امام جمعه موقت اهواز:

ساده‌زیستی آیت‌الله رئیسی مایه مباهات و افتخار برای همه ما است

حجت‌الاسلام حسن‌زاده گفت: ساده‌زیستی این مرد بزرگ و سید جلیل‌القدر یک افتخار و مایه مباهات ما است و این بزرگوار الگو و حجت برای تمام مسئولان است. مردم ما باید با داشتن چنین رئیس جمهوری سربلند باشند.
کد خبر: ۶۶۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶ - 24May 2024

ساده‌زیستی آیت‌الله رئیسی مایه مباهات و افتخار برای همه ما استبه گزارش دفاع‌پرس از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابوالحسن حسن زاده» امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه شهید رئیسی تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم کرد، اظهار داشت: ساده‌زیستی این مرد بزرگ و سید جلیل‌القدر یک افتخار و مایه مباهات ما است و این بزرگوار الگو و حجت برای تمام مسئولان است. 

وی در خطبه‌های نماز جمعه  امروز اهواز با تسلیت شهادت شهید رئیسی، با تاکید بر رعایت تقوای الهی گفت: رحلت شهادت‌گونه رئیس جمهور محبوب، مردمی را تسلیت می‌گوییم. انقلاب در وجود این مرد بزرگ متجلی شده بود. اخلاق‌مداری، متواضع بودن، صبر و استقامت، خستگی ناپذیر بودن، تلاش و مجاهدت برخی از ویژگی‌های این رئیس جمهور فقید بود. 

خظیب جمعه اهواز افزود: اخلاق باید در تمام عرصه‌ها اعم از کار، سیاست، جنگ و مجامع علمی رعایت شود. اخلاق‌مداری شهید رئیسی را در مناظره‌های انتخاباتی دیدیم، وی بعد از رئیس جمهور شدن هم کینه‌ای از مخالفان در دل نداشت و انتقام نگرفت. همچنین در برابر مردم شأنی برای خود قائل نبود و غروری نداشت. 

حجت‌الاسلام حسن‌زاده یادآور شد: قرآن به پیامبر می‌فرماید صبر کن بر آنچه می‌گویند. شهید رئیسی در برابر حرف دیگران و ناملایمات مقاوم بود و صبر کرد. در میدان‌ها و مباحث مختلف صبور بود. در مقابل صهیونیست‌ها و منافقان صبر کرد و شیطانی بر این مرد بزرگ تسلطی پیدا نکرد و نتوانست او را از عبودیت خداوند خارج کند.

وی بیان داشت: این گونه نبود که رأیی از مردم گرفته باشد و در ساعت اداری بیاید  و برود. شهید رئیسی تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم کرد. تلاش از او چهره مجاهد فی سبیل الله درست کرد. او وقتی که از روسیه برگشت بلافاصله به کرج رفت و استراحتی نداشت. 

امام جمعه موقت اهواز گفت: آنچه جمهوری اسلامی نیاز دارد و رزمندگان و شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس برای ما باقی گذاشتند، همین مجاهدت و خستگی ناپذیری است. 

وی افزود: ساده‌زیستی این مرد بزرگ و سید جلیل‌القدر یک افتخار و مایه مباهات ما است و این بزرگوار الگو و حجت برای تمام مسئولان است. مردم ما باید با داشتن چنین رئیس جمهوری سربلند باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: شهید رئیسی مسئولیت‌های زیادی داشت اما خانه‌ای که مادرش در آن زندگی می‌کرد بسیار ساده بود. آن‌هایی که جمهوری اسلامی را متهم می‌کنند باید در برابر زندگی رئیس جمهور و خانه ساده مادری‌اش شرمنده باشند. شهید رئیسی نه با کلام بلکه با رفتار برای ما افتخار ایجاد کرد. 

امام جمعه موقت اهواز گفت: شهید رئیسی خادم مردم بود و بسیاری از ویژگی‌هایی که امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر می‌فرمود در رئیس جمهور ما هم بود. وی در قضایای مختلف، اهل عفو و گذشت بود.

وی ادامه داد: شهید رئیسی مسئولیت‌های زیادی داشت و خادم الرضا(ع) بود و تمام بهره‌اش از دنیا این بود که در کنار مرقد ثامن الحجج(ع) به خاک سپرده شد. دشمنان از عروج ملکوتی و رفتن شهید رئیسی خوشحال شدند اما حضور میلیونی مردم در تشییع پیکرهای پاک این شهدا آن‌ها را از این خوشحالی پشیمان کرد و این رمز ماندگاری انقلاب است. حضور آگاهانه مردم و حتی کسانی که به شهید رییسی رای ندادند یا احیانا مخالف برنامه‌های وی بودند، دشمن را از خوشحالی پشیمان کرد.

حجت‌الااسلام حسن زاده با اشاره به سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر و چهارم خردادماه روز مقاومت دزفول افزود: در سال ۶۱ خرمشهر بعد از چندین ماه در عملیات ارزشمند و تاریخی به آغوش مردم ما برگشت، این روز را گرامی می‌داریم. چهارم خرادماه هم روز مقاومت دزفول است، دزفول یکی از شهرهای مقاوم است که ماه‌ها مورد اصابت بعثی‌ها قرار گرفته بود. این موشک‌باران‌ها نه تنها در عزم مردم دزفول خللی ایجاد نکرد بلکه مردم سایر شهرهای خوزستان هم مقاومت تاریخی از خود نشان دادند. در تاریخ ما باید این استقامت و پایداری ثابت بماند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار