مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی:

عملیات بیت المقدس نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس بود

سردار «وحیدی» گفت: عملیات بیت المقدس نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس بود و استان آذربایجان غربی در این عملیات ۱۰۹ شهید و ۷۸ جانباز تقدیم کرده است.
کد خبر: ۶۶۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱ - 13May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سردار «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با محوریت سالگرد آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: بی تردید اهمیت فتح خرمشهر برکسی پوشیده نیست و دلیل گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس در واقع جلوگیری از به فراموشی سپرده شدن پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره است.

وی در خصوص اهمیت گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس به جمله دیگری از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: معظم له در فرمایشات خود «فراموشی» و «تحریف» را دو آسیب و خطر بزرگ برای دفاع مقدس عنوان کردند، لذا برای جلوگیری از این اتفاق برگزاری مراسمات و یادواره‌ها می‌تواند بسیار اثر بخش باشد.

سردار وحیدی افزود: عملیات بیت المقدس در تاریخ ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ با رمز یا علی ابن ابی طالب و با هدف انهدام نیروی دشمن، آزادسازی حدود ۵۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک ایران؛ از جمله شهر‌های خرمشهر، هویزه و پادگان حمید، خارج نمودن شهر‌های اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از برد توپخانه دشمن، تامین مرز بین المللی، آزادسازی جاده اهواز ،خرمشهر و خارج شدن جاده اهواز ، آبادان از برد توپخانه دشمن انجام شد.

وی در خصوص به پیامد‌های عملیات بیت المقدس، به تغییر نگرش جهانی نسبت به توانمدی ملت ایران اشاره کرد و گفت: این عملیات غرور آفرین باعث شد تا بتوانیم در صحنه بین الملی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی اظهار داشت: امسال مسئولیت کمیته نیرو‌های مسلح ستاد گرامیداشت چهل و دومین ساروز حماسه آزادسازی خرمشهر به عهده قرارگاه منطقه‌ای ارتش گذاشته شده است.

سردار وحیدی عملیات بیت المقدس را نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: استان آذربایجان غربی در این عملیات ۱۰۹ شهید و ۷۸ جانباز تقدیم کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار