نمونۀ بارز وحدت نیرو‌های جان‌برکف ارتش و سپاه در آزادسازی خرّمشهر مشهود است

ادارۀ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدّس استان یزد به مناسبت حماسه سوم خرداد بیانیه ای صادر کرد. 
کد خبر: ۶۶۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰ - 23May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، ادارۀ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدّس استان یزد به مناسبت حماسه سوم خرداد بیانیه ای صادر کرد. 

متن بیانیه بدین شرح است: 

ماه‌های ابتدایی هر سال به خردادماه که نزدیک می‌شویم، یکی از مناسبت‌های مهمّی که در ذهن‌مان تداعی می‌شود حماسۀ آزادسازی خرّمشهر عزیز است.

 به راستی مگر می‌شود زحمات و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در سال ۱۳۶۱ را از یاد برد. نمونۀ بارز وحدت و انسجام نیرو‌های جان‌برکف ارتش و سپاه، در عملیات الی‌بیت‌المقدس و آزادسازی خرّمشهر بارز و مشهود است. قلم در وصف رشادت‌های بسیجیان سلحشور و نیرو‌های مردمی، عاجز و ناتوان است.

 در این عملیات همه و همه دست به دست هم دادند تا خرّمشهر بعد از ۵۷۵ روز اشغال توسط متجاوزین بعثی، آزاد شود و ما صدای گوش‌نواز گوینده‌ای را بشنویم که این ندا را در سرتاسر ایران و بلکه جهان طنین‌انداز کرد: «شنوندگان عزیز! توجّه فرمایید! شنوندگان عزیز! توجّه فرمایید! خونین‌شهر! شهر خون! آزاد شد.» حتّی برای لحظاتی در تصوّر دشمنان اسلام و انقلاب نمی‌گنجید که با آن همه تدارک رژیم بعثی صدّام در مستحکم‌کردن خطوط دفاعی خود در برابر خرّمشهر، رزمندگان ایرانی نه تنها بتوانند این شهر را از اشغال آنان بیرون بیاورند بلکه چندین هزار کشته و اسیر روی دست‌شان بگذارند.

سوم خردادماه سال ۱۳۶۱ روزی بود که دست یاری و عنایت خداوند، بیش از پیش برای ما عیان و آشکار شد. به همین علّت بود که حضرت امام خمینی (ره) هم آزادسازی خرّمشهر را از امداد‌های الهی نظیر پیروزی رزمندگان صدر اسلام دانستند. 

روز چهارم خردادماه به روز مقاومت دزفول معروف است. در کنار حماسۀ مهمّ آزادسازی خرمشهر، نباید این مناسبت را از یاد برد. مردم غیور شهر دزفول در طول سال‌های دفاع مقدّس در برابر حملات پیاپی هواپیما‌های دشمن بعثی و موشک‌باران و گلوله‌بارانی که انجام می‌شد با تقدیم هزاران شهید، جانانه ایستادند و شهر را ترک نکردند.

شهر دزفول از همان روز‌های ابتدایی جنگ آماج حملات رژیم بعثی صدّام قرار گرفت و بار‌ها تکرار شد. اصابت ۱۷۶ موشک، ۸۵۰ بمب و راکت و ۲۵۰۰ گلوله در کمتر از یک سال به این شهر نه تنها ارادۀ مردم شهر را ضعیف نکرد بلکه با روحیه‌ای مضاعف ایستادند تا دشمن زبون را در رسیدن به اهدافش ناکام بگذراند.

 ادارۀ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدّس استان یزد، به نوبۀ خود حماسۀ سوم خرداد و آزادسازی خرّمشهر عزیز و همچنین چهارم خرداد روز مقاومت دزفول را گرامی می‌دارد.

به امید اینکه مقاومت جانانۀ ملّت غیور ایران در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی هم به زودی منجر به شکست توطئه‌های دشمنان خوار و زبون ایران اسلامی شود و شاهد اعتلا و درخشش ارزش‌های ناب اسلامی و ایرانی در سرتاسر جهان باشیم. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار