استاندار کرمانشاه:

زیرساخت‌های مرز خسروی برای خدمات‌رسانی در اربعین توسعه می‌یابد

«صحرایی» گفت: دستگاه های اجرایی این استان خواست وظایف خود نسبت به برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین را به روزرسانی و تعهداتی را که برای فراهم کردن زیرساخت‌های مرز خسروی در خدمات رسانی به زائران برعهده دارند، پیگیری و عمل کنند.
کد خبر: ۶۶۹۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹ - 26May 2024

زیرساخت‌های مرز خسروی برای خدمات‌رسانی در اربعین توسعه می‌یابدبه گزارش‌ دفاع‌پرس از کرمانشاه، «محمد طیب صحرایی» استاندار کرمانشاه شامگاه (شنبه) در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی استان را موظف به انجام مصوبات ستاد اربعین بویژه در حوزه اسکان، تغذیه، بهداشت، جاده سازی، تامین پایدار آب و برق و گاز دانست.

وی با اشاره دستاوردهای ارزشمند ستاد اربعین طی سال گذشته در مرز خسروی، بیان کرد: احداث جاده دسترسی، درمانگاه و سایه بان ۱۰ هزار متری از دستاوردهای ارزشمندی بود که سال گذشته با اقدامات جهادی به دست آمد؛ امسال نیز هرچند اعتبارات لازم ابلاغ نشده، اما می‌توان با یک رویکرد جهادی کارهای روی زمین مانده را به اتمام رساند

استاندار کرمانشاه از دستگاه‌های اجرایی خواست برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند برای تامین کلیه زیرساخت‌های مرز خسروی داشته و همزمان از وزارتخانه و دبیرخانه ستاد اربعین موضوعات را برای ارتقاء خدمات به زائران پیگیری کنند.

استاندار کرمانشاه از دستگاه های اجرایی این استان خواست وظایف خود نسبت به برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین را به روزرسانی و تعهداتی را که برای فراهم کردن زیرساخت‌های مرز خسروی در خدمات رسانی به زائران برعهده دارند، پیگیری و عمل کنند.

«علی شعبانی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به تردد یک میلیون زائر اربعین در سال گذشته از مرز خسروی، پیش بینی کرد امسال با توجه به فراهم شدن امکانات و زیرساخت های بیشتر، حدود ۲ میلیون نفر از این مرز عبور کنند.

وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود از دستگاه‌های اجرایی خواست تعهدات و اعتبارات ملی خود را بیشتر پیگیری کرده و در مسیر توسعه استان جهادی عمل کنند.

تکمیل ۲۱ کیلومتر مانده بزرگراه کربلا استان کرمانشاه تا مرز خسروی، تکمیل جاده دسترسی برکت به این مرز، تعمیر و لکه گیری جاده مرز سومار، عدم توقف بار کامیون ها ترانزیتی در ایام اربعین، توسعه کارخانه یخ سازی ارتش در قصرشیرین، راه اندازی درمانگاه و بیمارستان صحرایی مرز خسروی، افزایش گیت‌های تردد مسافر، حل مسئله پارکینگ مرزی خسروی، پایداری آب و برق و همچنین فاضلاب این پایانه از دیگر مباحث این جلسه بود که مطرح شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها