مدیر شبکه خبری المیادین:

سیاست‌ خارجی شهید امیرعبداللهیان مبتنی بر «عزت، مصلحت و درایت» بود

«غسان‌بن‌جدو» با تاکید بر اینکه ضرر فقدان شهید امیرعبدااللهیان کمتر از دست دادن رئیس جمهور نیست، گفت: سیاست خارجی که شهید امیرعبداللهیان پیگیری می‌کرد، مبتنی بر «عزت، مصلحت و درایت» بود.
کد خبر: ۶۶۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰ - 21May 2024

سیاست‌خارجی شهید امیرعبداللهیان مبتنی بر «عزت، مصلحت و درایت» بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «غسان بن‌جدو» مدیر مسئول شبکه خبری المیادین در گفت‌وگویی با اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش در مسیر بازگشت از افتتاح سدی در استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: همه شواهد حاکی از آن است که آنچه برای بالگرد حامی رئیس جمهور رخ داده، نتیجه یک حادثه طبیعی بوده است. با این حال باید منتظر نتیجه تحقیقاتی باشیم که دستور بررسی آن توسط سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران صادر شده است. 

بن جدو در ادامه درباره شخصیت شهید آیت‌الله رئیسی گفت: رئیس جمهور فقید ایران شایسته محبت، تکریم و شرافتی بود که پس از شهادت نصیبش شد. البته واکنش‌های گسترده و هم‌دردی وسیع کشور‌ها با مردم ایران صرفا به دلیل شخصیت آقای رئیسی و حادثه دردناکی که برای وی رخ داده، نیست. بلکه به این خاطر است که جمهوری اسلامی ایران خود را در میدان ثابت کرده و در مقابل یک محاصره و جنگ تقریباً جهانی که علیه آن در جریان است، همچنان قوی، قابل احترام و نترس ظاهر می‌شود.
 
مدیر مسئول شبکه خبری المیادین در بخش دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با از دست دادن امیرعبداللهیان، دیپلماتی متبحر و فعال را از دست داد و خسارت فقدان ایشان کمتر از فقدان رئیس جمهور نیست، تاکید کرد: سیاست خارجی که امیرعبداللهیان پیگیری می‌کرد، مبتنی بر «عزت، مصلحت و درایت» بود. شهید امیرعبداللهیان درعین اینکه دیپلماسی کاملاً باز و حرفه‌ای را به کار می‌گرفت، مبانی انقلاب را نیز عمیقاً تحکیم بخشید. 

گفتنی است، بالگرد رئیس جمهور عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیرامور خارجه، آیت‌الله آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی، سر تیم حفاظت و اعضای کادر پرواز به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار