مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

شهید آیت‌الله «رئیسی» شیوه رزمندگی متناسب با شرایط روز را به مردم آموخت/ روایت فتح خرمشهر پلی برای فتح خرمشهرهای پیش رو است

  سردار یوسفعلی‌زاده گفت: آیت‌الله رئیسی، شیوه رزمندگی سال 1403 را به مردم نشان داد. فاتحان خرمشهر، از ما نمی‌خواهند که فقط راوی حماسه دیروز آنها باشیم و از آن دم بزنیم بلکه آنها از ما می‌خواهند که از آن رشادت‌های دیروز برای فتح خرمشهرهای پیش رو درس بگیریم و با شناخت دشمن بر آن غلبه کنیم.
کد خبر: ۶۶۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸ - 23May 2024

شهید آیت‌الله «رئیسی» شیوه رزمندگی متناسب با شرایط روز را به مردم آموخت/ روایت فتح خرمشهر پلی برای فتح خرمشهرهای پیش رو استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، مراسم گرامیداشت سالگرد فتح خرمشهر و عروج شهادت‌گونه آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و همراهان ایشان در سانحه بالگرد با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی و جمعی از بسیجیان حوزه مقاومت ثامن‌الائمه (ع) شاندیز شب گذشته برگزار شد.  

در این مراسم، سردار یوسفعلی‌زاده ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا و ایثارگران در تبیین مفاهیم بیان شده در زیارت عاشورا، اظهار داشت: بخش‌ها و فراز‌های مختلف این زیارت، یک دوره معارف دینی با محوریت تولی و تبری است به طوری که هرکس با قرائت زیارت عاشورا، شوق حضور در صف حسینیان را پیدا می‌کند و بغض و کینه انقلابی‌اش اوج می‌گیرد.  

وی افزود: تمام ایثارگران عرصه عزت و شرف و آنهایی که به حضرت سیدالشهداء (ع) تأسی کردند دارای چنین مرامی هستند و استثنا هم ندارند؛ درست مثل فاتحان خرمشهر و شهدای عرصه خدمت. اینان با اولیا خدا و فرامین الهی پیوندی ناگسستنی و با اعداءالله، سر ستیز دارند.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه در تشریح اهمیت گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت گفت: ذکر یاد حماسه‌آفرینی‌ها برای مرور مبانی اعتقادی و محکم شدن پیوند‌ها لازم است تا اگر در زندگی روزمره خود، دچار فراموشی شدیم، مجدداً بر روی پیمان‌های گذشته تجدید عهدی داشته باشیم چراکه روزگاری میدان رزم؛ صحرای تفت دیده خوزستان و عملیات «الی بیت‌المقدس» با رمز «یا علی‌ابن ابیطالب (ع)» برای آزادی خرمشهر است و روزی هم در جای دیگر صحنه حماسه‌آفرینی‌ها و رزم رقم می‌خورد.  

این مقام مسئول تصریح کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر توسط کسانی انجام شد که حسینی بودند و زمزمه زیارت عاشورا در قلب و جان آنها نفوذ کرده بود. اینان، خستگی را به ستوه آورده بودند و در این مسیر، جان خود را نیز تقدیم کردند.  

سردار یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: چنین منطقی، امروز هم تداوم دارد؛ به طوری که همانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس باید خود را بدهکار بدانیم و در مسیری که در پیش داریم تنبلی نکنیم و دچار خودشفیتگی، غرور و هوی نفسانی نشویم.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهید والامقام خدمت؛ آیت‌الله رئیسی تا آخرین لحظه خود را بدهکار می‌دانست، یادآور شد: در ساعات گذشته «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه‌ای به این موضوع اذعان داشت که «شهید رئیسی به خاطر دغدغه‌ای که نسبت به انجام کار‌ها داشت، برخی جلساتش را در بالگرد و در مسیر مقصدی که داشت، برگزار می‌کرد!» این در حالی است؛ که آنها مطلع هستند و به خوبی می‌دانند که در چنین شرایطی، حرف زدن سخت است.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبنی بر جامع‌الاطراف بودن شخصیت آیت‌الله رئیسی، اظهار داشت: چنین کسی دارای یک نگاه همه‌جانبه است و موضوعی از دیدش پنهان نمی‌شود. شهید رئیسی در حوزه اخلاقی، یک فرد سرآمدی بود چراکه ایشان در زمان حیاتش بسیار آماج زخم زبان‌ها، تهمت‌ها و حرف‌های نامربوط و غیرقابل پذیرش افرادی قرار می‌گرفت که پس از شهادتش، واکنش نشان دادند!  

این مقام مسئول در تکمیل صحبت خود تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی، هیچ‌گاه به دنبال پاسخ آن جواب‌ها برنیامد ولی ملت ایران در مراسم‌های وداع و تشییع این شهید خدمت با حضور حماسی خود تاکنون جواب همه آن اقدامات را داده و بعد از این هم خواهد داد.  

سردار یوسفعلی‌زاده بیان داشت: مردم ایران تفاوت بین ظالم و مظلوم، خادم و خائن و همچنین جلاد و شهید را متوجه می‌شوند. شاید در برهه‌ای در یک محیط غبارآلود، دچار شبهاتی شوند ولی زمانی غبار‌ها پائین می‌آید و موقعیت و وضعیت خانه مادر رئیس‌جمهور شهید بر همگان مشخص می‌شود.  

وی تأکید کرد: در دوره سه ساله ریاست جمهوری شهید رئیسی، آحاد ملت ایران؛ طعم شیرین خادمی و خدمتگزاری را با رفتار مخلصانه ایشان چشیدند و بعد از این هم اگر کسی بخواهد در راه و مسیری به غیر از منش سیدالشهدای خدمت قدم بگذارد؛ همان مردم جلوی آن رئیس‌جمهور یا فرد مسئول می‌ایستند. ایشان به همگان؛ راه درست امانتداری، فرمان‌بری از امام جامعه و همچنین جهاد و ایستادگی در میدان را به همگان نشان داد.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آحاد جامعه بایستی سعی کنند که همچون این شهید والامقام؛ در عملکرد جامع‌الاطراف باشند و این ویژگی را در خود حفظ و تقویت کنند و این مهم، جز با صیانت از خود محقق نخواهد شد.  

این مقام مسئول با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی، شیوه رزمندگی را در عصر کنونی به مردم آموخت، عنوان داشت: فاتحان خرمشهر، از ما نمی‌خواهند که فقط راوی حماسه دیروز آنها باشیم و از آن دم بزنیم بلکه از ما می‌خواهند که از آن رشادت‌های دیروز برای فتح خرمشهر‌های پیش رو درس بگیریم و با شناخت دشمن بر نظام سلطه غلبه کنیم؛ بر همین اساس بایستی دعا کنیم که زندگی ما به رنگ بندگی و در مسیر شهدا باشد.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار