فرمانده سپاه البرز:

 روابط عمومی‌ها همچون موشک هیمنه دشمن را در هم شکنند

سردار «حیدرنیا» با تاکید بر اینکه دشمن باید از مجموعه‌های روابط عمومی و فعالان عرصه ارتباطات همچون موشک‌های خیبر و فتاح بهراسد، گفت: روابط عمومی‌ها جهت کسب نتیجه حداکثری رویکرد مردمی بسیج را در مجموعه خود پیاده سازی کنند.
کد خبر: ۶۶۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰ - 15May 2024

 روابط عمومی‌ها همچون موشک هیمنه دشمن را در هم شکنندبه گزارش دفاع‌پرس از البرز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «علیرضا حیدرنیا» فرمانده سپاه استان البرز، در پیامی ضمن تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات، مردمی سازی در عرصه روابط عمومی‌ها را یک ضرورت جهت مقابله با تهاجم فرهنگی رسانه‌ای دشمنان دانست.

در متن پیام سردار حیدرنیا آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز روابط عمومی و ارتباطات بدون تردید تنها یک روز ساده در تقویم رسمی کشور نیست. امروزه روابط عمومی بسیار بیش از گذشته حائز اهمیت است و هیچ ارگانی بدون برخورداری از یک مجموعه حرفه‌ای و کارآمد روابط عمومی قابل تصور نیست. امروز در حالی مجموعه‌های روابط عمومی بیش از گذشته دارای اهمیت هستند که مردم ما به خوبی فتنه و تهاجم رسانه‌ای سال ۱۴۰۱ دشمنان را به یاد دارند و چه بسا یکی از دلایل مهم بروز چنین فتنه ای؛ ضعف و انفعال در حوزه روابط عمومی‌ها و رسانه‌های داخلی در شفاف سازی و بیان حقایق به مردم بود، چنانچه اگر در همان زمان پشت پرده اهداف پلید دشمنان به ظاهر دلسوز، برای مردم بازگو، تشریح و تبیین می‌شد، دشمنان خیلی زودتر رسوا می‌شدند و شعله اغتشاشات خیلی زودتر فروکش می‌کرد.

از آن تاریخ تا به امروز خوشبختانه رویکرد رسانه‌ای ما تقویت شده و به خوبی در جنگ غزه و دانشگاه‌های سراسر دنیا مشخص شد که دشمنان به اندازه موشک از خبرنگاران جبهه مقاومت و انسان رسانه‌هایی که فریاد حق طلبانه می‌زنند، می‌هراسند و از هیچ تلاشی در جهت کشتار یا سرکوب آنها دریغ نمی‌کنند.

 بر این اساس مجموعه‌های روابط عمومی باید بکوشند؛ از یک سو بستر اطلاع رسانی حداکثری و به موقع و از طرفی تشریح و تبیین اهداف پلید دشمنان را مهیا سازند. امروز عصر انسان رسانه‌ها است و هر شهروند جهت زندگی در جامعه باید به از حداقلی از سواد رسانه، بصیرت، معرفت و آگاهی برخوردار باشد، تا به راحتی مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.

در همین رابطه یکی از وظایف مهم روابط عمومی ها، کادر سازی و تربیت نیروی انسانی داوطلب و مردمی است، چرا که با توجه به حجم گسترده سرمایه گذاری دشمنان در هجمه فرهنگی و رسانه‌ای علیه کشورمان، مجموعه‌های روابط عمومی هرگز به تنهایی نمی‌توانند در برابر این تهاجم گسترده دروغ پردازی، سیاه نمایی و شبهه افکنی دشمنان مقاومت کنند و در این راستا باید از همان الگوی مردمی بسیج در سال‌های ابتدایی انقلاب و جنگ تحمیلی استفاده کنند، تا هر شهروند ضمن تجهیز به بصیرت و سواد رسانه ای، خود به رسانه‌ای تبدیل شود؛ برای امید آفرینی و بیان دستاورد‌های ارزشمند انقلاب اسلامی.

 الگوی مردمی بسیج بدون تردید می‌تواند روابط عمومی‌ها را به واسطه مشارکت حداکثری مردم در اطلاع رسانی، تولید محتوا و غیره، نه در موضع پدافندی که در موضع آفندی قرار دهد و ضمن افشای تبلیغات دروغین دشمن، آنها را حتی همچون امروز در سطح بین المللی خوار و رسوا سازد.

این روند مردمی سازی و ایجاد زمینه حضور و فعالیت خبرنگاران افتخاری بحمدالله در مجموعه روابط عمومی بسیج، به صورتی سراسری و در استان البرز آغاز شده، اما این الگو باید در تمام ارگان‌ها نهادینه شود. روابط عمومی‌ها و فعالان رسانه، امروز سربازان سنگر جهاد تبیین هستند و فشار کاری سنگینی را تحمل می‌کنند، لذا به رسم ادب بر خود وظیفه می‌دانم، روز روابط عمومی و ارتباطات را به آنها تبریک بگویم و از خداوند منان برای آنان آرزوی توفیق و سربلندی داشته باشم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار