معاون روابط عمومی سازمان بسیج کشور خبر داد؛

راه اندازی گروه‌های جهادی روابط عمومی در بسیج/ روابط عمومی‌ها «مدار امیدآفرینی» هستند

«عالی» از راه اندازی گروه‌های جهادی روابط عمومی در بسیج خبر داد و گفت: روابط عمومی‌ها «مدار امیدآفرین» هستند و باید جریان ساز باشند.
کد خبر: ۶۶۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸ - 12May 2024

راه اندازی گروه‌های جهادی روابط عمومی در بسیج/ روابط عمومی‌ها «مدار امیدآفرینی» هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، «فرشاد عالی» معاون روابط عمومی سازمان بسیج کشور امروز در همایش «مدار امید» اولین همایش و گردهمایی خبرنگاران، اصحاب رسانه، مدیران روابط عمومی نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی و فعالان فضای مجازی که در استقبال از دومین اجلاسیه ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران در سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، با بیان اینکه هر سازمانی در روند حرکتی خود دو جریان مشهوریت و مقبولیت را در پیش دارد، اظهار داشت: یک سازمان با رویکردی که اتخاذ می‌کند از طریق ابزار‌هایی که در اختیار دارد بلاشک در یکی از این دو مسیر حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه جریان رسانه‌ای به عنوان یک ابزار و روابط عمومی به عنوان یک واسط، شتاب دهنده و حرف ربط سازمان با مخاطب به شمار می‌آید، ادامه داد: وقتی یک سازمان با کنشگری خود نوع فعالیت خود را به سمت کار‌های تبلیغی حرکت دهد شاهد تصویر سردی خواهیم بود که از آن در جامعه شکل می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه سرمایه اجتماعی یک مجموعه میزان مقبولیتش نزد اذهان عمومی است، گفت: روابط عمومی تعیین کننده ایجاد تصویر گرم و یا تصویر سرد یک مجموعه یا سازمان در جامعه است و نقش انکارناپذیری در مقبولیت سازمانی ایفا می‌کند.

عالی با بیان اینکه «مدار امید» فقط خوبی گفتن نیست، اذعان داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی باید ضعف‌ها نیز برای تقویت نقاط قوت شناسایی و مرتفع شود.

وی با بیان اینکه نوع نگاه به نوع تولید محتواست، بیان کرد: سرمایه اجتماعی وقتی شکل می‌گیرد که میزان شناخت مخاطب از داشته‌های ما افزایش پیدا کند و همگرایی شکل بگیرد.

این مسئول تأکید کرد: بالاترین مدل بازاریابی اقتصادی قدرتی است که مخاطب خنثی را تبدیل به مشارکت کننده کنید و باید مورد توجه روابط عمومی‌ها باشد.

وی با بیان اینکه گفتن سه اولوینت می‌تواند تصویر گرمی از مجموعه‌ها ایجاد کند، خاطرنشان کرد: مسیر حرکتی در گفتمان سازی ما از سمت مردم به سمت سازمان است و اگر در کنار مردم کار رسانه‌ای و روابط عمومی قرار بگیرد و به سمت سازمان حرکت کند تفاوت دارد که ما در سازمان پیام را به سمت مخاطب ارسال کنیم.

این مسئول با بیان اینکه یک روابط عمومی خلاق و نوآور باید گره ذهنی مخاطب نسبت به سازمان تابعه را باز کند، به اهمیت روایتگری درست و بهنگام از فعالیت‌های سازمان‌ها از جمله بسیج در حوزه‌های مختلف محرومیت زدایی، اشتغال آفرینی، بازپروری معتادین و ... اشاره کرد و گفت: روایت درست از این فعالیت‌ها علاوه بر تقویت امید در جامعه موجبات جذب خیرین برای حمایت از طرح‌ها و ایده‌ها می‌شود.

عالی، الگومحوری را از محور‌های عملیات برشمرد و ادامه داد: بیان طرح‌ها، تولید پیام و جغرافیامحوری از دیگر مولفه‌هاست که باید در روایت‌ها مورد توجه باشد.

این مسئول با بیان اینکه ۲۰ درصد البسه پلاسکو سابق تولید رویان استان مازندران بوده، اما کمتر کسی از آن خبر داشت، عنوان کرد: روابط عمومی‌ها «مدار امیدآفرینی» هستند و باید جریان ساز باشند.

به گفته عالی، روابط عمومی همانند رودخانه اروند است که باید افت و خیز‌های کار در حوزه خبر و روایتگری را به درستی مدیریت کند.

وی با بیان اینکه مصداق عینی تولید تصویر گرم را در جنگ غزه شاهد هستیم، تصریح کرد: نوع تولید پیام موجب شد مخاطب تصویر گرمی که ساخته شده مشارکت کننده با فلسطینی‌ها شد.

این مسئول با بیان اینکه ما روابط عمومی‌ها رسالت تولید تصویر گرم از سازمان خود را داریم که مخاطب بتواند با آن ارتباط بگیرد، اضافه کرد: روابط عمومی کمک کننده حرکت مردم به سمت مخاطب است و مردمی سازی روابط عمومی رویکرد روابط عمومی سازمان بسیج است.

عالی با بیان اینکه قدرتی همانند قدرت بسیج برای مردمی‌سازی وجود ندارد، اذعان داشت: هنر و رسالت مجموعه روابط عمومی بسیج باید این باشد که از طریق خبرنگاران افتخاری مردمی سازی تولید محتوا را در امر روابط عمومی رقم بزنیم که یکی از گام‌های تعریف شده در سند اعتلای بسیج است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران افتخاری بسیج کم‌توقع، مخلص‌ترین و میدانی‌ترین خبرنگاران هستند، از راه اندازی گروه‌های جهادی روابط عمومی به منظور انسجام این مجموعه با حضور ۱۴۵هزار خبرنگار افتخاری در حوزه بسیج خبر داد و خاطرنشان کرد: توانمندسازی این قشر در سال ۱۴۰۳ مورد توجه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها