همایش ملی تکریم امام‌زادگان در حرم حضرت فاطمه اخری (س) برگزار شد

آیین روز ملی تکریم امامزادگان با تجلیل از ۱۱۰ نفر خدام سادات، هیئت‌های امنا، خیران، امامان جماعت و خانواده شهدا در آستان مطهر حرم خواهر امام رشت برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۹ - 14May 2024

همایش ملی تکریم امام‌زادگان در حرم حضرت فاطمه اخری (س) برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید محمدکاظم موسوی» مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آیین روز ملی تکریم امامزادگان اظهار داشت: دهه کرامت بزرگداشت مهر و وفای کم‌نظیر یک خواهر به مقام شامخ و معنوی برادر است.

وی هدف از بزرگداشت دهه کرامت را ترویج فضائل اهل‌بیت (ع) دانست و افزود: همه متولیان فرهنگی باید در تقویت باور‌های دینی و مذهبی مردم و تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این مراسم با اشاره به دهه کرامت و روز پنجم ذی القعده که به نام روز ملی تجلیل از امامزادگان اعلام شده است، اظهار داشت: این دهه فرصت مغتنمی برای ترویج و اشاعه فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول‌الله (ص) است.  

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی با بیان اینکه گیلان ۹۵۰ بقعه متبرکه و مزار شریف امام زادگان دارد، افزود: وجود این تعداد بقعه امامزادگان در گیلان نشان ازولایتمداری و هویت دینی مردم این استان در گسترش دین و فرهنگ علوی است.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های دهه کرامت و بزرگداشت امامزادگان در گیلان گفت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ترویج فرهنگ زیارت، ایجاد تعامل دوسویه بقاع متبرکه با نهاد‌ها دولتی و غیردولتی، افزایش مشارکت‌های مردمی در مدیریت، عمران و اجرای برنامه‌های بقاع متبرکه، آشنایی اقشار مختلف جامعه با کارکرد‌ها و خدمات بقاع متبرکه از مهم‌ترین اهداف اجرای برنامه‌های تکریم و بزرگداشت امامزادگان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها