استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد؛

هماهنگی «میدان» و «دیپلماسی»؛ مهمترین دستاوردهای شهید جمهور

«قناعت» گفت: دوران رئیس جمهوری شهید آیت‌الله «رئیسی» و وزارت امور خارجه شهید «امیرعبدالهیان» بهترین دوران هماهنگی عرصه میدان و دیپلماسی بود.
کد خبر: ۶۶۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱ - 25May 2024

شهید «رئیسی» پشت میزنشین نبود/ «هماهنگی میدان» و «دیپلماسی»؛ مهم‌ترین دستاوردهای شهید جمهوربه گزارش خبرنگار دفاع‌‌پرس از خراسان جنوبی، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی امروز (شنبه) در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در مسجد جامع شهر گزیک شهرستان درمیان، ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش، از این اتفاق به عنوان غم و مصیبتی بسیار سنگین یاد کرد و اظهار داشت: گرچه این شهدا با جان دادن در راه خدمت به مردم به سعادت اخروی رسیدند اما برای ملت ایران از دست دادن رئیس جمهور شهید بسیار سخت و ناراحت‌کننده است.

وی افزود: این روزها شاهد تجمعات میلیونی مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت در استان‌های آذربایجان‌شرقی، قم، تهران، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بودیم که این حرکت عظیم نشان داد این حضور پرشور و خودجوش مردم در مراسم تشییع و گرامیداشت شهدای خدمت در سراسر کشور پیام‌های مختلفی در عرصه ملی و بین‌المللی دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بازتاب رسانه‌ای حضور معنادار میلیونی مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت، ادامه داد: این حضور باشکوه نشان می‌دهد مردم عزیز کشورمان قدردان و قدرشناس مسئولان جهادی و انقلابی هستند و از درک و فهم و شعور سیاسی بسیار بالایی برخوردار می‌باشند و می‌بینند چه مسئولانی در میدان و پای کار است.

شهید «رئیسی» پشت میزنشین نبود

قناعت به پشتکار شهید آیت‌الله «رئیسی» اشاره کرد که بلافاصله پس از بازگشت از سفر روسیه به سفر استان البرز رفت و تصریح کرد: رئیس‌جمهور شهید فقط به شنیدن مشکلات مردم از طریق گزارشات و پشت میزنشینی و برگزاری جلسات اکتفا نمی‌کرد و آن‌ها را به صورت میدانی بررسی می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهید آیت‌الله «رئیسی» مخلصانه و صادقانه کار می‌کرد و در این مسیر شب از روز نمی‌شناخت و استراحت کوتاهش در داخل خودرو و هواپیما بود، گفت: دومین پیام حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع و گرامیداشت شهید جمهور این است که با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی، همچنان وفادار به شهدا و آرمان‌های امامین انقلاب هستند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله «رئیسی» هر وقت من را می‌دید در مورد وضعیت راه‌آهن و انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی می‌پرسید، ادامه داد: این حضور باشکوه نشان داد که آرمان‌های نظام و انقلاب و شهدا با گوشت و پوست و خون این مردم عجین شده است.

تشییع پیکر شهید «رئیسی» نمایش وحدت و انسجام

قناعت تأکید کرد: ملت عزیز ایران می‌فهمند چه کسی دوستدار نظام و در خط ولایت است و خدمت‌‌رسانی به مردم را از شئونات خود و کار کردن برای آنان را یک حرکت جهادی و مقدس می‌داند و مردم نیز این نوع مسئولان را قدردانی می‌کنند.

وی ادامه داد: پیام بعدی مخابره وحدت و انسجام داخل کشور به دنیاست، اینگونه نیست که رأس قوه مجریه به شهادت برسد و بخشی از مردم بیخیال باشند بلکه همه ملت حول محور این شهادت وحدت و انسجام پیدا کردند.

استاندار خراسان جنوبی از حضور قومیت‌های مختلف و خاخام‌های یهودی در تشییع شهید آیت‌الله «رئیسی» گفت و عنوان کرد: گرچه آمریکا و انگلیس این مراسم تشییع میلیونی شهید جمهور را پوشش نمی‌داد اما این واقعیتی در داخل کشور بود.

قناعت در ادامه ثبات و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را پیام دیگر این تشییع باشکوه شهدای خدمت عنوان کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب در موضوعات کلان و استراتژیک کشور هرگز اشتباه نکردند و تصمیمات بسیار درستی اتخاد فرمودند و اکنون هم در فقدان رئیس‌جمهور به برکت وجود ایشان و قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی ایران که جایگاه رفیعی برای ولایت فقیه قائل شده و اختیاراتی به ایشان داده است، به جای اعلام حکومت نظامی برای شهدای خدمت مجلس ختم می‌گیریم.

وی تصریح کرد:۷۰ هیئت عالی رتبه دنیا که ۲۰ مورد در سطح سران بود برای عرض تسلیت شهادت رئیس‌جمهور به ایران سفر کردند و دولت‌های یک چهارم جهان برای آیت‌الله «رئیسی» اعلام عزای عمومی کرده‌اند.

«هماهنگی میدان» و «دیپلماسی»؛ مهم‌ترین دستاوردهای شهید جمهور

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیام دیگر تشییع میلیونی رئیس‌جمهور شهید این بود که مردم رئیس‌جمهور ساده‌زیست، مردم‌دوست، جهادی، باکفایت، کارآمد و صادق می‌خواهند، گفت: در پنج روز عزای عمومی و مراسمی که در اقصی نقاط کشور برگزار شد، مردم شعارهایی سرمی‌دادند که یکی از آن‌ها این بود که «مردم رئیس جمهوری می‌خواهند که شهید زنده باشد».

قناعت با ذکر این نکته که آیت‌الله «رئیسی» برخلاف برخی از رئیس‌ جمهورهای گذشته پشت میزنشین نبود و مدام در عرصه و میدان برای خدمت و گره‌گشایی از کار مردم بود، اظهار داشت: دوران رئیس جمهوری شهید آیت‌الله «رئیسی» و وزارت امور خارجه شهید «امیرعبدالهیان» بهترین دوران هماهنگی عرصه میدان و دیپلماسی بود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دو هزار میلیارد تومان از محل تهاتر نفتی برای پروژه فراملی راه‌آهن خراسان جنوبی اختصاص یافته، گفت: خوشبختانه این پروژه فعال و در مرحله اجرای زیرساخت با اعتبار ۱۸ هزار میلیارد تومان است که ۱۲ هزار میلیارد تومان آن مربوط به این استان است.

استاندار خراسان جنوبی به اجرای پروژه انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی به برکت دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: به مردم قول می‌دهیم که همان فعالیت و دغدغه‌ها رئیس‌جمهور شهید و دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف تأمین زیرساخت‌‌ها، طرح نهضت مسکن، احداث باندهای دوم، معیشت و احیای واحدهای راکد و نیمه راکد را با انگیزه و شدت بیشتری ادامه خواهیم داد چون سید محرومان و شهید جمهور  به گردن تک تک ما حق دارد.

قناعت با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه امسال، گفت: باید حواسمان باشد که با انتخاب خود شرمنده شهدا و شهید جمهور نشویم و با انتخاب احسن، کسی را انتخاب کنیم که همین روند شهید آیت‌الله «رئیسی» را ادامه دهد و دل رهبر معظم انقلاب شاد شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها