مروری بر زندگینامه شهید «حیدر پرواز»

سردار شهید «حیدر پرواز» در ۴ شهریور ۱۳۴۲ در شهرستان کهگیلویه چشم به جهان گشود و در ۱۳ تیر ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی مهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۶۶۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹ - 25May 2024
مروری بر زندگینامه شهید «حیدر پرواز»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، سردار شهید «حیدر پرواز»، فرزند نورمحمد، در ۴ شهریور ۱۳۴۲، در روستای سردره از توابع شهرستان کهگیلویه چشم به جهان گشود. 
 
در دوران کودکی طعم تلخ مرگ مادر را چشید. با پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۰، به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و از همان ابتدای ورودش به سپاه با علاقه فراوانی که به جهاد در راه خدا داشت، داوطلبانه و آگاهانه راهی جبهه‌های نور شد. 
 
سردار شهید در عملیات‌های: فتح خرمشهر، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، خیبر، بدر، والفجر۸ و کربلای یک حضور فعال داشت و در عملیات‌های فتح‌المبین و والفجر۸ دچار مجروحیت و در عملیات بدر شیمیایی شد.
 
این شهید گرانقدر سرانجام طی عملیات کربلای یک در منطقه عملیاتی مهران پس از پنج سال مجاهدت در ۱۳ تیرماه ۱۳۶۵، براثر اصابت ترکش به فیض شهادت نائل آمد.
 
فرازی از وصیت نامه:
 
وظیفه هر مسلمان است که به این انقلاب خدمت کند. دشمنان اسلام را نابود و درخت اسلام را آبیاری کند.‌ای مسلمانان! به‌پا خیزید که تمام کشور‌های ابرقدرت بیدار شده‌اند و می‌خواهند آشوب را بین مسلمانان قرار دهند و دین اسلام را سرنگون کنند.‌ای برادر و خواهران مهربانم!... صبر و شکیبایی پیشه کنید و حجاب اسلامی را رعایت کنید.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها