معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش:

دفاع مقدس نماد وحدت ملی و قدرت اراده ملت برای دفاع از آرمان‌هاست

امیر سرتیپ «خوش‌قلب» با بیان اینکه در سایه خودباوری و تکیه بر دانش بومی در مقابل دشمنان بازدارندگی ایجاد کرده‌ایم، گفت: دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین نماد‌های وحدت ملی و قدرت اراده ملت برای دفاع از آرمان‌هاست.
کد خبر: ۶۶۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲ - 19May 2024

امیر سرتیپ خوش‌قلببه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمد یوسفی خوش‌قلب» معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع اعضای شورای اجرایی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این نیرو با اشاره به نقش ارتش در آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: صدام می‌خواست در روز اول جنگ تحمیلی خرمشهر، سه روزه آبادان و یک هفته‌ای تهران را فتح و در میدان آزادی با اصحاب رسانه صحبت کند؛ اما هنوز موتور هواپیما‌های عراقی که به ایران حمله کرده بودند، سرد نشده بود که خلبانان غیور ایرانی اولین سیلی را به صورت صدام زدند.

امیر سرتیپ خوش‌قلب با اشاره به موفقیت‌های ارتش و نیرو‌های مسلح در ماه‌های نخست جنگ تحمیلی افزود: اقدامات صورت‌گرفته از سوی ارتش جمهوری اسلامی در همان ماه‌های اولیه جنگ تحمیلی با وجود تمام آسیب‌هایی که ارتش متحمل شده بود، نشانه ایثار، ازخودگذشتگی و مقاومت نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و این مقاومت باعث شکسته شدن روحیه دشمن شد.

وی با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) مبنی بر اینکه هرچه داریم به برکت خون شهداست و ما توانستیم باوجود دشمنی تمام دنیا با ما انقلاب‌مان را حفظ کنیم، گفت: در ۲۵۰ سال گذشته هر جنگی که در این کشور رخ داده، قسمتی از خاک کشور جدا شده است و تنها جنگی که دشمنان نتوانستند به اهداف خود برسند، جنگ تحمیلی هشت ساله بود که این اتفاق به برکت خون شهیدان رخ داد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه ما امروز از نظر توان نظامی نسبت به ابتدای انقلاب در جایگاه بسیار بهتری قرار داریم، عنوان کرد: در سایه خودباوری امروز هم در عرصه سخت‌افزار و هم در عرصه نرم‌افزار به قدرتی رسیده‌ایم که با تکیه بر دانش بومی در مقابل دشمنان بازدارندگی ایجاد کرده‌ایم.

وی به اهمیت پدافند هوایی در عملیات‌های دوران دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس عملیاتی وجود ندارد که رزمندگان پدافند هوایی به عنوان یگان پشتیبانی از عملیات‌ها در مقابله با حملات آفندی دشمن بعثی حضور نداشته باشند.

امیر خوش‌قلب گفت: دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین نماد‌های وحدت ملی و قدرت اراده ملت برای دفاع از آرمان‌هاست.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار