دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر کرمانشاه خبر داد؛

راه اندازی نرم‌افزار مطالبه‌گری مردمی از مسئولین «سو» در کرمانشاه

حجت الاسلام «احمدی» از راه اندازی نرم‌افزار مطالبه‌گری مردمی از مسئولین «سو» در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۶۶۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۳ - 19May 2024

راه اندازی نرم‌افزار مطالبه‌گری مردمی از مسئولین «سو» در کرمانشاهبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «مسعود احمدی» دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران از راه اندازی نرم‌افزار مطالبه‌گری مردمی از مسئولین «سو» در کرمانشاه خبر داد اظهار کرد: نرم‌افزار «سو» در راستای تسریع در پیگیری مطالبات مردمی با ۱۶ محور کلیدی در استان کرمانشاه طراحی و راه‌اندازی شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه افزود: این نرم افزار به معنای سمت و جهت و روشنایی در راستای تسریع در پیگیری مطالبات مردمی با ۱۶ محور کلیدی، طراحی و راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی این سامانه به آدرس اینترنتی http://Sooapp.ir باهدف تسریع در روند مطالبه‌گری مردمی باعث شده میزان رضایتمندی در میان اقشار جامعه افزایش و تخلفات و آسیب‌ها کاهش یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسئولین کشور طی چند مرحله از نحوه فعالیت این سامانه بازدید کرده و روش پیگیری از این طریق را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تخلفات دستگاه‌های حاکمیتی و غیرحاکمیتی مؤثر دانسته است، ازاین رو مصوب شده این سامانه در سراسر کشور اجرایی شود.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: در سامانه سو، بدنه نظارت مردمی پای‌کار هستند به این صورت که مردم تخلفات در تمامی حوزه‌ها را بر اساس شواهد در این سامانه ثبت کرده و کاربران تخصصی در ستاد بلافاصله آن را رصد و به دستگاه‌های مربوطه ارجاع می‌دهند و پیگیری برای پاسخ مطالبه را در کوتاه‌ترین زمان در دستور کار قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: در این سامانه علاوه بر اینکه مطالبه‌گر تمامی مراحل پیگیری را مشاهده می‌کند برای ادارات نیز یک صفحه اختصاصی باز شده و در آن صفحه به مسئول زمان مشخصی برای پاسخگویی داده می‌شود که تذکرات و پیگیری‌ها از طریق این سامانه تا مرحله نهایی ادامه دارد و هیچ مطالبه‌ای بدون پاسخ رها نمی‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه یادآور شد: به منظور کاهش آسیب‌ها باید آموزش‌های عمومی در سطح جامعه افزایش یابد، هر چقدر مردم نسبت به مطالبه‌گری آگاهی بیشتری داشته باشند دستگاه‌های اجرایی برای انجام امورات محوله خود را مسئول‌تر می‌دانند.

وی نظارت مستمر بر دستگاه‌های اجرایی را یکی دیگر از برنامه‌های ستاد دانست و افزود: مردم، ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر و دستگاه‌های اداری در استان ۳ ضلع اصلی در جریان این فرایند در سامانه «سو» هستند تا مطالبات مردم در اسرع وقت و به بهترین نحو پاسخ داده شود. در این سامانه هر مطالبه‌ای که از دستگاه‌ها می‌شود و تمامی روند پاسخگویی، برای گزارش‌دهنده و مدیر دستگاه مربوطه قابل رؤیت و نتیجه پس از اعلام از طرف مرجع اداری مربوطه، مورد راستی‌آزمایی از گزارش‌دهنده قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام احمدی گفت: امیدبخشی در جامعه و ایجاد انسجام اجتماعی در راستای نهادینه‌کردن رفتارسازی بین مردم و کنترل آن از اهداف مهم در ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر است. رفتاری که در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر در تمام حوزه‌های اجتماعی تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: ازآنجاکه پاسخگویی به مطالبات مردمی یکی از اولویت‌های این ستاد است، فعالیت شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر در کلیه دستگاه‌های اجرایی استان امری ضروری تلقی می‌شود که هم استانی‌های عزیز می‌توانند برای راهنمایی بیشتر در ساعات اداری با این شماره ‏۰۸۳-۳۸۲-۳۳۵۰۷‏ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها