مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

سبک زندگی جهادی، زمینه ساز تربیت نسل تمدن ساز و انسان تمدن ساز است

سردار «مطهری» گفت: ما به فتح خرمشهر و جهادی که انجام دادیم افتخار می‌کنیم و امروز افتخار ما به جهاد زن در سبک زندگی است، سبک زندگی جهادی زمینه ساز تربیت نسل تمدن ساز و انسان تمدن ساز است
کد خبر: ۶۶۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ - 23May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سردار «عباس مطهری» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در همایش تبیینی «زنان و خرمشهر‌های در پیش رو» که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و بزرگداشت شهادت سیدالشهدای خدمت حجت الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» و هیات همراه ویژه اقشار مختلف بانوان، مشاورین و کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی  برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره)، ۳هزار شهید استان سمنان،۱۲۹ شهید گمنام استان،۹۰ شهید عملیات الی بیت المقدس، سیدالشهدای خدمت و یاران شهیدش، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس مادران و همسران رزمندگان و شهدا به عنوان الگو، نقش مادری و همسری خود را به خوبی ایقا کردند و دوشادوش رزمندگان دلیر و غیورمرد این مرز و بوم دلیرانه مقاومت کردند.

مطهری  افزود: روحیه همدلی و گذشت در خانواده در دوران دفاع مقدس به اوج خود رسید، به گونه‌ای که زنان تمامی بار خانواده را تنهایی به دوش می‌کشیدند تا مردان با فراغ بال به مبارزه با دشمن بروند.

مطهری با بیان این که در خرمشهر‌های پیش رو زنان در دو میدان اصلی «خانواده و اجتماع» نقش مهمی بر عهده دارند، افزود: در اسلام علاوه بر فعالیّت‌های زنان در عرصه اجتماعی، مسأله مادری،مسأله همسری، مسأله خانه و خانواده نیز بسیار مهم و حیاتی است و امروز دشمن در قالب توطئه‌های مختلف تلاش می‌کند این نقش مهم و حیاتی را متزلزل کند.

وی ادامه داد: ما به فتح خرمشهر و جهادی که انجام دادیم افتخار می‌کنیم و  امروز مایه فخر و افتخار ما به جهاد زن در سبک زندگی است، سبک زندگی جهادی زمینه ساز تربیت نسل تمدن ساز و انسان تمدن ساز است.

مطهری با بیان این که در جنگ شناختی دشمن در صدد از بین بردن پایه خانواده بوده افزود: نقش زن در خانواده جهاد اکبر و جهادکبیر است، چون دشمن خانواده و زن را هدف خود قرار داده است.

وی ادامه داد: با نهادینه کردن فرهنگ هایی چون، سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرزند آوری که در جنگ نرم دشمن مورد هدف قرار گرفته باید به تقابل با جنگ نرم دشمن رفت.

وی با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی، ماندگاری و استحکام آن همگی مرهون فرهنگ ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی است، گفت: عاملی اصلی پیروز انقلاب اسلامی از خودگذشتگی در اثر دین داری انقلابی بود و خانواده کانون دین داری انقلابی است.

وی ادامه داد: وظیفه زنان در اجتماع، نقش فردی آنان در سازمان‌ها و نهاد‌ها به عنوان معرفی الگوی کارمند متدین اداری است و نقش سازمانی بانوان کمک به کارآمدی دولت اسلامی و تحقق دولت اسلامی است.

سبک زندگی جهادی، زمینه ساز تربیت نسل تمدن ساز و انسان تمدن ساز است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار