در بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت سالروز حماسه فتح خرمشهر تأکید شد؛

لزوم تبیین حماسه «فتح خرمشهر» به نسل امروز

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت سوم خرداد سالروز بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۶۶۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲ - 23May 2024

جهاد تبیین نیازمند تبیین حماسه «فتح خرمشهر» استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت سوم خرداد چهل و دومین سالروز بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر و روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

سوم خرداد نماد مقاومت، ایستادگی و همبستگی ملت ایران اسلامی در برابر رژیم بعثی عراق در آزادسازی خرمشهر قهرمان به عنوان برگ زرین و نماد پایداری رزمندگان اسلام برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه خواهد ماند.

«فتح خرمشهر» که با توکل و ایمان رزمندگان اسلام معجزه گونه رقم خورد، نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ملت ایران و فتح الفتوح به شمار می‌آید و این افتخار ملی به عنوان دستاورد بزرگ، سربلندی و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان داد.

عملیات بیت المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد حاصل وحدت، انسجام و اتحاد نیرو‌های مسلح و مردم بود و باید این حماسه بزرگ به عنوان الگوی اقتدار و افتخار به نسل‌های امروز و آینده منتقل شود.

امسال در حالی برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در استان مازندران برنامه ریزی شده است که در غم شهادت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور مردمی و همراهان شهیدش به سوگ نشسته ایم و برنامه‌های ستاد بزرگداشت دفاع مقدس و مقاومت با محوریت این رئیس جمهور شهید برگزار خواهد شد.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالگرد حماسه فتح خرمشهر، یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس بویژه بیش از ۲۵۰ شهید مازندرانی این عملیات را گرامی داشته و اعلام می‌دارد رشادت‌ها و فداکاری‌های بی‌نظیر ملت ایران در پیروزی خرمشهر قهرمان کتابی است به بلندای دفاع مقدس و باید حفظ و ترویج شود. 

به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی خرمشهر‌هایی در پیش داریم که باید با الگوگیری از حماسه فتح خرمشهر برای تحقق و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداریم که میدان جهاد تبیین نیازمند تبیین مفاهیم ارزشمند برگرفته از سبک و سیره شهداست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها