تحولات فلسطین؛

یورش نظامیان صهیونیست به خان یونس/ شهات 68 درصد شهدای انتفاضه قدس در ایست بازرسی‌های نظامی

مرکز مطالعات قدس اعلام کرد که شمار شهدای انتفاضه قدس تا این لحظه به 162 نفر رسیده است که 68 درصد از مجموع شهدا در ایست بازرسی‌های نظامی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.
کد خبر: ۶۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ - 19January 2016

یورش نظامیان صهیونیست به خان یونس/ شهات 68 درصد شهدای انتفاضه قدس در ایست بازرسی‌های نظامی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، شاهدان عینی گفتند که یک گروه از نظامیان رژیم صهیونیستی با پشتیبانی 3 بولدوزر و دو تانک به مناطق نزدیک شهرک الفراحین در شرق شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه یورش بردند و شروع به خاکبرداری در نزدیکی دیوار امنیتی کردند.

یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی

شهرک نشینان صهیونیست در ادامه یورشهای مکرر به مسجد الاقصی امروز سه شنبه نیز از سمت باب المغاربه تحت حراست شدید نیروهای پلیس رژیم اشغالگر به این مسجد یورش بردند.

حماس خواستار اجماع بینالمللی برای مجازات شهرک سازی رژیم صهیونیستی شد

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" کشورهای اتحادیه اروپا را به تصویب پیشنویس قطعنامه علیه سیاستهای شهرک سازی رژیم صهیونیستی فراخواند.

عزت الرشق عضو دفتر سیاسی این جنبش گفت: پافشاری اتحادیه اروپا بر نصب شناسه بر روی کالاهای تولید شده در شهرکهای یهودی اقدامی درست به شمار میرود، ولی برای پایان بخشیدن به تجاوزات بیوقفه اشغالگران صهیونیست علیه سرزمین و ملت فلسطین کافی نیست.

وی تاکید کرد: کشورهای اتحادیه اروپا باید امروز حمایت خود از ارزشهای عدالت خواهی، آزادی خواهی، بشردوستی و همچنین حمایت خود از ملت فلسطین که آماج اقدامات وحشیانه دشمن صهیونیستی قرار گرفته است را به اثبات برسانند.

عضو دفتر سیاسی این جنبش خاطرنشان ساخت: ما از کشورهای اتحادیه اروپا انتظار داریم که در برابر فشارها و باج خواهیهای سیاسی و تلاشهای بی وقفه سران تل آویو برای بازداشتن برخی از این کشورها از تصویب این پیش نویس سر تسلیم فرود نیاورند.

وی به نمایندگی از حماس از تمامی کشورها و سازمانهای اروپایی که دشمن صهیونیستی را تحریم میکنند و جنایات آن را رسوا میسازند و از حقوق حقه ملت فلسطین حمایت به عمل می آورند، تقدیر و تشکر کرد.

اتحادیه اروپا روز گذشته به منظور اتخاذ تصمیمات قاطع تر علیه سیاستهای شهرک سازی «اسرائیل» و اعمال مجازاتهای شدیدتر علیه شهرکهای صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی تشکیل جلسه میدهد.

این اقدام در حالی صورت میگیرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس با تعدادی از وزیران امور خارجه کشورهای اروپایی تلفنی صحبت کرد و از آنان خواست تا با تصویب این پیشنویس مخالفت کنند.

نیروهای اشغالگر منزل یک فلسطینی در جنوب کرانه باختری را اشغال کردند


نیروهای اشغالگر اسرائیل بامداد امروز سه شنبه به شهرک نحالین در استان بیت لحم واقع در جنوب کرانه باختری یورش برده و منزل یک شهروند فلسطینی را پس از اشغال به یک پادگان نظامی تبدیل کردند.

68 درصد شهدای انتفاضه قدس در ایست بازرسیهای نظامی شهید شدهاند

مرکز مطالعات قدس تاکید کرد: شمار شهدای انتفاضه قدس تا این لحظه به 162 نفر رسیده است که 68 درصد از مجموع شهدا در ایست بازرسیهای نظامی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدهاند.

مرکز مطالعات قدس در پژوهشی اظهار داشت: در رأس تمامی استانهای کرانه باختری الخلیل قرار دارد که تاکنون 50 نفر در این استان به شهادت رسیدهاند.

در این پژوهش آمده است که از آغاز انتفاضه قدس 30 کودک به شهادت رسیدهاند که 19 درصد از مجموع شهدا را شامل میشود.

بر اساس این پژوهش، هنوز هم پیکر 10 شهید انتفاضه قدس در توقیف رژیم صهیونیستی است و این رژیم از تحویل آنها به خانواده هایشان خودداری میکند.

از سوی دیگر، ماه دسامبر با شهادت 36 فلسطینی ( 32 درصد از مجموع شهدا) شاهد بیشتر تعداد شهدا از آغاز انتفاضه بوده است.

در بخش دیگری از این پژوهش آمده است که از میان گروههای فلسطینی، جنبش حماس مبلغ 5000 دلار به خانوادههای شهدا کمک مالی کرده است.

در رابطه با اعدام میدانی فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی نیز ذکر شده است که 84 درصد از شهدای انتفاضه قدس در نتیجه استفاده زور مفرط و اعدام میدانی به شهادت رسیده اند.

همچنین 68 درصد از اعدامهای میدانی در ایست بازرسیهای نظامی رژیم صهیونیستی به ویژه ایست بازرسی بیت عینون در الخلیل، حواره، جلمه، زعتره، ایست بازرسیهای شهر قدس، بیت ایل و عصیون در رام الله انجام شده است.

همچنین بیانیههای پلیس و ارتش رژیم صهیونیستی بیانگر این مساله است که این رژیم در ماه اخیر سعی داشته است تا با بکار بردن اسامی و اصطلاحاتی همچون قانونی بودن اعدام میدانی فلسطینیان یا خطرناک خواندن آنان به هر شیوهای به کشتار آنان وجههای قانونی ببخشد.

مرکز مطالعات قدس تاکید کرد که تلاشهای رژیم صهیونیستی برای توجیه قتل و کشتار فلسطینیان با هدف فرار این رژیم از دادگاهی و محاکمه نیروهای خود که اقدام به قتل فلسطینیان کردهاند، انجام می پذیرد.

ادعای شاباک درباره بازداشت مجری عملیات «عتونئیل»

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از دستگاه امنیت عمومی رژیم صهیونیستی «شاباک» مدعی شد که شاباک مجری عملیات «عتونئیل» در منطقه جبل الخلیل را که به کشته شدن یک شهرک نشین منجر شد، بازداشت کرده است.

بر اساس ادعای این روزنامه مجری این عملیات یک نوجوان 15 ساله بوده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار