مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری اهواز خبر داد:

نصب مجسمه رزمندگان و بانوان ایثارگر دفاع مقدس در یادمان رختشویخانه

موسوی گفت: دفاع مقدس جلوه‌ای بی‌نظیر از همدلی و همراهی همه اقشار مردم برای دفاع از سرزمین‌مان را نشان می‌دهد که برکات و آثار آن برای همیشه برجای خواهد ماند.
کد خبر: ۶۶۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴ - 25May 2024

نصب مجسمه رزمندگان و بانوان ایثارگر دفاع مقدس در یادمان رختشویخانه«سید نورالله موسوی» مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز امروز در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار دفاع‌پرس در اهواز، از مراحل نصب مجسمه رزمندگان و بانوان ایثارگر دفاع مقدس در یادمان رختشوی‌خانه یا حوض خون که یادآور بانوان ایثارگر دفاع مقدس است خبرداد.

وی در این خصوص اظهار داشت: رختشوی‌خانه یا حوض خون در دوران دفاع مقدس محل حضور زنانی بود که برای پشتیبانی از جبهه‌ها کار شست‌وشوی لباس رزمندگان و آماد و پشتیبانی را بر عهده داشتند.

موسوی گفت: دفاع مقدس جلوه‌ای بی‌نظیر از همدلی و همراهی همه اقشار مردم برای دفاع از سرزمین‌مان را نشان می‌دهد که برکات و آثار آن برای همیشه برجای خواهد ماند.

وی افزود: لباس، پوتین، پتو و ملحفه رزمندگان، مجروحان و شهدا به این مکان آورده می‌شده و بانوان ایثارگر خوزستانی در کمترین زمان ممکن کارهای شست‌وشوی، دوخت و دوز، رفوگری و واکس زدن و پر کردن سلاح را در این مکان انجام می‌دادند.

مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز بیان داشت: به پاس قدردانی از بانوان ایثارگر و زنده نگه داشتن آثار دفاع مقدس، این سازمان اقدام به طراحی و ساخت المان رختشوی خانه یا حوض خون در کلانشهر اهواز نموده است.

 موسوی با اشاره به این که اهواز پایتخت مهمترین اتفاقات و تصمیمات زمان جنگ بوده و باید بیشتر در معرض مبلمان ارزشی قرار بگیرد، تاکید کرد: هم اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه ۱۰۰ درصد و پیوست فرهنگی نصب مجسمه رزمندگان دفاع مقدس در حال تکمیل می‌باشد که ان‌شاالله هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

 وی افزود: این طرح در جاده ساحلی مقابل بهشت هویز که در زمینی به ابعاد ۲۵ در ۳۰ متر و در شیب و توپوگرافی حدود ۳ متر می‌باشد که شیب زمین را در هشت مرحله با مفهوم هشت سال دفاع مقدس تقسیم کردیم و از خطوط شکسته و نورپردازی قرمز جهت تداعی کردن خشونت و سختی دوران جنگ و رشادت‌های سربازان اسلام استفاده شده است و در نهایت با نورپردازی آبی رنگ و نمایش ثبات و پایداری به مرحله عبور از بحران جنگ حق علیه باطل رسیده‌ایم که در طرح نمایان شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها