مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

تکریم رئیس جمهور شهید؛ تجلیل از حماسه‌سازی‌های فتح خرمشهر است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: امسال برنامه‌های گرامیداشت یوم‌الله سوم و چهارم خرداد در استان خراسان رضوی تحت تأثیر مراسم تشییع و تدفین پیکر رئیس‌جمهور شهید؛ آیت‌الله رئیسی در شهر مشهد قرار گرفته است؛ بر همین اساس تکریم رئیس‌جمهور شهید، مجاهد و ایثارگر ایران اسلامی، تکریم و تجلیل حماسه‌سازی‌های فتح خرمشهر است.
کد خبر: ۶۶۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸ - 22May 2024

تکریم رئیس جمهور شهید؛ تجلیل از حماسه‌سازی‌های فتح خرمشهر است/ عملیات «الی بیت‌المقدس» تا اخراج بیگانگان از منطقه غرب آسیا ادامه داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی (ره)، شهیدان به خصوص سیدالشهدای خدمت؛ آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» و همراهانش در سانحه هوایی، با اشاره به چهل و دومین سالگرد عملیات «الی بیت‌المقدس» و فتح خرمشهر، اظهار داشت: این عملیات غرورآفرین با رمز «یا علی‌ابن‌ابیطالب» از روز دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ آغاز شد و طی چهار مرحله تا روز سوم خرداد ادامه داشت تا اینکه نهایتاً به فتح خرمهشر انجامید. 

وی افزود: در این عملیات تمام بخش‌های نیروهای مسلح شامل بسیج مردمی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین نیروهای انتظامی، که در آن مقطه در قالب کمیته‌ انقلاب اسلامی، شهربانی و ژاندارمری انجام وظیفه می‌کردند، به همراه جهاد سازندگی و سایر بخش‌ها در یک حرکت هماهنگ و منسجم دست در دست یکدیگر این عملیات الی بیت‌المقدس را آغاز و پشتیبانی کردند تا به پیروزی رسید.

این مسئول ادامه داد: به تعبیر امام خمینی (ره)؛ فتح خرمشهر، فتح خاک نبود بلکه فتح قله‌های شرف، انسانیت و عزت یک ملت بود؛ چراکه پیش از این، دشمن به خاک ایران تجاوز و بخشی از آن را اشغال کرده بود و به دنبالش با تغییر تابلوها به ادعای خودشان آمده بودند تا بمانند. آن‌ها نام خرمشهر را تغییر داده بودند که با این کار به عزت، شرف و هویت ملت ایران خدشه وارد شده بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی گفت: عملیات غرورآفرین «الی بیت‌المقدس» و فتح خرمشهر؛ نسبت به هویت و حیثیت خدشه‌دار شده توسط دشمن اعاده حیثیت شد و سرآغازی برای تنبیه دشمن متجاوز شد و از وجب به وجب خاک میهن اسلامی عقب‌نشینی کرد. 

سردار یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: با اجرای عملیات الی بیت‌المقدس اربابان و حامیان دشمن بعثی به این حقیقت پی بردند که ملت ایران و نیروهای مسلح جان بر کف تن به ذلت و اشغالگری نمی‌دهند و با تمام وجود از خاک ایران دفاع می‌کنند و مصمم هستند تا دشمن متجاوز را از ایران اسلامی عقب برانند. آن‌ها با این عملیات طعم تلخ ذلت را به کام دشمنان چشاندند. 

وی با بیان اینکه عملیات آزادسازی خرمشهر؛ سرآغازی بر پیروزی در سایر عملیات‌های دفاع مقدس شد، تصریح کرد: امام خمینی (ره) در عظمت این عملیات فرمودند: «این عملیات افتخار ابدی برای ملت ایران و نصر و پیروزی عظیمی است که نصیب شده است». ایشان در راستای اینکه رزمندگان و فاتحان خرمشهر دچار غرور نشوند؛ فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد». این نکته بدان معنا است که هرآنچه که ما از فتح و پیروزی داریم از جانب خداوند است. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز ضمن تأکید بر همین عظمت‌ها خطاب به رزمندگان، جوانان و آحاد ملت فرمودند: «خرمشهرها در پیش است».

این مسئول بیان داشت: بر اساس فرمایشات امامین انقلاب اسلامی؛ در مسیر فتح خرمشرهای پیش رو نبایستی سستی به خود راه بدهیم و در پیچ و خم زندگی روزمره گم و اسیر دنیاطلبی و هوس‌ها شویم بلکه باید در همان مداری که در دوران دفاع مقدس بودیم، گام برداریم و با ثبات قدم از ارزش‌های آن دوران پرافتخار صیانت کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: باید راه شهیدان و پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت را ادامه بدهیم و پرچمی را که آن‌ها برافراشتند با قدرت در اهتزاز نگهداریم و در مسیر فتح خرمشهرهای پیش رو مجاهدت کنیم چراکه عرصه‌های جهاد و دفاع همه جانبه از جهاد تبیین تا مقابله با تهدید امنیتی سخت دشمنان به روی امت حزب‌الله گشوده است.

سردار یوسفعلی‌زاده در تکمیل این بخش از صحبت خود یادآور شد: امروز جهاد همه جانبه در راستای فتح خرمشهرهای پیش روی ملت ایران اسلامی، امت اسلام و جبهه مقاومت گشوده شده است. امروز، غزه نقطه کانونی این جهاد مقدس است که جریان دارد و جبهه مقاومت شامل حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، جیش‌الشعبی عراقی و سایر کشورهای محور مقاومت نقش خود را به خوبی در حمایت از رزمندگان فلسطینی حماس ایفا می‌کنند تا در این حرکت دفاعی با مقاومت و جهاد بی‌امان خود در برابر ظلم و تجاوز صهیونیست‌های غاصب، راه فتح قدس عزیز هموار شود.

وی گفت: عملیات غرورآفرین «الی بیت‌المقدس» نشانی را برای رزمندگان و جبهه مقاومت به یادگار گذاشته است و این نبرد تا فتح بیت‌المقدس و اخراج اشغالگران صهیونیست از مسجدالاقصی و آمریکا و ایادی آن از منطقه غرب آسیا ادامه خواهد داشت.

این مسئول ابراز داشت: روز سوم خرداد که روز مقاومت و پیروزی است و یوم‌الله محسوب می‌شود به ما این حقیقت را متذکر می‌شود که مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه، راهبرد انتخابی و قطعی نظام مقدس اسلامی است و برای تقویت آن باید راه پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت را ادامه بدهیم.

وی ابراز داشت: روز سوم خرداد که روز مقاومت و پیروزی است و یوم‌الله محسوب می‌شود به ما این حقیقت را متذکر می‌شود که مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه، راهبرد انتخابی و قطعی نظام مقدس اسلامی است و برای تقویت آن باید راه پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت را ادامه بدهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی با تبیین ضرورت گرامیداشت ایام‌الله، تصریح کرد: در راستای گرامیداشت ایام‌الله و مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت؛ ستاد کل نیروهای مسلح، در سال‌های اخیر از طریق تشکیل ستادی در سطوح ملی و استانی به همین منظور، اقدام به ابلاغ دستورالعمل‌های سراسری کرده که استان خراسان رضوی هم از آن برخوردار بوده و در این راستا گسترش ستادی داشته و برنامه‌ریزی‌های اجرایی صورت گرفته است.

سردار یوسفعلی‌زاده یادآور شد: ستاد گرامیداشت سوم و چهارم خرداد در سطح دستگاه‌ها و یگان‌های مرکز استان و شهرستان‌ها شکل گرفته که با برنامه‌ریزی صورت گرفته اجرای برنامه‌های متعدی در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: ادامه برنامه‌ریزی‌های ستادی تا بخش‌ها و دهستان‌ها توسعه پیدا کرده است و قطعا با حسن توجه فرماندهان، مدیران و مسئولین استانی و شهرستان‌ها، برنامه‌های پیش‌بینی شده ویژه گرامیداشت سوم و چهارم خرداد به شایستگی برگزار خواهد شد. 

این مسئول گفت: همزمان با گرامیداشت سوم و چهارم خرداد، یک وظیفه مهمی پیدا کردیم و آن تشییع، تدفین و تکریم خادم الرضا، رییس جمهور مجاهد، مردمی، محبوب و خدمتگزار است که قطعا بیشتر برنامه متوجه تشییع و خاکسپاری و تکریم آیت‌الله رییسی خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی عنوان کرد: در استان امسال؛ برنامه‌های گرامیداشت یوم‌الله سوم و چهارم خرداد که روز مقاومت و پیروزی و همچنین روز دزفول نامگذاری شده، تحت تأثیر مراسم تشییع و تدفین پیکر خادم‌الرضا و رئیس‌جمهور شهید؛ آیت‌الله رئیسی در شهر مشهد قرار گرفته است؛ به همین دلیل برنامه‌های آن مناسبت ملی با برنامه‌های مذکور اخیر تلفیق و ترکیب شده است.

سردار یوسفعلی‌زاده متذکر شد: از عموم ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان و که کسانی دل در گرو آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارند دعوت می‌شود در مراسم تشییع و تدفین و تکریم شهید آیت‌الله سید ابراهیم رییسی حضور پرشور داشته باشند و جهت‌گیری‌های به‌گونه‌ای باشد که از این مجاهد حاضر در همه عرصه‌های جهادی همزمان با گرامیداشت مناسبت‌های ملی روز سوم و چهارم خرداد؛ تکریم و تجلیل به عمل آید.

وی تأکید کرد: بدون شک، تکریم و تجلیل رئیس‌جمهور شهید، مجاهد و ایثارگر ایران، تکریم و تجلیل از حماسه‌سازی‌های فتح خرمشهر است و ان‌شاءالله اجر و پاداش معنوی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار