‌های حق علیه باطل برویم و از اسلاممان دفاع کنیم. مردن در رختخواب برای ما که جنگ داریم ننگ است، چه بهتر که در راه هدفمان کشته شویم.
کد خبر: ۶۶۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴ - 12May 2024
مردن در رختخواب برای ما که جنگ داریم ننگ استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «سید علاءالدین اسدپور» فرزند سید حسین در سال ۱۳۴۹ در روستای آقاجَلو کربال از توابع زرقان فارس در خانواده‌ای پرجمعیت و مذهبی و مستضعف دیده به جهان گشود، شغل پدر و خانواده او کشاورزی بود، شهید نیز از کودکی به والدینش در امور کشاورزی و دامداری کمک می‌کرد و همزمان درس نیز می‌خواند، او تحصیلات دوره راهنمائی خود را در داریون گذراند و اگرچه بار‌ها تصمیم گرفته بود به رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل بپیوندد ولی بخاطر سن کم او را نمی‌پذیرفتند تا اینکه تقریباً در آخرین سال جنگ تحمیلی با اصرار و خواهش به مدافعان دین و ناموس وطن پرداخت و پس از چند ماه آموزش به اهواز رفت و کلاً سه بار به جبهه اعزام شد، که در آخرین بار که بیست روز طول کشید در جنگ با کفار بعثی به بزرگترین آرزویش که، چون اجدادش شهادت در راه خدا بود نائل شد. شهادت این رادمرد با ایمان در تاریخ ۲۳/۳/۱۳۶۷ در آخرین روز‌های جنگ تحمیلی در کربلای شلمچه اتفاق افتاد و خبر شناسایی پیکر مطهرش بعد از ٣٧ سال به خانواده و مادر شهید در تاریخ ١٠ اردیبهشت سال ١۴٠٣ واصل شد.
 
کبری کدخدا مادر گرامی شهید سید علاءالدین اسدپور در مورد خانواده و فرزند شهیدش می‌گوید: 
 
چهار پسر و هفت دختر داشتم که به جز شهید، یک پسر و دخترم نیز از دنیا رفته اند، شوهرم هم پنج سال پیش فوت کرده است، شهید سید علاءالدین بسیار باغیرت و شجاع و پرکار و دلسوز بود، سه بار از طریق بسیج زرقان به جبهه رفت، ۱۷ ساله بود که شهید شد، شهادتش به دلم اثر کرده بود، همان روز که خبر شهادتش را آوردند از صبح فکر میکردم یک نفر در اطرافم جیغ می‌کشد و بلند بلند گریه می‌کند ولی همه جا ساکت بود و به محض اینکه چند نفر از زرقان آمدند فهمیدم می‌خواهند خبر شهادت پسرم را بدهند ولی فکر نمی‌کردم مفقود شده باشد، بعد از سی چهل سال هنوز منتظریم پیکرش برگردد، یک مزار برایش در کورکی (روستای مجاور) درست کرده اند که برای زیارتش به آنجا می‌رویم ولی از خدا میخواهیم پیکرش برگردد، چند نفر از بچه‌های خودمان در آخرین لحظات او را دیده اند، پسردائی اش، دهقان کدخدا و الیاس خداشناس و اُرُج کوهپایه با او بوده اند که شهادتش را تأیید کرده اند...
 
وصیتنامه شهید:
 
به فکر جنگ باشید که حیثیت کشور در خطر است، ما که مرگی در پیش داریم چه بهتر به جبهه‌های حق علیه باطل برویم و از اسلاممان دفاع کنیم. مردن در رختخواب برای ما که جنگ داریم ننگ است، چه بهتر که در راه هدفمان کشته شویم، ما به جبهه‌های حق علیه باطل بشتابیم تا جلو این مزدوران بعثی بایستیم و نگذاریم آنها بیایند و به شهرهایمان صدمه بزنند.
 
مادر امیدوارم که از کشته شدن فرزند خوشحال شوی و همیشه مثال زینب صبور باش و امیدوارم که گریه بلند نکنی براستی که چنین فرزندی داشتی و در این راه دادی و بدان که اگر من شهید شدم مردم می‌آیند و تو را دلداری می‌دهند آنها را گرامی دار و به آنها احترام فراوان بگذار.
 
والسلام
 
گفتنی است، پیکر مطهر شهید شهید «سید علاءالدین اسدپور» پس از شناسایی هویت از طریق دی ان ای، روز (چهارشنبه) ۱۲ اردیبهشت ماه امسال وارد فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب (ره) شیراز شد و مورد استقبال خانواده‌ وی و مسئولان قرار گرفت و سپس خانواده این شهید والامقام با حضور در معراج‌الشهداء شیراز، پیکر مطهر فرزند شهید خود را در آغوش کشیدند که نهایتا در سالروز شهادت امام صادق(ع) پیکر مطهر وی در زادگاهش به خاک سپرده شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار