معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه زنجان:

ثبت نام چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم آغاز شد

حجت‌الاسلام «موسوی» گفت: ثبت نام چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم آغاز شد.
کد خبر: ۶۶۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲ - 26May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، حجت‌الاسلام «موسی موسوی» معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه زنجان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ثبت نام چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه از اول خرداد‌ماه آغاز شده است، اظهار داشت: علاقمندان تا ۱۹ خردادماه امسال فرصت دارند با مراجعه به سایت my.oghaf.ir در این دوره از مسابقات شرکت کنند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه زنجان افزود: بنا بر اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف امکان تمدید مهلت ثبت‌نام مقدور نیست به همین خاطر از همه علاقه‌مندان درخواست داریم در اولین فرصت ثبت‌نام کنند. 

 وی خاطر نشان کرد: از عموم علاقه‌مندان رقابت های قرآنی دعوت می‌کنیم، به منظور ثبت‌نام در بخش‌های (آوایی، گروهی، معارفی عمومی و معارفی تخصصی) از اول خرداد تا ۱۹ خرداد به درگاه my.oghaf.ir مراجعه کنند. 

موسوی خاطر نشان کرد: امسال رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال هم می‌توانند فقط در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل در مراحل شهرستانی، استانی و سراسری شرکت کنند ولی رده سنی بالاتر از 18 سال ، امکان شرکت در همه رشته‌ها دارند. 

 معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه زنجان افزود: علاقه‌مندان در بخش آوایی انفرادی؛ در رشته حفظ (۵، ۱۰، ۲۰، ۳۰ جزء) قرآن کریم، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی و در بخش گروهی؛ در رشته‌های مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم رقابت خواهند کرد. 

 وی گفت: در بخش معارفی عمومی؛ شرکت کنندگان در رشته‌های ترجمه سوره‌های لقمان، حجرات و حشر؛ که صرفاً در مرحله شهرستانی و در بخش معارفی تخصصی؛ در رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه و معارف صحیفه سجادیه با یکدیگر رقابت خواهند کرد. 

 موسوی افزود: بدیهی است برگزاری مطلوب و عالی مهم ترین رویدداد قرآنی کشور و استان از عهده یک اداره خارج است و باید هم افزایی همکاری خوبی بین نهادها ، موسسات دولتی و خصوصی قرآنی ایجاد شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته رشد 100 درصدی در ثبت‌نامی‌ها داشتیم که امیدواریم امسال نیز به آن دست یابیم ، ادامه داد: میزان ثبت نام در سه شهرستان زنجان ، خدابنده و ابهر نسبتا خوب است اما برای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن کریم و افزایش تعداد شرکت کنندگان ، از جامعه قرآنی و فعالان این بخش در همه استان ، به ویژه در شهرستان‌های طارم ، خرم‌دره، ماهنشان ، سلطانیه که تعداد ثبت‌نام کنندگان پایین است درخواست کمک و مشارکت داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها