وزیر بهداشت:

راه شهید «رییسی» تداوم خدمت و پژوهش در همه حوزه‌ها است

«عین‌اللهی» گفت: راه آیت‌الله رییسی تداوم خدمت و دانش و پژوهش در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه سلامت است و امید است خداوند توفیق دهد راه و مکتب ایشان را ادامه دهیم.
کد خبر: ۶۶۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵ - 26May 2024

راه شهید «رییسی» تداوم خدمت و پژوهش در همه حوزه‌ها استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت امروز (یکشنبه) در آیین افتتاح بیمارستان آموزشی، درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان اکباتان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم ارائه خدمات و پیگیری کار‌ها بدون وقفه، اظهار داشت: یکی از افتخارات ما این است که سه سال سربازی یک فرمانده مقتدر را انجام دادیم، برای سرباز شهادت فرمانده بسیار سخت است و احساس یتیمی به سرباز منتقل می‌کند.  

وی با بیان اینکه آیت‌الله رییسی هنوز وجوه ناشناخته بسیاری دارد، افزود: من قدردان مردم شهیدپرور، انقلابی و جهادی همدان برای پاسداشت یاد و خاطره شهیدان هستم که در این چند روز برای زنده نگاهداشتن یاد و خاطره شهید جمهور و یارانشان سنگ تمام گذاشتند.  

وزیر بهداشت وطن‌دوستی را اولین و بارزترین ویژگی شهید آیت‌الله رییسی برشمرد و افزود: هیچ کس به اندازه ایشان سفر استانی و ارتباط نزدیک با مردم نداشت و جاذبه‌های رفتاری ایشان باعث ایجاد صمیمیت حتی با رؤسای جمهور و مسئولین دیگر کشور‌ها شده بود.

وی مردمی بودن و انقلابی بودن آیت‌الله رییسی را از دیگر ویژگی‌های بارز این شهید دانست و بیان داشت: مردم‌داری، خلوص و خضوع در رابطه با مردم در تمام برخورد‌ها و رفتار‌های ایشان هویدا بود و این منش رییس جمهور دانشمند و فاضل در هر موضوعی بود.

عین‌اللهی تصریح کرد: دیانت او که زبانزد خاص و عام است منجر به این شده بود که حتی نماز شب خود را ترک نمی‌کرد و نفس خود را به شدت مدیریت و مراقبت می‌کرد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی ذوب در رهبری و ولایت بود و دوشنبه هر هفته خود را ملزم به ارائه گزارش به رهبر معظم انقلاب می‌دانست و گزارش‌های ما باید به صورت هفتگی به ایشان می‌رسیدُ افزود: بعد از شهید رجایی و شهید بهشتی پس از وقفه‌ای که داشتیم به مکتب رئیسی رسیدیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه او بسیار خستگی‌ناپذیر بود و ما همه در عجبیم که این انرژی و خستگی‌ناپذیری از کجا آمده بود؟ ادامه داد: ما اینجا هستیم که زحمات کارکنان و پرسنل را بیان کنیم.

 وی با اشاره به اینکه افتتاح این مرکز را به تعویق می‌انداختیم تا به قدوم رئیس جمهور شهید آراسته شود، اما تقدیر مسئله دیگری بود، خاطرنشان کرد: بزرگترین قدردانی ما این است که کار خود را به درستی انجام دهیم، تلاش و کار بیشتر ما به زنده نگهداشتن یاد و خاطره ایشان است.

عین اللهی با بیان اینکه نخبه واقعی کسی است که به پرچم خود وفادار باشد و برای چندرغاز وطن و مردم خود را نفروشد، گفت: تحصیل رایگان در دوران تخصص و فوق تخصص با سرمایه همین مردم انجام شده است و وفاداری به وطن به منزله خدمت به همین مردم است.

وی در ادامه با بیان اینکه امیرعبداللهیان دیپلمات خوشرو و شجاع بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم از ایشان تقدیر کردند، گفت: ایشان دیپلماتی در شأن جمهوری اسلامی ایران و مدافع جمهوری اسلامی بود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه با شجاعت تمام در همه محافل از مردم غزه سخن می‌گفت و حضور شجاعانه در همه محافل بین‌المللی داشت که ما باید از این شجاعت بیاموزیم و در همه عرصه‌ها به کار بگیریم، ادامه داد: در دولت سیزدهم ۱۷ هزار تخت به بهره‌برداری رسیده است و تلاش می‌کنیم در این افتتاح‌های نمادین نشان دهیم که کار آیت الله رئیسی با قوت و قدرت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه فراز ما در سفر‌های استانی، توجه به اطفال بود در کشتار غزه، ظلم به اطفال قلب‌ها را در همه دنیا تکان داد و خداوند از ظلم به اطفال نمی‌گذرد، گفت: این دولت چهار بیمارستان مجهز اطفال را افتتاح کرد که در عمر کشور بی‌سابقه است.

عین اللهی با بیان اینکه تشکر می‌کنیم از مسئولین استان که برای این مهم اقدام کردند، گفت: اغلب مشکلات سلامتی به دوران طفولیت برمی‌گردد به همین علت به دستور آیت‌الله رییسی درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان شد چراکه این کار سرمایه‌گذاری روی آینده است.

وی با اشاره به اینکه تعرفه پرستاری که در سال ۸۷ مصوب شده بود در این دولت اجرایی شد، افزود: فوق‌العاده خاص در مجلس به تصویب رسید و رایزنی‌های ما به نظر مثبت مجمع تشخیص مصلحت شد و این خواسته رئیس جمهور شهید ابقا شد. عین اللهی با بیان اینکه دولت در شرایطی استقرار یافت که روزانه ۵۰ هزار مراجعه و ۷۰۰ فوت در روز بود خاطرنشان کرد: ۷۰ هزار تزریق روزانه به بیش از یک میلیون تزریق رسید که البته این مهم با همکاری و همراهی مردم انجام شد و آیت الله رییسی هفته‌ای دو جلسه ستاد ملی کرونا را فرماندهی می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین شاخصه این دولت، توجه به محرومین بود وپنج دهک نخست جامعه به صورت رایگان بیمه شدند، افزود: کاشت رایگان حلزون برای درمان ناشنوایی، راه‌اندازی صندوق بیماران صعب‌العلاج با پنج‌هزار میلیارد تومان اعتبار و امسال با ۹ هزار میلیارد تومان از دستاورد‌های شاخص حوزه سلامت کشور است.

 وزیر بهداشت بیان داشت: آخرین جلسه آیت الله رئیسی در سالن اجلاس سران پیرامون موضوع جوانی جمعیت بود و در مراکز دولتی تا نود درصد و در مراکز خصوصی تا ۷۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری رایگان است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت ۲۷۰۰ پروژه افتتاح شد و طرح سلامت خانواده اجرا شده است، گفت: در حوزه فرهنگی، شور و شوق دانشجویان و اقدامات جهادی و بسیجی‌وار گواه پویایی و تکاپوی این حوزه است.

عین‌اللهی عنوان کرد: در پایان از تلاش همه اساتید که زحمت می‌کشند و تربیت دانشجو و محوریت حوزه سلامت را بر عهده دارند امید ما هستند قدردانی می‌کنم.

وی گفت: اوایل انقلاب بیماران ما به دیگر کشور‌ها می‌رفتند و امروز ارزانترین و با کیفیت‌ترین خدمات در کشور ارائه می‌شود و جذب توریسم سلامت را در پی داشته است.

وزیر بهداشت متذکر شد: راه آیت‌الله رییسی تداوم خدمت و دانش و پژوهش در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه سلامت است و امید است خداوند توفیق دهد راه و مکتب ایشان را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها