سرهنگ محمدحسن سلامی:

2500 نفر از دانشجویان «آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس» را در سمنان گذراندند

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان: دانشگاه علوم پزشکی از ترم اول 91-90 تا کنون تعداد 75 کلاس ارائه که 2500 نفر از دانشجویان موفق به گذراندن «آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس» شده اند.
کد خبر: ۶۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷ - 18January 2016

2500 نفر از دانشجویان «آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس» را در سمنان گذراندند

 به گزارش دفاع پرس از سمنان ، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان  با  رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان  دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار سرهنگ محمد حسن سلامی ضمن تشکر و قدردانی از ریاست  محترم دانشگاه  علوم پزشکی جهت ارائه دو واحد درس اشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه علو م پزشکی ونشرارزش های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس را رویدادی فراموش نشدنی وعظیم در تاریخ ملت ایران دانست که ضرورت دارد به آن فرهنگ پرداخته شود و به نسل  جوان  انتقال  داده شود.

وی افزود : دو واحد درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس ازجمله دروس اختیاری است که توسط پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس عرصه شده است. 

وی همچنین به آمار چمشگیر این درس اشاره و خاطرنشان کرد : دانشگاه علوم پزشکی از ترم  اول 91-90 تا کنون  تعداد  75 کلاس ارائه که 2500 نفر از دانشجویان موفق به گذراندن این واحد درس شده اند . و نیز تمهیداتی جهت افزایش جذب دانشجویان جهت  گذراندن این دو واحد درس در مراکزآموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیان  داشتند  .

سرهنگ محمدحسن سلامی تاکید کرد: به منظور آشنایی بیش از بیش جامعه علوم پزشکی با معارف دفاع مقدس  کتاب درس آشنایی با علوم  معارف دفاع مقدس به کارکنان دانشگاه ومراکز ذیربط ارائه گردد .

مدیر کل حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس سمنان درخصوص جمع آوری اسناد و تبیین عملکرد جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس گفت : جامعه پزشکی استان سمنان در دوران دفاع مقدس نقش برجسته  و اساسی داشته  که ضرورت دارد نسبت به جمع آوری اسناد از قبیل عکس ، سند ، خاطرات ، دست نوشته  و ... به منظور چاپ کتاب عملکرد جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس اقدامات لازم به عمل آید و اداره کل امادگی لازم را نسبت به چاپ این کتاب با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی را دارد .

دراین دیدارمقرر شد نسبت به تکمیل و طراحی یادمان شهدای گمنام  دانشگاه علوم پزشکی اقدام گردد.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی درخصوص جمع آوری اسناد دوران دفاع مقدس، انجام مصاحبه  با رزمندگان دانشگاه علوم پزشکی جهت چاپ کتاب و تعامل با اداره کل حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جهت نشر وحفظ ارزش های دفاع مقدس امادگی خود را اعلام  کرد.

نظر شما
پربیننده ها