استاندار همدان:

درخشان‌ترین قله نورانی دفاع مقدس فتح خرمشهر است

«قاسمی‌فرزاد» با بیان اینکه به جرات می‌توان گفت درخشان‌ترین قله نورانی دفاع مقدس فتح خرمشهر است، گفت: فتح خرمشهر جز با استعانت خداوند اتفاق نمی‌افتاد و همگان را با هم متحد کرد.
کد خبر: ۶۶۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴ - 15May 2024

۱به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان امروز (چهارشنبه) در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت استان همدان، اظهار داشت: آنچه که ما بایستی در ذهنمان باشد این است که دوران دفاع مقدس یک مقطع تاریخی و نقطه عطفی برای مانایی و ماندگاری ایران اسلامی است.

وی افزود: شاید اگر این اتفاق نمی‌افتاد معلوم نبود که چه سرنوشتی دچار انقلاب و نظام می‌شد، در آن ایام و دوران بود که مردان و زنان غیور و علاقه‌مند به ارزش‌ها و نظام مشخص شدند.

استاندار همدان تصریح کرد: در گفته و بیان در شرایط عادی ممکن است خیلی‌ها ادعا داشته باشند وادعای انقلابی گری کنند اما در میدان و عرصه عمل هست که نشان داده می‌شود‌.

وی عنوان کرد: دفاع مقدس درخشان‌ترین و ارزشمندترین بخش تاریخ ایران عزیز ما است، بعد از انقلاب اسلامی بود که مستضعفان مستکبران را کنار زدند و دفاع مقدس یک نقطه عطف و مهم بود که فرزندان راستین کشور پا به عرصه گذاشتند.

قاسمی‌فرزاد بیان داشت: اگر امروز در عرصه نیروهای مسلح و در صنایع مختلف شاهد رشد و پیشرفت هستیم و دیگران به این رشد و پیشرفت‌ها با نگاه حسرت نگاه می‌کنند، حاصل نگاه و تفکر بسیجی است که در بین جوانان ما حاکم شده است.

وی در ادامه با اشاره به حماسه سوم خرداد عنوان کرد: اگر دوران دفاع مقدس را یک دوره تاریخی تلقی کنیم سوم خرداد یک قله بسیار نمایان آن است. فتح خرمشهر جز با استعانت خداوند اتفاق نمی‌افتاد و همگان را با هم متحد کرد؛ اگر اشغال رخ نمی‌داد این انسجام اتفاق نمی‌افتاد.

استاندار همدان با بیان اینکه به جرات می‌توان گفت درخشان‌ترین قله نورانی دفاع مقدس همین فتح خرمشهر بود، تصریح کرد: این فرهنگ ایثار و دلبستگی و علاقه‌مندی به آنچه که داریم بایستی به نسل‌های بعدی منتقل شود.

وی با تاکید بر حفظ یادگاران دوران دفاع مقدس، متذکر شد: هم از ارزش‌ها و هم خالقین این ارزش‌ها بایستی مورد توجه قرار گیرند و باید هر شهرستان حداقل ۳ برنامه ویژه و شاخص در حوزه دفاع مقدس برگزار کند و همچنین فرمانداران توجه ویژه به اردوهای راهیان نور و پیشرفت داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها