اسماعیل هنیه در دانشگاه تهران:

امت اسلامی باید زمینه آزادسازی سرزمین فلسطین را ایجاد کند

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: مسئله فلسطین مسئله اول امت اسلامی است و اینکه امت اسلامی باید مسئولیت‌های خود را انجام بدهد تا زمینه‌ای ایجاد کند تا فلسطین سرزمین خود را آزاد کند.
کد خبر: ۶۶۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸ - 22May 2024

امت اسلامی باید زمینه آزادسازی سرزمین فلسطین ایجاد کندبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس که در مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش در دانشگاه تهران حضور پیدا کرده است در سخنان، اظهار داشت:‌ ای برادران عزیز اعلام می‌کنم به نام ملت پایدار فلسطین از غزه آمدیم که به ایران به رهبری، مردم و خانواده شهدا به مناسبت شهادت دکتر رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان تسلیت بگوییم. 

هنیه افزود: شهادت دکتر رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان و شهادت مردانی که همراه آنها بودند را تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال خواستارم که شهدا را مورد رحمت خود قرار دهد.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: در ماه رمضان دیداری با رئیس جمهور ایران داشتیم و در سفر به تهران و به مواضع ثابت ایران در حمایت از ملت فلسطین از سوی ایشان تاکید شد و گوش دادیم.

هنیه تصریح کرد: مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام و مسلمانان است و اینکه امت اسلامی باید زمینه را برای آزادی سرزمین فلسطین فراهم کند. اینکه مسئله فلسطین فقط یک مسئله سیاسی نیست بلکه در عمق جهان اسلام جای دارد.

وی گفت مقاومت در فلسطین، سنگر اول محور مقاومت و امت اسلامی است. شهید رئیسی گفت ما در جمهوری اسلامی ایران به حمایت از ملت فلسطین تا تحقق اهداف آنان ادامه می‌دهیم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عنوان کرد: طوفان‌الاقصی نبردی که ملت فلسطین در حال انجام آن است و این نبرد زلزله‌ای بود که قلب رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد و یک تحول جهانی ایجاد کرد. ملت فلسطین این نبرد را تا آزادی کامل فلسطین ادامه خواهد داد.

هنیه تاکید کرد: بار دیگر می‌گوییم مطمئن هستیم جمهوری اسلامی به حمایت از ملت فلسطین توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولانش ادامه خواهد داد تا در بالای مسجد‌الاقصی پرچم پیروزی را برافرازیم.

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار