مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

تکمیل یادمان شهدای گمنام شهرستان اوز تسریع شود

سردار «کوشکی» با اشاره به اینکه شهدای گمنام مهمان هر منطقه و مایه خیر و برکت هستند بنابراین باید میزبان خوبی از این شهدای خوشنام باشیم، بر تسریع در تکمیل یادمان شهدای گمنام اوز تاکید کرد.
کد خبر: ۶۶۷۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳ - 18May 2024

تکمیل یادمان شهدای گمنام شهرستان اوز تسریع شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس امروز در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان اوز که با حضور فرماندار، فرمانده سپاه و دیگر اعضای شورا برگزار شد ضمن تبریک دهه کرامت با تاکید بر اجرای مصوبات جلسات گذشته، اظهار داشت: برخی از شهرستان‌ها برای تکمیل یادمان شهدای گمنام خود اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفتند که منجر به کار‌های خوبی شد و امیدواریم که اعضای شورای حفظ آثار شهرستان اوز نیز با همت عالی خود در راستای تکمیل هرچه سریع‌تر یادمان شهدای گمنام اقدام کند.

وی با بیان اینکه سهم شهرداری اوز تا پایان اردیبهشت امسال برای تکمیل یادمان شهید گمنام مشخص شود، افزود: از منابع اعتباری قانونی نیز اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به شهرستان اوز برای تکمیل یادمان شهدای گمنام کمک خواهد شد.

در این جلسه روند تدوین کتاب نقش شهرستان اوز در دفاع مقدس توسط نویسندگان تشریح شد و سردار کوشکی در این خصوص اظهار کرد: سپاه شهرستان باید تسهیلگر امر تدوین کتاب نقش اوز در دفاع مقدس باشد تا همه مردم این دیار بدانند که در دوران طلایی و مهم دفاع مقدس نقش داشته اند بنابراین برای تکمیل هرچه سریع‌تر نگارش کتاب تلاش شود.

وی با بیان اینکه ایران اگر حفظ شد صرف نظر از ماهیت سیاسی و مذهبی بود، تاکید کرد: در دفاع مقدس شاهد هستیم که از مناطق اهل سنت نشین کشورمان در جبهه‌ها حضور داشتند بنابراین تعدادی از شهیدان ما اهل تسنن هستند و برای حفظ این مرز و بوم و آیین شریف دین خدا جان دادند. در شهر اوز به غیر از شهیدان اهل تشیع، سربازان اهل سنت نیز از این منطقه اعزام و پس از رزم دلاورانه شهید شدند از این رو تدوین نقش همه رزمندگان بسیار مهم است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه وجود پیکر مطهر شهدای گمنام فخر فرهنگی برای هر شهرستان است، ادامه داد: شهدای گمنام مهمان هر منطقه و مایه خیر و برکت هستند بنابراین باید میزبان خوبی از این شهدای خوشنام باشیم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: مسیر شهادت بسته نشده چراکه استکبار جهانی از ملت ما دست بر نمی‌دارد و همانند دفاع مقدس، در جریان عملیات وعده صادق ۵ کشور از راس جبهه استکبار جهانی برای مقابله با جمهوری اسلامی به میدان آمدند همچنین باید بدانیم که شهیدان باعث تولید قدرت کشورمان شدند و در غیر این صورت، ایران مورد هدف تهاجم دشمنان قرار می‌گرفت. 

سردار کوشکی با اشاره به اینکه در همه کشور نماد قهرمان ملی آنان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در کشور ما نیز شهدای گمنام به عنوان نماد قهرمان ملی ما هستند که در نقاط مختلف خاکسپاری می‌شوند بنابراین باید به خوبی از این قهرمانان استقبال کرد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان‌ها و یادواره‌ها در راستای دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس، بر ترویج سبک زندگی شهدا در این محافل تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار