همزمان با تشییع پیکر سید شهیدان خدمت انجام شد؛

پایتخت حسینیت در حزن و اندوه شهید جمهور

پایتخت حسینیت دارلارشاد اردبیل در حزن و اندوه شهادت رییس جمهور شهید و همراهانش سوگوار بوده و مردم اردبیل اوج حزن و اندوه خود را به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۶۶۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱ - 23May 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، روز گذشته (چهارشنبه) و در هوای مه آلود و بارانی اردبیل ساکنان دیار سبلان در اوج غم و اندوه در معابر خیابان‌ها و محلات مختلف حاضر شده و با به راه انداختن دسته جات عزاداری و سوواری سنتی یاد و خاطره رییس جمهور شهید خود را گرامی داشتند.
 
انبوهی از جمعیت عزادار و سوگوار رییس جمهور شهید و همراهانش در مسیر پیاده راه عالی قاپو در حال حرکت هستند و در میدان عالی قاپوی اردبیل خیل جمعیت عزادار را شاهدیم که منتظر آغاز مراسم سوگواری و عزاداری در پاسداشت ریییس جمهور فقید محبوب خود هستند.
 
دسته جات عزاداری اردبیل از محلات مختلف با نواختن نوای سنتی طبل و شیپور و لبیک یا حسین در این مجلس حاضر شده اند تا عمق اندوه خود را در سوگ شهادت رییس جمهور و همراهانش نشان دهند.
 
مشابه این مراسم برای سوگواری سید شهیدان خدمت در سایر شهرستان‌ها و بخش‌های اردبیل نیز در حال برگزاری است و مردم سراسر استان اردبیل با حضور در این مراسمات اوج وفاداری و ارادت خود را به سیدالشهدای خدمت ابراز می‌کنند.
 
دقایقی از شروع مراسم نگذشته بود که بارش باران بهاری در دومین روز از خرداد پرحادثه حال و هوایی خاص به تجمع اردبیلی‌ها در پاسداشت و تکریم رییس جمهور شهید و همراهانش داد تا بدون وقفه به عزاداری خود ادامه داده و عالی قاپو و خیابان‌های آن که مملو از جمعیت بود عشق و ارادت خود را به خادمان مردمی نشان دهند.
 
دو بیتی یکی از شاعران حاضر در این مراسم عرض ارادتی به رییس جمهور شهید و همراهانش بود که در آن:
«بوسه زد بر صخره سخت بال بالگرد/بال زخمی گشت بر هم ریخت حال بالگرد
هشت عاشق هشت خادم هشت دلبر پر زدند/شاهد پرواز یاران شاهد حال بالگرد»
 
علاوه بر شعرخوانی شعرای اردبیلی در وصف رییس جمهور خادم مداحان اهل بیت نیز در رثای شهدای کربلا مرثیه سرایی کرده و یاد و خاطره رییس جمهور شهید و همراهانش را با بیان ذکر مصیبت گرامی داشتند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار