مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در استان اصفهان:

۲ هزار خادم افتخاری در استان اصفهان برای عتبات عالیات فعالیت دارند

«عسکری» با اشاره به ارادت مردم اصفهان به ساحت ائمه اطهار (ع)، گفت: حدود ۲ هزار خادم افتخاری در سطح استان وجود دارد.
کد خبر: ۶۶۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳ - 13May 2024

۲ هزار خادم افتخاری در استان اصفهان برای عتبات عالیات فعالیت دارندبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «جعفر عسکری» مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در استان اصفهان در دیدار با امام جمعه اصفهان در گزارشی از عملکرد این ستاد در سال گذشته، اظهار داشت: به دلیل ارادت مردم اصفهان به ساحت مقدس اهل بیت(ع) سال گذشته یک سال بسیار درخشان در زمینه مشارکت در توسعه و بازسازی برای استان بود و در حالی که در سال 1401 حدود 20 میلیارد نذورات مردمی در ستاد جمع آوری شد این رقم در سال 1402 به 91 میلیارد رسید. 

وی افزود: حدود 2 هزار خادم افتخاری در سطح استان وجود دارد و چند پروژه اساسی در دستور کار ستاد بوده است که از جمله یکی از پروژه های اصلی ستاد استان، صحن عقیله بنی هاشم در کربلای معلی است که رو به اتمام است.

عسگری عنوان کرد: در این پروژه سهم هر کاشی 200 هزار تومان تعیین شد که با استقبال فوق العاده رو به رو شده و از نیمه ماه رمضان حدود 6 میلیارد نذورات مربوط به "پویش کاشی حرم" جمع آوری شد و در یک ماه اخیر 17 میلیارد آورده داشته است. 

وی هم چنین دومین پروژه ستاد را توسعه و بازسازی صحن امام باقر(ع) در کاظمین بیان کرد و افزود: شش استان از جمله اصفهان وظیفه دارد تا در ساخت این صحن مشارکت داشته باشند و سهم استان اصفهان در ساخت آن سالانه سی میلیارد است. 

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان اضافه کرد: ساخت نیم ضریح اباعبدالله(ع) در سرداب در کارگاه کربلا اختصاص به مردم شهیدپرور استان اصفهان دارد که هم اکنون در حال ساخت است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از پروژه هایی که قرارداد آن در حال تنظیم است توسعه و بازسازی صحن سلمان فارسی است که این نیز بر عهده استان اصفهان بوده و در 14 محور، ظرفیت استان اصفهان شناسایی شده که یکی از آن موارد خیرین استان هستند.

عسگری به اجرای طرح نشان ارادت ویژه دانش آموزان نیز اشاره کرد و افزود: در شهرستان ها، ستادهای ما فعال هستند و در اصفهان نیز 16 منطقه شهری وجود دارد.  

گفتنی است در این دیدار اعضای مجمع خیرین ستاد توسعه و باسازی عتبات نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار