رییس پلیس بین‌الملل خبر داد؛

استرداد تبعه خارجی به دلیل کلاهبرداری ۷۰۰ هزار دلاری

سردار کریمی از استرداد متهم تبعه خارجی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ ۷۰۰ هزار دلار به کشور صادر کننده اعلان قرمز خبر داد.
کد خبر: ۶۶۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲ - 26May 2024

استرداد تبعه خارجی به دلیل کلاهبرداری ۷۰۰ هزار دلاریبه گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، سردار «مجید کریمی» رئیس پلیس بین‌الملل اظهار داشت: تبعه خارجی ساکن ایران که به اتهام کلاهبرداری به مبلغ ۷۰۰ هزار دلار و تحت پیگرد مقامات قضائی یکی از کشور‌های همسایه بود، پس از بازداشت در کشورمان، تحویل مأموران پلیس کشور صادر کننده اعلان قرمز شد.

وی در تکمیل این خبر گفت: اینترپل کشور شاکی ضمن اعلان قرمز صادره، با ارسال مکاتبات جداگانه‌ای به پلیس بین‌الملل فراجا، خواستار استرداد وی به کشورش شده بود و از سویی مقامات قضائی آن کشور نیز مدارک استرداد متهم را از مجاری دیپلماتیک به قوه قضائیه ارسال و درخواست همکاری در استرداد متهم را کرده بودند.

این مقام انتظامی در تشریح این خبر اظهار داشت: با بررسی به عمل آمده و محرز بودن ورود متهم به کشور، مراتب به مراجع انتظامی و قضائی به منظور شناسایی و انجام اقدامات قضائی بایسته منعکس شد.

رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: پس از شناسایی این متهم در کشورمان و بازداشت وی در تهران توسط مأموران انتظامی، متهم به مراجع قضائی دلالت که پس از رسیدگی، نهایتاً دادگاه رأی به استرداد متهم به کشور شاکی را صادر کرد.

سردار کریمی در پایان خاطر نشان کرد: در راستای اجرای رأی مراجع قضائی، موضوع استرداد متهم به اینترپل کشور موصوف اعلام و پس از هماهنگی‌های پلیسی دو کشور، متهم تحویل مأموران بدرقه اعزامی آن کشور شد و در نهایت از طریق مرز بین‌المللی فرودگاه امام خمینی (ره) از کشور مسترد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها