سرلشکر صفوی:

ایران هیچ ابایی در بیان حمایت مستشاری از عراق و سوریه ندارد

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: امیدواریم مسائل سوریه و عراق با همکاری ملت این دو کشور و حمایت‌های ایران که بیشتر نقش مستشاری دارد، به نتیجه برسد.
کد خبر: ۶۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹ - 17January 2016

ایران هیچ ابایی در بیان حمایت مستشاری از عراق و سوریه ندارد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در حاشیه مراسم بزرگداشت مهاجر الی الله سردار "علی اصغر فولادگر" در جمع خبرنگاران درباره وضعیت منطقه گفت: آمریکا طی 14 سال گذشته یعنی از 11 سپتامبر 2001 و حمله به افغانستان و جنگ در عراق دوران جدید جنگ علیه کشورهای اسلامی با راهبرد جدید با کمک صهیونیست ها طراحی کرده است که آن اجرای جنگ نیابتی است.

وی افزود: راهبرد آنها در 5 سال گذشته با عدم موفقیت در عراق و افغانستان مواجه شد به همین خاطر برای دسترسی به اهداف کلانشان جنگ نیابتی را طراحی کردند.

سردار صفوی تاکید کرد: در جنگ نیابتی بازیگر اصلی آمریکاییها هستند و بازیگر دست دوم نیز رژیم صهیونیستی است؛ البته همکاران آنها مثل عربستان، ترکیه و اردن نیز هر کدام نقشی دارند.

وی ادامه داد: پشتیبانی مالی را عربستان و قطر، انجام دادند، سلاح و تجهیزات را کشورهای اروپایی به آنها رساندند و حمایت و آموزش نیز در ترکیه و اردن صورت میگیرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اضافه کرد: تاکنون مردم سوریه طی 5 سالی که در این کشور جنگ حادث شده 250 هزار و ارتش این کشور 12 هزار کشته داده اند. علاوه بر این مردم در عراق و سوریه نیز جمعاً 9 میلیون نفر آواره شدهاند. با این وجود ارتش و نیروهای مردمی سوریه یکی بعد از دیگری مواضع نیروهای تکفیری ها را تسخیر می کنند.

وی ادامه داد: ائتلاف ایران، سوریه، عراق، روسیه و حزب الله لبنان به عنوان ائتلاف موفق و پیروز عمل میکند و در مقابل ائتلاف آمریکاییها و کشورهای عربی بازنده هستند و شاهد از دست دادن زمین توسط آنها هستیم.

سردار صفوی اظهار داشت: در عراق هم ارتش این کشور به همراه نیروهای مردمی عملیاتهای موفقی انجام میدهند. البته اگر چه ائتلاف به رهبری آمریکاییها علیه داعش شکل گرفته ولی هیچ برخوردی از سوی آنها انجام نمیشود و حتی در جهت فراری دادن داعشیها کمک هم میکنند.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم مسائل سوریه و عراق با حمایت ملت این دو کشور و حمایت های ایران که بیشتر نقش مستشاری دارد به سرانجام برسد. البته ایران نیز هیچ ابایی در بیان حمایت مستشاری از عراق و سوریه ندارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار