سرلشکر جعفری در همایش «غزه، نماد مقاومت»:

طرح صهیونیستی-آمریکایی تجزیه عراق و سوریه را بر هم می‌زنیم/ هیچ ارتشی قادر به ایستادگی در مقابل انقلاب اسلامی نیست

فرمانده کل سپاه گفت: سناریوی تجزیه عراق و سوریه که یک طرح صهیونیستی - آمریکایی است را بر هم خواهیم زد.
کد خبر: ۶۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ - 20January 2016

طرح صهیونیستی-آمریکایی تجزیه عراق و سوریه را بر هم می‌زنیم/ هیچ ارتشی قادر به ایستادگی در مقابل انقلاب اسلامی نیست

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، صبح امروز در ششمین همایش «غزه، نماد مقاومت» که در تالار شمس تهران برگزار شده است، اظهار داشت: امروز فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است و ما نیز نخواهیم گذاشت اولویت این مسئله جابجا شود.

وی در ادامه به اقدامات دشمنان در منطقه اشاره و تأکید کرد: سناریوی تجزیه عراق و سوریه که یک طرح صهیونیستی - آمریکایی است را بر هم خواهیم زد.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: ماجرای مقاومت، که منطقه را به شدت تحت تأثیر قرار داده از روز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران آغاز شد؛ روزی که دشمنی دشمنان با مقاومت همزمان شد.

سرلشکر جعفری افزود: تحمیل جنگ گسترده و همهجانبه که با بسیج همه امکانات کشورهای شرق و غرب برای سرکوب این نهضت اسلامی و جلوگیری از گسترش آن صورت گرفت، بخشی از فعالیت دشمنان در راستای دشمنی با مقاومت بود.

وی ادامه داد: زمانی که ملت ایران مقاومت را بر اساس آیات شریفه قرآن آغاز کردند، هیچگونه سستی را به خود راه ندادند و در برابر فشار دشمن تسلیم نشدند. ملت ایران بهواسطه نصرت الهی توانست پیروزیهای درخشانی را در دوران دفاع مقدس و سالهای پس از آن بهدست بیاورد؛ این در شرایطی بود که در سالهای پس از جنگ تحمیلی، هر سال شاهد یک پیروزی در جبهه مقاومت اسلامی بودیم.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: خداوند مکر دشمنان را به خود آنان برگرداند؛ زیرا دشمنان با تحمیل جنگ هشتساله میخواستند از تقویت و گسترش انقلاب اسلامی جلوگیری کنند؛ اما نتیجه جنگ عکس آن چیزی بود که تصور میکردند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه نتیجه جنگ هشت ساله موجب استحکام ریشههای انقلاب اسلامی و صدور انقلاب به کشورهای منطقه شد، بیان کرد: بلافاصله بعد از پایان جنگ، موضوع تجاوز به جنوب لبنان و گسترش زیادهخواهی اسرائیل شروع شد؛ جنگی که رژیم صهیونیستی در آن به دنبال تحقق هدف استراتژیک خود یعنی «نیل تا فرات» بود.

وی ادامه داد: مقاومت مردم انقلابی لبنان از اینجا آغاز شد؛ البته قبل از آن فعالیتهایی در فلسطین شروع شده بود، که این مقاومت مردمی را همراهی میکرد؛ اما درسی که مردم جنوب لبنان از مقاومت رزمندگان ما در جنگ هشت ساله گرفته بودند اسرائیل را مجبور به عقبنشینی کرد؛ بنابراین مقاومت بدین نحو در منطقه گسترش یافت.

فرمانده کل سپاه افزود: دشمنان که این کانون مقاومت را ایران اسلامی میدانستند تمرکز خود را برای فشار بر ملت ایران قرار دادند؛ تا جلوی گسترش نهضت مقاومت را بگیرند؛ که در این راستا تهاجم فرهنگی و انواع توطئهها و فشارهای سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی در عرصههای مختلف بر ایران وارد شد؛ تا شاید این کانون جوشان خاموش شود؛ البته تلاش آنها به نتیجه نرسید و شکستهای متعددی برای ایادی آنها رقم خورد.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: آمریکا بهعنوان شیطان بزرگ وقتی دید که با این اقدامات نمیتواند جلوی گسترش مقاومت را بگیرد، اقدام به توطئهای بزرگتر کرد؛ یعنی حادثه سپتامبر را رقم زد؛ تا بدین وسیله به کشورهای اسلامی ازجمله عراق، افغانستان و ایران حمله کند.

وی گفت: در این راستا آمریکا ابتدا به افغانستان و عراق حمله کرد؛ عراقی که حاکمیت آن را آمریکاییها ایجاد کرده بودند؛ اما در نتیجه مقاومت مردمی نهتنها حاکمیت آمریکایی در این کشور ایجاد نشد، بلکه صدام نیز که خود آمریکا تقویتش کرده بود، ساقط شد و حکومت طرفدار و همراه انقلاب اسلامی در عراق شکل گرفت.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: دشمنان سعی کردند این نظام را از بین ببرند؛ اما نتوانستند. آنها قصد داشتند بعد از عراق و افغانستان، به ایران حمله کنند. آمریکاییها وقتی نتیجه مقاومت را در عراق و افغانستان دیدند و به دنبال آن متوجه آمادگی و عدم ترس ایران شدند؛ محاصره نظامی ایران را کامل کردند؛ محاصرهای که شش سال به طول انجامید؛ تا کامل شد.

سردار جعفری عنوان کرد: سال 82 اوج آمادگی آمریکا و تکمیل شدن حلقه محاصره در اطراف ایران بود؛ اما علیرغم این تلاشها نتوانستند به نتیجه مورد نظرشان دست یابند؛ اما با این حال ناامید نشدند و تمرکز خود را بر مسائل داخلی ایران قرار دادند.

وی ادامه داد: دشمنان متوجه شده بودند که اقدام مستقیم علیه ایران بی فایده است؛ چون هیچ ارتشی قادر به ایستادگی و مقاومت در برابر انقلاب اسلامی نیست؛ حتی خود ارتش آمریکا؛ لذا به فکر توطئه دیگری افتادند؛ از اینجا بود که دسیسه خبیث انگلیسی را در پیش گرفتند تا از داخل کشورهای اسلامی اختلافافکنیها را آغاز کنند و بدین وسیله از توانهای بالقوه علیه انقلاب اسلامی بهره ببرند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: نقش عربستان در مقابله با گسترش مقاومت، تندتر از صهیونیستها بود و باعث راحتی خیال اسرائیل شد؛ لذا با حمایت آل سعود خائن از استکبار جهانی، برنامههای دشمنان علیه مقاومت اسلامی شروع شد.

سردار جعفری با اشاره به شکستهای اخیر رژیم صهیونیستی یادآور شد: نتیجه قطعی اولین جنگ مستقیم فلسطینیها در سال 2008 که در مقابل صهیونیستها روی داد،  شکست ارتش اشغالگر بود؛ لذا چون این مقاومت ادامه داشت، دشمنان انقلاب اسلامی که در رأس آنها آمریکا قرار دارد، میبایست فکری میکردند؛ بنابر این به توطئه بزرگی دست زدند؛ که آن ایجاد تفرقه داخلی با استفاده از بسیج امکاناتشان در جوامع اسلامی علیه انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: پس از این اقدامات فتنه 88 را که خطرناکتر از هشت سال جنگ تحمیلی بود و رهبری از آن بهعنوان «انقلاب رنگی» یاد کردند، بهوجود آوردند؛ فتنهای که میتونست برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران بسیار موثر باشد؛ اما این اقدام هم بهواسطه ایساتدگی ملت ایران و با آگاهی و بصیرتی که داشتند، با شکست مواجه شد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: بعد از فتنه 88 و حماسه 9 دی، سد حرکت و مقاومت بیداری اسلامی شکسته شد؛ زیرا چند ماه بعد از آن گسترش بیداری اسلامی صورت گرفت؛ اما از اینجا نقش خیانتآمیز آل سعود نشان داده میشود، که چه کمک بزرگی به آمریکا و اسراییل کرد؛ تا بیداری اسلامی به انحراف کشیده شود. با حمایت از داعش و سرمایهگذاری در مصر، به همراه چند کشور دیگر، حرکت آنها آغاز شد.

سردار جعفری افزود: سازش با آمریکا و نمایندگان آمریکا مانند رژیم صهیونیستی و عربستان باعث شد بیداری اسلامی در کشورهای منطقه به انحراف کشیده شود؛ در حالی که کشورهایی که مسیر انقلاب اسلامی را طی کردند، به موفقیت و نصرت الهی دست یافتند.

وی ادامه داد: وقتی داعش به عراق حمله کرد و معارضین در سوریه به مقابله پرداختند،  این اقدامات با هدف از بین بردن نظام حاکم بر سوریه به جرم همراهی با انقلاب اسلامی و عدم سازش با امریکا و اسراییل و عربستان بود.

سرلشکر جعفری بیان داشت: دنیای استکبار چون میدانست در این نبرد شکست میخورد، از ظرفیتهای داخلی جهان اسلام استفاده کرد و جبهه النصره و داعش را در عراق و سوریه و لیبی و یمن بهوجود آورد؛ تا با انقلاب اسلامی مقابله کند.

وی با اشاره به دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی عنوان کرد: در این مقاومت، دلهای مردم عراق، سوریه، لیبی و سایر کشورها با انقلاب اسلامی ایران یکی شد؛ در حالی که قبل از حمله داعش به عراق، این اتفاق نیافتاده بود؛ زیرا آنها ایرانی هارا مجوس میدانستند؛ که این هم سیاست انگلیسیها بود.

فرمانده کل سپاه دستاورد دوم را تشکیل بسیج مردمی در کشورهای عراق، سوریه، لیبی و سایر کشورها دانست و افزود: سازماندهی بسیج مردمی برای بقای مردمی بسیار مفید است؛ بهعنوان مثال بیش از 200 گروه مردمی در این کشورها تشکیل شده و این در حالی است که آمریکا طی 25 سال تجربه نتوانسته بود چنین نیروهایی سازماندهی کند، و این همان نیرویی است که هیچ ارتشی حتی امریکا و اسراییل هم نمیتواند با آن مقابله کند.

وی با تأکید بر اینکه این دستاوردها تا آزادی فلسطین و قدس عزیز ادامه دارد و این پیروزیها نزدیک خواهد بود، تصریح کرد: امروز غزه با این عرض و طول بسیار کمتر از تهران و تراکم جمعیتی زیادتر از تهران، مردمی غیور و مومن دارد؛ که در برابر رژیم سفاک و تا بن دندان مسلح صهیونیست ایستادهاند.

سردار جعفری با بیان اینکه مردم غزه زیر بار حاکمیت رژیم صهیونیستی نمیروند، اظهار داشت: مردم غزه در جنگهای 22 روزه و 51 روزه که هر دو در یک دهه رخ داد، به دنیا ثابت کردند که با ایمان و مقاومت در مقابل ارتشهای مجهز به سلاح میتوان ایستاد و به پیروزی هم رسید.

فرمانده کل سپاه در پایان تأکید کرد: بنابر این اگر آمریکاییها عقل داشتند باید میفهمیدند که ادامه دادن به این درگیریها هیچ نتیجهای برای آنها ندارد؛ ولی آنها «لا یعقلون» هستند.

نظر شما
پربیننده ها