جاهلیت مدرن؛

مواجهه مدعیانِ دموکراسی با نسل‌کشی در غزه

جهان به اصطلاح متمدن غربی و مدعی دموکراسی و آزادی بیان در برابر حجم بالای جنایت نسل‌کشی و نقض کلیه اصول حقوق‌بشر سکوت کرده و رفتار و برخورد آن‌ها در قبال جنایت صهیونیست‌ها جاهلیت مدرن را به وضوح نمایان می‌سازد.
کد خبر: ۶۶۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶ - 14May 2024

مواجهه مدعیان دموکراسی با نسل‌کشی در غزهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رژیم صهیونیستی در جنگ غزه با حمایت بی‌چون و چرای آمریکا و کشور‌های غربی، تمام قواعد انسانی و اخلاقی را زیر پا گذاشته و در سایه‌ی بی‌عملی سازمان‌های حقوق بشری و غفلت برخی از حکام عربی و اسلامی به فجیع‌ترین شکل ممکن، ملت مظلوم فلسطین را هتک حرمت می‌کند. 

این اولین بار است که جهان به صورت مستقیم و بی‌پرده شاهد نقض وحشیانه قداست زندگی، فرهنگ و دین است. تعرض به زنان اسیر در مقابل افراد خانواده و سپس قتل آنها در صورت اعتراض به این عمل فجیع، شنیع‌ترین جنایتی است که هر انسانی می‌تواند مرتکب شود. این درحالی است که حتی یک برگه بازداشت برای کسی که این دستور را داده، یا کسی که این اقدام وحشیانه را مرتکب شده، صادر نشده است. 

آنچه که ما در رابطه با تسلیم مشکوک جهانی در برابر جنایت صهیونیست‌ها شاهد هستیم، با این واقعیت که ۱۴۳ کشور به پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل رأی مثبت دادند تا به فلسطین امکان عضویت در سازمان ملل اعطاء شود، کاملا در تضاد است. گفتنی است چند هفته پیش آمریکا در شورای امنیت به این طرح رأی منفی داد؛ بنابراین درسی که از این رویداد و نمونه‌های مشابه دیگر می‌توان گرفت، این است که آمریکا توسط صهیونیست‌ها به واسطه سازمان شیطانی «ایپک» به تسخیر درآمده است! سازمان «ایپک» از قدرتمندترین لابی نظامی – امنیتی در سطح جهان برخوردار است و نه‌تنها در فلسطین بلکه در بسیاری از کشور‌های جهان مانع اجرای عدالت می‌شود. این سازمان علاوه بر این به درگیری‌ها در سراسر جهان دامن می‌زند، جنگ‌ها را شعله‌ور می‌کند، میلیون‌ها شهروند غیرنظامی و بی‌گناه را می‌کشد، بیماری‌های همه‌گیر را گسترش می‌دهد و هر مرجع بین‌المللی را که بکوشد هژمونی آن را به چالش بکشد، تضعیف می‌کند.

واکنش اکثر کشور‌های جهان در مقایسه با حجم فاجعه‌ای که بر سر ملت مظلوم فلسطین فرود می‌آید، خجالت‌آور است. البته به جز اقدامات نجیبانه دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و برخی از دانشگاه‌های غربی که تلاش می‌کنند، ضمن حراست از شرافت خویش، زندگی فلسطینی‌های بی‌گناه را نجات دهند. بر همین اساس با وجود سرکوب، بازداشت، زندان، تعلیق، اخراج و لغو ویزای دانشجویان خارجی، حرکت جنبش دانشجویی در آمریکا و اروپا علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه با قدرت ادامه دارد.

در حال حاضر شمار دانشجویان بازداشت شده به ۲ هزار ۴۰۰ نفر و شمار اساتید زندانی به ۵۰ نفر رسیده‌است. نیرو‌های پلیس آمریکا در حالی دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی را به اتهام اخلال در نظم و تخریب اموال عمومی، سرکوب و بازداشت می‌کنند که نتایج نظرسنجی یک مرکز مستقل و غیرانتفاعی نشان می‌دهد تقریباً ۹۷ درصد از اعتراض‌های دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا مسالمت‌آمیز بوده است.

روند موسوم به «میانجیگری و مذاکره» که در ظاهر با هدف توقف نسل‌کشی در غزه شکل گرفته، در عمل تنها یک چیز را دنبال می‌کند و آن هم عبارت است از تاسیس یک دولت نژادپرست روی جمجمه‌ها و استخوان‌های کودکان و فرزندان فلسطینی با حمایت آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه.

همین کشور‌هایی که نام‌شان به‌عنوان حامی صهیونیست‌ها در نسل‌کشی غزه ذکر می‌شود، هم‌زمان مدعی درجه اول حراست از آزادی بیان و منشور حقوق بشر محسوب می‌شوند. با این حال در مواجهه با این حجم از جنایت نه‌تنها چشم خود را به روی واقعیت می‌بندند، بلکه با تمام قوا به سرکوب کسانی می‌پردازند که تحمل این حجم از جنایت را ندارند و دست به اعتراض می‌زنند. 

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار