پارلمان عربی خواستار توقف «فوری» جنگ علیه نوار غزه شد

پارلمان عربی امروز (شنبه) در مقر اتحادیه عرب در قاهره نشستی را برگزار کرد و در آن افزون بر بررسی تحولات جهان عرب، توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی را در نوار غزه خواستار شد.
کد خبر: ۶۶۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳ - 25May 2024

پارلمان عربی خواستار توقف «فوری» جنگ علیه نوار غزه شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، پارلمان عربی امروز در نشست خود در قاهره به بررسی تحولات سیاسی، امنیتی و اجتماعی جهان عرب و گزارش‌های مربوط به کمیته‌های دائمی و فرعی پرداخت.

در این نشست به دلیل تداوم نسل‌کُشی فلسطینیان در نوار غزه، گزارش «کمیته فلسطین» به طور ویژه مورد بررسی قرار گرفت و حاضرین در این نشست خواستار توقف فوری جنگ علیه غزه شدند.

«عادل العسومی» رئیس پارلمان عربی نیز در سخنانی در این نشست بر اهمیت دعوت اجلاس اخیر سران عرب به برگزاری کنفرانس بین‌المللی برای حل مساله فلسطین بر اساس راه‌حل تشکیل کشور مستقل فلسطین تأکید کرد.

وی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در چند ماه گذشته علیه فلسطینیان، کوچاندن اجباری فلسطینیان و حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا از این رژیم را مورد اشاره قرار داد.

در همین ارتباط «وحید الزعل» عضو مجلس الشعب (پارلمان) سوریه گفت که در نشست امروز تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و نسل‌کُشی فلسطینیان بررسی شد و حاضرین خواستار اقدام موثر عربی و بین‌المللی برای متوقف کردن جنایت‌های این رژیم علیه ملت فلسطین شدند.

پارلمان عربی روز گذشته (جمعه) نیز در بیانیه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل و جامعه جهانی خواست تا رژیم صهیونیستی را به اجرای رأی دیوان بین‌المللی دادگستری در خصوص توقف تجاوزات علیه رفح، ملزم کند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون به ۳۵ هزار و ۹۰۳ شهید افزایش یافت.

پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار