مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس:

رعایت اخلاق و دین مداری یکی از مولفه‌های اصلی اطلاع رسانی و روابط عمومی است

حجت الاسلام و المسلمین «محمودی زاده» ارتباطات و اطلاع رسانی را مسئله مهم و حائز اهمیت جامعه امروز است گفت: رعایت اخلاق و دین مداری یکی از مولفه‌های اصلی اطلاع رسانی و روابط عمومی است که باید مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۶۶۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵ - 13May 2024
رعایت اخلاق یکی از مولفه‌های اصلی اطلاع رسانی و روابط عمومی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، حجت الاسلام و المسلمین «محمود محمودی زاده» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس در گردهمایی مدیران روابط عمومی، رسانه ها و فعالان فضای مجازی بسیج استان فارس ضمن تبریک دهه کرامت و روز ارتباطات و روابط عمومی «اخلاق» را یکی از مهم ترین مسائلی که مورد توجه گروه های مختلف و حاکم بر همه مشاغل دانست و اظهار داشت: اخلاق در چهار بخش ارتباط فرد با خدا، ارتباط فرد با خودش، ارتباط فرد با جامعه و ارتباط فرد با طبیعیت تقسیم می شود و همه دستورات اخلاق از این موضوعات خارج نیست. 
 
وی افزود: صداقت یکی از فضیلت های اخلاقی بوده که در هر عمل و صنف خود حساسیت بیشتری دارد و ویژه باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشیم.
 
محمودی زاده با اشاره به اینکه امروزه موضوع ارتباطات مسئله مهم و حائز اهمیت است، تصریح کرد: برای قرن حاضر اسامی متعددی ذکر کردند که یکی از مهم ترین اسامی آن «عصر ارتباطات» است و انقدر ارزش دارد که کل عالم را به واسطه این موضوع، دهکده جهانی می نامند. 
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس با بیان اینکه روابط عمومی پل ارتباط بین تشکلات با جامعه است، اظهار کرد: روابط عمومی از یکطرف اطلاعات مربوط به جامعه را برای مجموعه خود انتقال می دهد و آگاهی هایی که نیاز است جامعه در جریان باشد به اطلاع عموم می رساند.
 
این مقام مسئول  نقش رسانه ها را مورد توجه قرار داد و گفت: روابط عمومی تنها با سخت افزار سر و کار ندارد بلکه با افکار و احساسات مردم سر و کار داشته که همین امر روابط عمومی را متمایز می کند و قطعا یک سازمان برای رسیدن به موفقیت و تبیین دست آورد ها، نیاز به روابط عمومی مقتدر و با تلاش نیاز دارد لذا اگر سازمانی تلاش بسیاری داشته باشد اما روابط عمومی مناسبی نداشته باشد، مردم ذهنیت مناسبی نخواهند داشت بنابراین تلاش ها ثمره کافی را به همراه ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی نقش بسیار ویژه در موفقیت یک سازمان دارد و در ارتباط گیری و ذهنیت درست جامعه نسبت به یک سازمان جایگاه بسزایی دارد بنابراین رعایت «اخلاق» در این بخش نیاز ملزم خواهد بود، ادامه داد: انسان بر مدار دین می تواند به حیات طیبه برسد که بخش عمده دین، اخلاقیات است لذا در همه امورات اخلاق حائز اهمیت بوده و در موضوع خبرنگاری صداقت به عنوان یک فضیلت اخلاقی در صدر رسالت خبرنگاران قرار دارد.
 
محمودی زاده اضافه کرد: در همه مکاتب صداقت وجود دارد اما برای خبرنگاران و مدیران روابط عمومی اهمیت صداقت دو چندان می‌شود چراکه ارتباط آن ها بسیار گسترده بوده و پیامد خواهد داشت که در داستان پیامبرانی همچون پیامبر گرامی اسلام(ص)، حضرت موسی(ع) و حضرت سلیمان(ع) وجود دارد همچنین رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین مورد تاکید قرار دادند که بخش عمده ای از مطالبات ایشان در این بخش، متوجه روابط عمومی ها است.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس با تاکید بر اینکه روابط عمومی اگر به موقع وظیفه خود را انجام دهد از بسیاری از حوادث می تواند جلوگیری کند، اظهار داشت: هدف همه فعالیت ها از جمله رسانه و روابط عمومی برای رسیدن به خداوند متعال است پس نباید اهمال کاری کرد و اخلاق را نیز مورد توجه قرار داد.
 
بنابه گفته این مقام مسئول، اگر روابط عمومی بخواهد با نگاه رسیدن به خدا و حیات طیبه موفق شود باید سه مولفه «دین محور» به معنی انجام کار در چارچوب دین، «داشتن نگاه تبیین گری» به معنی آگاه کردن فضای ذهنی افکار عمومی از فعالیت ها و « داشتن نگاه اصلاح گری» به معنی اصلاح امورات جامعه داشته باشد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود دهه کرامت را ایام ویژه عنوان کرد و با بیان اینکه خداوند انسان را برای رسیدن به کمال خلق کرد، گفت: طبق آیات قرآن کریم برای اینکه انسان به حیات طیبه برسد خداوند متعال ابزار مختلفی را در اختیار انسان قرار داده و انسان گل سر سبد و همه عالم را برای انسان خلق کرد تا به اهداف خود که قرب الهی است، دست پیدا کند.
 
محمودی زاده با اشاره به اینکه خداوند متعال در حدیث می فرماید که همه عالم هستی برای انسان و انسان برای خداوند است، ادامه داد: پیامبران و اهل بیت(ع) نیز انسان را همراهی کردند در رسیدن به کمال همراهی کردند همچنین معرفت برای پرداختن به هر کاری شرط نخست است و محبت نسبت به امام معصوم مهم بوده و اطاعت و فعالیت و کوشش باشد.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس یکی از ابزار مهم رسیدن به حیات طیبه را انسان های کامل از جمله معصومان و اهل بیت(ع ) دانست و گفت: در طول سال زمان هایی همچون ماه مبارک رمضان و چله کریمیه هستند که ویژه در بحث سیر و سلوک خداوند به بنده خود نگاه می کند و اگر انسان از این ایام استفاده کند، به فطرت پاک خود بر می‌گردد بنابراین باید به این ایام توجه ویژه داشت.
 
انتهای پیام/
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار