ارتش رژیم صهیونیستی گرفتار در باتلاق جنگ غزه

ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل مقاومت و ایستادگی مردم غزه و مبارزان مقاومت بدون هیچ موفقیت و دستاوردی در باتلاق جنگ غزه گرفتار شده و راهی فراری هم پیش روی آن وجود ندارد.
کد خبر: ۶۶۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰ - 23May 2024

ارتش رژیم صهیونیستی گرفتار در باتلاق جنگ غزهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: با گذشت ۲۳۰ روز از عملیات «طوفان الاقصی» و جنگ غزه شاهد فرسایشی شدن این جنگ و درگیری‌ها میان ارتش رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطینی هستیم. موضوعی که اگر نگاه کامل و جامعه به ابعاد مختلف این جنگ داشته باشیم درمی‌یابیم که رژیم صهیونیستی در این جنگ شکست خورده و به هیچکدام از اهداف و برنامه‌هایی که بر اساس آن جنگ غزه علیه مردم این باریکه را آغاز کرده بود دست پیدا نکرده است.

حملات هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در شرایطی همچنان به غزه ادامه دارد و تلفات و خسارات مردم و شهر غزه همچنان روبه افزایش است. در این میان شاهد هستیم که ارتش رژیم صهیونیستی بخش قابل توجهی از حملات خود را به بمباران پناهگاه‌های آوارگان فلسطین اختصاص داده است. امری که نشان از این موضوع دارد که رژیم صهیونیستی در ۲۳۰ روز اخیر به غیر از به خاک و خون کشیدن مردم غزه موفقیت و دستاورد دیگری را به دست نیاورده است.

البته اماکن و ساختمان‌های مسکونی و غیرنظامی نوار غزه از گزند حملات و بمباران هواپیما‌های جنگنده رژیم صهیونیستی درامان نمانده است و اگر به اطلاعات و امر موجود نگاه بیاندازیم بیش از نیمی از ساختمان‌های مسکونی بر اثر بمباران مداوم ارتش رژیم اشغالگر قدس به صورت کامل تخریب شده است. ضمن اینکه بخش قابل توجهی از اماکن و ساختمان‌های مذهبی و بهداشتی این شهر نیز به دنبال حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی دچار آسیب‌های جدی و اساسی شده است.

اما در مقابل شاهد هستیم که مبارزان مقاومت فلسطین در جنگ شهری علیه رژیم صهیونیستی ضربات متعدد سخت و دردناکی را به ماشین جنگی اشغالگران صهیونیست وارد کردند که در این میان تانک‌های «مرکاوا» بهترین هدف برای مبارزان فلسطینی بوده و در میان تجهیزات ارتش «اسرائیل» بیشترین فراوانی را در هدف قرار گرفتن و منهدم شدن به خود اختصاص دادند.

از طرف دیگر، بعد از گذشت بیش از هشت ماه از آغاز جنگ غزه شاهد هستیم که رزمندگان مقاومت در سراسر غزه به خوبی با نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی درگیر شده و با مبارزات و مقاومت قابل تحسین و مثال‌زدنی خود، ماشین جنگی این رژیم اشغالگر و نامشروع را زمین‌گیر کردند. ضمن اینکه اگر به اخبار و گزارش‌های منتشر شده از جنگ غزه توجه کنیم مشاهده می‌کنیم که ارتش رژیم صهیونیستی تلفات و خسارات فراوانی را در این مدت متحمل شده است.

موضوع مهم دیگر ناکامی رژیم صهیونیستی در انجام حمله نظامی به شهر «رفح» است. علی‌رغم حملات هوایی و بمباران نقاط مختلف این شهر توسط هواپیما‌ها و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی، شاهد هستیم که رزمندگان فلسطینی در سراسر رفح با نظامیان صهیونیست درگیر شده و در این شهر نیز شاهد وارد آمدن تلفات و خسارات فراوانی به ارتش اشغالگر و نامشروع صهیونیستی هستیم.

البته درگیری‌ها میان مقاومت اسلامی فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی فقط به «غزه» و «رفح» خلاصه نمی‌شود و در ابتدای جنگ غزه تا امروز شاهد هستیم که کرانه باختری هم به میدان درگیری‌ها میان دو طرف تبدیل شده است. بر اساس اخبار و گزارش‌های دریافتی درگیری‌ها در کرانه باختری میان مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست در حال گسترش پیدا کردن است. این افزایش درگیری‌ها با گسترش انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای علیه صهیونیست‌ها کاملا واضح و روشن است که نشان‌دهنده تعمیق درگیری‌ها در کرانه باختری است.

در پایان باید گفت، رژیم صهیونیستی به دلیل ایستادگی مقاومت و ملت فلسطین، با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی جهانیان از دیوان دادگستری بین‌المللی گرفته تا اقدامات کشور‌های غربی مواجه است. برای همین هم شاهد هستیم که «تل‌آویو» برای تشدید تنش و پیچیده‌تر کردن اوضاع سخت به گمان اینکه با ادامه جنگ علیه غزه می‌تواند اهداف خود را محقق کند، تلاش می‌کند. اما در حقیقت این رژیم شکستی مفتضحانه خورده و نیرو‌های اسرائیلی نیز در میدان نبرد در غزه گرفتار جنگی فرسایشی شدند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها