رئیس سازمان نشر آثار و حفظ مشارکت زنان در دفاع مقدس:

بهترین تاریخ و عقبه ما فرهنگ دفاع مقدس است

«مجتهدزاده» بهترین تاریخ و عقبه ما فرهنگ دفاع مقدس است؛ گفت: بهترین فرهنگی که می توانیم به نسل جوان انتقال بدهیم فرهنگ دفاع مقدس است.
کد خبر: ۶۶۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱ - 12May 2024

بهترین تاریخ و عقبه ما فرهنگ دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و حفظ مشارکت زنان در دفاع‌مقدس ظهر امروز در جلسه شورای راهبردی دفاع مقدس استان با بیان اینکه این استان ظرفیت بسیار خوبی دارد و استانی که متعلق به حاج قاسم است و ایشان کارهای فرهنگی خیلی خوبی انجام دادند؛ اظهار داشت: از فضای معنوی خوبی که حاج قاسم ایجاد کرده، بهره خوبی برده شده است.
 
وی با ابراز خرسندی از تدوین کتاب نقش زنان استان کرمان در دفاع مقدس آن را اقدامی ارزشمند و قوی ارزیابی و در خصوص چرایی تأکید رهبر معظم انقلاب بر مسئله دفاع مقدس با وجود گذشت سالها از آن دوران؛ بیان کرد: به دلیل تلاش در جهت تطهیر رژیم طاغوت و عوض کردن جای جلاد و شهید، لازم است مطالعه داشته باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نوآوری در نوع مدیریت ارائه شده بود و مانند عطر گل‌های بهاری که کسی مانع از آکنده شدن آن نیست، پیام آزادی خواهی خود را به همه جهان فرستاد؛ گفت: مدل انقلاب و دفاع مقدس این بود با ایمان به خدا و وحدت مردم معجزات یکی پس از دیگری رخ می‌دهد.
 
مجتهدزاده با بیان اینکه در دروان دفاع مقدس، جامعه اسلامی که می خواهد زمینه ساز ظهور باشد در آن دوره تحقق یافته بود؛ افزود: آن دوران محلی برای شکوفایی انسان‌ها شد و جبهه زمینه تحول افراد را ایجاد کرد و دوره تاریخی هویت‌ساز است که نسل بعدی باید از آن درس بگیرد و باید قدر دانست زیرا انسان ساز است.
 
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند هر چه ذهن انسان را به خدا و دین و انقلاب نزدیک کند، فرهنگ است؛ بیان کرد: چه چیزی بهتر از دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و ثبت و ضبط تاریخ شفاهی می تواند آن را منتقل کند؟ اگر ما روایت نکنیم، دیگران تاریخ را برای ما می سازند و روایت می کنند.
 
مجتهدزاده بهترین تاریخ و عقبه ما فرهنگ دفاع مقدس است؛ گفت: بهترین فرهنگی که می توانیم به نسل جوان انتقال بدهیم فرهنگ دفاع مقدس است.
 
وی ادامه داد: غربی ها تئوری های زیادی دادند که یک انسان از آن در نیامد در حالیکه ما بهترین مدیریت، یعنی مدیریت حاج قاسم را داریم و مکتب حاج قاسم تولید انسان فرهنگی و تولید انسانِ شهید کرده و خود شما به واسطه مجاورت و همشهری بودن با سردار دل‌ها چقدر تحول ایجاد کرده است.
 
رئیس سازمان نشر آثار و حفظ مشارکت زنان در دفاع‌مقدس تأکید کرد: اگر دنبال باقیات الصالحات هستید در موضوع  دفاع مقدس مجاهدت کنید که شهدا دست شما را می گیرند و مؤانست با شهدا توفیق است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار