معاون فرهنگی اجتماعی زیارت استانداری خراسان رضوی مطرح کرد؛

ضرورت تولیدات فرهنگی و تربیت پژوهشگران در حوزه فردوسی شناسی

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: تربیت نیروی انسانی و پژوهشگران و مدرسان، افزایش تولیدات فرهنگی و تبلیغی و فعالیت در حوزه فضای مجازی و دیپلماسی ادبی و فرهنگی در حوزه شاهنامه پژوهشی از جمله برنامه‌هایی ست که باید در دستور کار دستگاه‌های متولی باید قرار گیرد.
کد خبر: ۶۶۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲ - 14May 2024

ضرورت تولیدات فرهنگی و تربیت پژوهشگران در حوزه فردوسی شناسیبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت الاسلام «حجت گنابادی نژاد» معاون فرهنگی اجتماعی زیارت استانداری خراسان رضوی امروز (شنبه) در مراسم افتتاحیه همایش ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با عنوان بازشناسی نقش شاهنامه در سیر فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی که امروز در دانشکده ادبیات برگزار شد، اظهار کرد: عالمان دینی و ارباب هنر و ادب و فرهنگ در حوزه ترجمه معارف دینی به زبان روز سرآمد هستند. 

وی ابراز کرد: فردوسی در قله ماموریت فرهنگ رضوی قرار دارد و از قله‌های رسالت و ماموریت ترجمان فرهنگ دینی است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد ابراز کرد: حکمت و معارف دینی، حماسه و ذوق دینی در شاهنامه به تصویر کشیده شده است، در طول بیش از هزارسال ملت‌های مسلمان و باورمند به فرهنگ اهل بیت از شاهنامه بهره‌مند شدند و در امن‌ترین فضای خانه نگه داری شده است.

 معاون فرهنگی اجتماعی زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: اشتباه گذاری و تحلیلی در شاهنامه دارند به واسطه این مهم است که این اثر ارزشمند درست شناخته نشده است.

 وی با اشاره به اینکه فردوسی میراث دینی و ولایی است، افزود: همراهی شیعیان در طول تاریخ صرف نظر از محتوای غنی که در شاهنامه وجودد دارد سند معتبری است که میراث ارزشمند دینی و ولایی است.

وی خاطر نشان کرد: با احترام به تمام تلاش‌هایی که بعد پیروزی انقلاب اسلامی برای تبلیغ فردوسی در حوزه ادبیات و پژوهشگران انجام شده است، بزرگترین سهم نسبت به رمزگشایی فردوسی مربوط به رهبر معظم انقلاب است. تمام کار‌هایی که صورت میگیرد باید بر اساس سرفصل‌های ایشان نسبت به فردوسی برنامه ریزی شود.

معاون فرهنگی اجتماعی زیارت استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در حوزه باز تولید در حوزه اندیشه و علم باید به فردوسی نگاه ویژه داشته باشیم و به آمار‌های انجام شده بسنده نکنیم. تعداد پایان نامه‌های ارشد و دکترا و طرح‌های پژوهشی و با محوریت فردوسی باید بیش از گذشته باشد. حجت الاسلام گنابادی نژاد تربیت نیروی انسانی و پژوهشگران و مدرسان، افزایش تولیدات فرهنگی و تبلیغی و فعالیت در حوزه فضای مجازی و دیپلماسی ادبی و فرهنگی در حوزه شاهنامه پژوهشی را از جمله برنامه‌هایی دانست که در دستور کار دستگاه‌های متولی باید قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار