مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

عاملی اصلی پیروز انقلاب اسلامی از خودگذشتگی مبتنی بر دین داری انقلابی بود

سردار «مطهری» گفت: عاملی اصلی پیروز انقلاب اسلامی از خودگذشتگی مبتنی بر دین داری انقلابی بود و خانواده کانون دین داری انقلابی است.
کد خبر: ۶۶۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲ - 23May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سردار «عباس مطهری» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس استان سمنان در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت و بزرگداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در جمع بانوان که در امامزاده یحیی بن موسی کاظم(ع) سمنان به همت حوزه حضرت خدیجه (س) و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آزادسازی خرمشهر و ادای احترام به تمامی شهدای گرانقدر ایران اسلامی و تسلیت شهادت خادم الرضا، حضرت آیت الله «سیدابراهیم رئیسی» و همراهان ایشان اظهار داشت: در دوران  دفاع مقدس مادران و همسران رزمندگان و شهدا به عنوان الگو، نقش مادری و همسری خود را به خوبی ایقا کردند و دوشادوش رزمندگان دلیر و غیورمرد این مرز و بوم دلیرانه مقاومت کردند و احساس و عاطفه خود را در راه آرمان امام راحل و انقلاب اسلامی قربانی کردند.

وی گفت: پشتیبانی، خدمت‌رسانی، ارائه خدمات بهیاری، بسته‌بندی مواد خوراکی برای ارسال به جبهه، پاسداری بنیان خانواده و ... مهمترین نقش زنان در ۸ سال دفاع مقدس بود.

وی ادامه داد: زنان در فتح خرمشهر برای نجات شهر خود، به میدان نبرد آمدند و همانند مردان، اسلحه به دست از شهر خود دفاع کردند.

مطهری  افزود: روحیه همدلی و گذشت در خانواده در دوران دفاع مقدس به اوج خود رسید، به گونه‌ای که زنان تمامی بار خانواده را تنهایی به دوش می‌کشیدند و خم به ابرو نمی‌آورند تا مردان با فراغ بال به مبارزه با دشمن بروند.

مطهری با بیان این که  در خرمشهر های پیش رو زنان در دو میدان اصلی خانواده و اجتماع نقش مهمی دارند افزود: در اسلام علاوه بر فعالیّت‌های زنان در عرصه‌ اجتماعی،  مسأله‌ مادری، مسأله‌ همسری، مسأله‌ خانه و خانواده نیز بسیار مهم و حیاتی است .

وی تصریح کرد: امروزه هدف دشمن به سمت جایگاه زن در خانواده است و در قالب توطئه های مختلف تلاش می کند این نقش مهم و حیاتی را متزلزل کند.

مطهری با بیان این که امروز نقش زن در خانواده مورد هدف هجمه های دشمنان قرار دارد، افزود: دشمنان تلاش می کند نقش تربیتی موثر و انسان ساز زن را از او بگیرد و با این نیرنگ زنان را به سمت فعالیت های اقتصادی و ابزار سازی از زن سوق می دهد.

وی ادامه داد: ما به فتح خرمشهر و جهادی که انجام دادیم افتخار می کنیم و  امروز مایه افتخار ما به جهاد زن در سبک زندگی است، سبک زندگی جهادی زمینه ساز تربیت نسل تمدن ساز و انسان تمدن ساز است.

مطهری با بیان این که دشمن در صدد از بین بردن پایه خانواده بوده و در واقع تهاجم فرهنگی، خانواده را هدف قرار داده است، افزود: نقش زن در خانواده جهاد اکبر و جهادکبیر است چون دشمن خانواده را هدف خود قرار داده است.

وی با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی، ماندگاری و استحکام آن همگی مرهون فرهنگ ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی است، گفت: عاملی اصلی پیروز انقلاب اسلامی از خودگذشتگی در اثر دین داری انقلابی بود و خانواده کانون دین داری انقلابی است .

مطهری ادامه داد: امروز دفاع مقدس به الگویی برتر برای سایر کشورهای اسلامی ،جهان اسلام و ملت های مظلوم مسلمان تبدیل شده و لذا استفاده از تجربیات دفاع مقدس ضرورت امروز جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار